zwangerschapsverlof

Sham,

Ga naar deze website http://verlofwijzer.szw.nl/index.cfm

Daar vind je alles over de wettelijke regeling rond zwangerschaps en bevallingsverlof. Je kunt hier zelf uitrekenen aan de hand van je uitgerekende datum en werkelijke bevallingsdatum hoe lang je verlof nog duurt. Aangezien de regeling wettelijk is dient iedere werkgever zich hier aan te houden...

Groetjes, Demi

PS. Ik kan me voorstellen dat je nu wel wilt bevallen, maar ga niet gekke dingen doen om weeen op te wekken, je verloskundige helpt je als het nodig is. Nog even volhouden dus!!
 
In alle boekjes over verlof regelingen staat dat anoniem 2 gelijk heeft! Dus twee weken ivertijd, maar je behoudt die 10 weken!!!! Het kan alleen zijn dat je bij een instelling werkt die andere regelingen hebben, als dat zo zou zijn, hadden ze je dat vast verteld. Succes straks met de bevalling.
 
Het schuift automatisch op. Ben je bv 3 dagen overtijd dan duurt je verlof ook 3 dagen langer. Zou wat zijn zeg, als je erna 10 weken hebt en je bevalt 2 weken te laat. Zou je na 8 weken weer aan het werk moeten. Vraag het voor de zekerheid even na. Ik was ook 2 weken te laat maar had dus gewoon twee weken langer verlof. Doen ze moeilijk kun je je altijd nog ziek melden ofzo.
Groetjes.
 
16 weken
bij te vroeg geboorte geldt het verlof wat je al voor de bevalling hebt opgenomen + aanvulling naar 16 weken.

Bij te laat geboorte heb je altijd nog recht op 10 weken na de geboorte.

Mazzel dus als je eerder verlof neemt en later bevalt!
 
Dit staat op de site van het SZW....Wanneer kan ik zwangerschapsverlof opnemen?
U hebt recht op minstens zestien weken zwangerschaps- en bevallingsverlof. Na de bevalling duurt het verlof altijd minstens tien weken. Wanneer u het verlof kunt laten ingaan, hangt af van de vermoedelijke bevallingsdatum.
Let op! Als de bevalling plaatsvindt na de uitgerekende datum dan wordt de periode tussen de uitgerekende bevallingsdatum en de daadwerkelijke bevallingsdatum bij totaal 16 weken opgeteld.
Vul uw gegevens in en u ziet wat er mogelijk is. Injouw geval heb je als je vier weken van te voren verlof neemt en twee te laat bevalt recht op 12 weken...alles staat duidelijk op de site. Misschien ook handig voor al diegene hier boven voor wie het ook niet helemaal duidelijk is. Gr Renate
 
Terug
Bovenaan