zwangerschapsverlof

hallo allemaal ik heb een vraagje ik ben vandaag al 39 weken zwanger van mijn tweede kindje, is helaas nog niet geboren want ik ben het erg zat. maar hoe zit dat nou met het verlof als het kindje te laat wordt geboren want ik heb expres 4 weken ipv 6 weken eerder verlof opgenomen om wat langer bij de kleine te kunnen zijn en 12 weken erna maar als het kindje te laat komt gaat dat dan van mijn 12 weken af??????

ik hoop het echt niet want mijn oudste die is nu ook bijna drie en heeft ook nog steeds alle aandacht nodig.

ik hoop echt snel te bevallen want ik trek het echt niet mee.

ps nog een klein vraagje weten jullie misschien hoe je weeen kunt bevorderen??

veel liefs
 
Jawel, het gaat er wel van af. Je krijgt 16 weken zwangerschapsverlof, dus als je 2 weken 'te laat' bevalt, hou je nog 10 weken over.
Een regel die daar echter over heen gaat, is dat je altijd recht houdt op 10 weken verlof na de bevalling. Dus als je 3 weken overtijd zou raken (maar dat mag ik toch hopen van niet voor je), houd je nog steeds 10 weken verlof over (i.p.v. de 9 weken die nog over zijn van de 16).

Er is helaas niet echt een truckje om de weeen op te wekken, maar sommigen schijnen toch een en ander in gang gezet te hebben door gemeenschap te hebben. Je zou 't kunnen proberen.

Veel succes met de laatste loodjes en straks met de bevalling!
 
Hoi sham.

Door de reactie van de tweede anoniem heb ik het even opgezocht.
Volgens mijn verlofregeling heb je recht op minimaal 16 weken.
"Vindt de bevalling eerder plaats dan heeft dit geen invloed op de duur, het blijft 16 weken. Vindt de bvalling bijvoorbeeld een weke later plaats dan de vermoedelijke datum dan wordt de totale verlofperiode verlengd met 1 week naar 17 weken".

Ik weet niet of dit per instelling verschillend kan zijn maar volgens mij is het wettelijk zo geregeld.
Ik zou het gewoon navragen als ik jou was.

Succes met de bevalling...

Liefs Sas
 
Ik heb in een tijdschrift gelezen dat verse ananas ook de bavalling "op gang zou brengen" Of dit waar is???????? Het belangrijkste zou zijn het hart van de ananas.
Misschien toch het proberen waard, ik ga het wel proberen straks, je weet maar nooit, succes!

liefs Angela
 
Terug
Bovenaan