zwangerschapsverlof, wanneer?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Wanneer gaan jullie met verlof? Ik heb met mijn werkgever afgesproken met 36 weken.
Begin nu toch wel te stressen en erg moe en overspannen  te worden, moet nog zoveel doen! Ik vraag me af of het wel goed is om tot 36 weken door te werken. Wat is jullie mening?

Hoi Nadine,

Ik ben met 34 weken gestopt. Dat was dus met ingang van gisteren, want ik ben 1 november uitgerekend. Ik vind het wel heerlijk zo. Nu moet ik zeggen dat ik het ouderschapsverlof voor 75% doorbetaald krijg, dus dat heb ik ook nog erna. Dat is dan wel lekker.

Ik denk dat je zelf het beste weet wat jij aankan op dit moment. Mocht het je te zwaar worden dan kun je volgens mij altijd nog eerder stoppen.

Groetjes en succes....

Jolanda

Hoi,

Vandaag is mijn 1e verlofdag, ik ben nu precies 34 weken zwanger.(ben 4-11-08 uitgerekend)

Ook al heb ik een kantoorbaan, mijn buik ging al aardig in de weg zitten, dus ben echt blij dat ik 6 wkn voor en 10 erna heb gedaan.

Wat ik nu ook heerlijk vind is dat ik nu nog even tijd heb om van alles te regelen en te doen met onze zoon van bijna 4.
Gewoon leuke dingen doen, waar we anders niet zoveel tijd voor hebben.

groetjes Masja

hoi Nadine,

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik tot vier weken van te voren doorgewerkt en dat ging prima. Nu stop ik vijf weken van tevoren, maar omdat de week voor mijn verlof herfstvakantie is, komt het toch op zes weken van tevoren neer. Ik vind het zelf vroeg, maar weet van de vorige keer dat als je eenmaal verlof hebt, het ook wel erg lekker is. Doe dus vooral wat voor jezelf goed voelt!

Erica

hoi hoi,

Ook ik ben nu met zwangerschapsverlof. Ben nu 34 weken.
Ik moest eigenlijk wel 6 weken van te voren met verlof, aangezien ik de afgelopen 3 weken al vervangend werk deed, omdat ik last van me rug had, met me huidige werk.
(kinderopvang).
Ik ga nu eerst lekker het huis helemaal goed doorwerken, en de laatste weekjes lekker lezen, veel rusten enzovoorts.
lekker genieten dus.

Groetjes, conny

Voel me zo'n looser als ik vroeger stop! Ik heb zonder een enkel probleem doorgewerkt tot 30 weken, ging echt als een trein, geen klachten...niks.
Bam..vanaf week 30 ben ik helemaal kapot, doodop, kan gewoon niet goed functioneren op het werk. Thuis gaat redelijk goed, daar kan ik mijn eigen tempo aanhouden.
Ben zo bang dat ik er spijt van krijg als ik eerder stop.

Voel je aub geen loser, luister naar je lijf en je gevoel!
Zelf zou ik er ook 4 week vantevoren uit toen ik zwanger was van de oudste.... en ben uiteindelijk 6 week vantevoren gestopt en geen moment spijt gehad. Nu had ik wel mazzel dat zijn geboorte in de zomer viel en ik dus amper vakantie opgenomen had en er dus van alles achteraan geplakt had.

Heb er geen moment spijt van gehad en die weken waren zo maar om (je hoort heel vaak dat mensen zich dan gaan vervelen, maar geen seconde last van gehad hoor).

Luister gewoon echt naar jezelf... als jij het niet trekt en kapot bent.... is 2 weken lang!

groetjes,
Marije

Een loser ben je nooit, ieder voor zich weet hoever zij kan gaan!! En tot 36wkn doorwerken lijkt mij heftig hoor!! (heb wel baan in zorg dus veel tillen etc)
Bij de eerste heb ik tot 2 dagen voor m'n verlof doorgewerkt. Ik riep al weken dat het prima ging, maar dat ik wel wat moe was. En gebruikte m'n vrije dagen om bij te komen van m'n werk. Uiteindelijk heb ik die 2 dagen voor t einde toch ziekgemeld. En ik heb er bijna anderhalve week over gedaan om weer beetje bij te komen. Dus eigenlijk heb ik het veel te ver laten komen (maar t is zo moeilijk om zelf die grens te trekken)
Realiseer je dat je straks wel een topprestatie te leveren hebt en dat je na bevalling zeker tijdje gebroken nachten zult hebben. Alle reden om nu al aan jezelf te denken!

Nu hoef ik nog maar 2 dagen te werken, maar kijk enorm uit naar donderdagmiddag. Met een kleintje in huis kom je nog minder tot rust en dat merk ik goed!
Oh ja, ik stop beide keren met 34 weken. Deze x heb ik eerst week vakantie en dan pas verlof, vorige keer alleen verlof.
Groetjes en sterkte met laatste loodjes!!
Mira

Terug
Bovenaan