zwangerschapsverlof

Hoi dames,

Ik ben momenteel 35 weken zwanger en vanaf afgeloopen week met zwangerschapsverlof. Eigenlijk wou ik met 4 weken van te voren pas gaan, maar omdat ik een aantal weken in de ziektewet heb gestaan, zijn ze me verplicht om met 6 weke van tevoren al met zwanerschapsverlof te sturen.
Nu verveel ik me nu al (althans vandaag echt). De was is bijna weggewerkt en ook het huis is helemaal schoon.
Mijn vriendinen wonen allemaal ver weg, en een collega die in de buurt woont is haar stem kwijt waardoor naar haar toe gaan ook geen zin heeft.
Wie heeft er tips voor mij om te gaan doen?
Zijn er ook mensen die nu met zwangerschapsverlof zijn en zin hebben om te msnnen? Mijn emailadres is: aafje01@hotmail.com.
Ik woon in de buurt van eindhoven en ben 28 jaar.
mijn eerste kindje wordt verwacht rond 27-09.
Ik hoor graag van jullie

Ik ben ook sinds 2 dagen met verlof, en ben bang dat ik mijzelf ontzettend ga vervelen. Dat betekend bij mij dus mezelf volproppen met alles wat in de koelkast te vinden is. Zeker voor de gezondheid niet echt een goed idee dus.
Ik heb dan ook al een lade vol met sudoku boekjes ingeslagen, en ben ook met een nieuw borduurwerk begonnen.Gelukkig woont mn moeder dichtbij, en die werkt op woensdagen niet. Voor de woensdagen zit ik dus goed.
Ook heb ik van een vriend een hele map met dvd'tjes geleend, dus ik hoop het zo een beetje uit te houden!!

Succes met jezelf bezig houden!!

gr. Peet
(33 + 5 weken)

Het is natuurlijk afhankelijk hoe fit je bent. Aangezien ja al eerder in de ziektewet zat neem ik aan dat je je  niet goed genoeg voelt om de stad in te gaan of te gaan wandelen.

Ik ben zelf nog lang niet met verlof, mar heb wel bijna twee maanden met rugklachten thuis gezeten (gelegen). Verveling was toen ook mijn grootste probleem. Niet dat er niets te doen was. Maar omdat ik niets KON doen.

Ik heb stapels boeken en tijdschriften gelezen. Stapels DVD's bekeken. En daartussen veel geslapen. Toen ik weer een beetje kon zitten ben ik ook weer begonnen met breien, het bijhouden van een dagboekje en inplakken van foto's ( ik loop nog enkele vakanties achter). Ook kon ik uren bezig zijn met het rommelen in oude foto-boeken en dozen.    

Maak je vooral niet te druk. Rust zoveel mogelijk uit. Je gaat dat echt nodig hebben straks. En als de muren echt op je afkomen, ga dan bij jezelf na waar je (zolang je nog werkte) eigenlijk nooit aan toekwam.

Nu al verveling? Meid, je gaat het zwaar krijgen, wie weet moet je nog weken, ha ha! ;-)
Ik kwam bij mijn 1e met 28 weken in ziektewet thuis te zitten en kon door bekken en rugpijn niet heel erg veel. In het begin keek ik DVD's en las boeken, maar op een gegeven moment had ik dat echt gehad! Pffff, wat een verveling! Ik keek wel 20 x per dag op forum om te zien of ik toch nog niet ergens op kon reageren, ha ha. Tja, het was een errug lange zit naar 41+3 wkn...

Ik ben blij dat dit niet nog een keer hoeft, aangezien ik me met mijn kleine dreumes nooit hoef te vervelen, ha ha! Hij zal me (ook tegen die tijd) vast de hele dag bezighouden...

Heb verder geen goede tips, je moet letterlijk je tijd uitzitten, he? Overdag een tukkie doen (weer 2 uurtjes minder verveling), buiten een wandelingetje maken, voor 1 pak melk naar de supermarkt lopen, dat waren de dingen die ik deed om mijn dag te 'breken'. En een dag dat ik op controle moest, was feest, ha ha!

Veel succes met je laatste loodjes en hopelijk duurt het niet te lang...

Groetjes, Karin
15+4 wkn

Hallo,

Wat vervelend voor je dat jij je nu al verveeld. Ik heb nog een kleine meid van 3 jaar dus ik hoef me niet te vervelen. Mag ik vragen waar jij trouwens woont, ik woon zelf in Weert ook dicht bij Eindhoven.

Groetjes Margret

hoi love_love,

Ik heb de laatste tijd wat problemen gehad met hackers via mn msn, dus  msnén  doe ik niet meer. Zekere voor het onzekere . Maar ik kijk elke dag eventjes hier op het forum (zal nu wel vaker dan eens per dag worden hihi) dus als je wat kwijt wilt.......

groetjes Peet

hoi mamavan1engelen1bengel,

Das toevallig ik woon ook in weert.
Ik woon op leuken en jij?
Dit wordt mijn eerste kindje, dus spannend is het wel.
Hoe oud ben je?
Ik ben 28 jaar en sinds 2 jaar getrouwd met een echte weertenaar.

Hoi Petra,

Jammer dat je niet wilt msnnen, maar wel begrijpelijk
Hoelang moet jij nog?

xxx

Terug
Bovenaan