Zwangerschapsverlof?

Wanneer gaat jullie zwangerschapsverlof in?

Gaan jullie 4 weken voor de uitgerekende datum met verlof of 6 weken van te voren en houden jullie het nu nog een beetje vol allemaal.

Ik ga met verlof op 36,5w. De regelgeving is hier in België anders (je mag tot 39 weken doorwerken) en ga dus voor Belgische normen vroeg ertussenuit. Maar ik heb dan ook een erg drukke baan en ik moet eerlijk toegeven dat ik het nu al heel zwaar vind worden (ben nu 29,5w)... Maar ja, ik heb pas vervanging vanaf dat moment en kan moeilijk zomaar een week vroeger ofzo stoppen. Ik ben eindredacteur bij een maandblad, dus het is op dat moment of een maand vroeger (dat zou dan over 2,5 week zijn, op 32 weken en dat vind ik dan weer heel vroeg... Enerzijds ben ik dus tevreden met dat ik niet té lang doorwerk, anderzijds besef ik wel dat het die laatste maand echt nog zwaar zal worden... Pffff!

Hi!
Ik geef les en ik ga zes weken van tevoren op verlof.
Dat doe ik omdat ik heb gezien hoe het mijn collega's is vergaan.
Ik heb sommigen gezien die 4 weken van tevoren gingen en die hadden best zwaar.
Ik heb drie weken extra verlof i.v.m. de zomervakantie dus leek het me een verstandige zet, ik ben er nu des te blijer mee, want ik merk ook dat het allemaal wat zwaarder wordt, dat ik weer iets sneller moe word enzo.

Zit nu op 29 weken trouwens.

Succes allemaal!

Natalie

Ik zit sinds 19 januari in de ziektewet ivm bekkeninstabiliteit. Toen was ik 26 weken zwanger.
Ik ga dus automatisch 6 weken van tevoren met verlof. Dit is op 21 maart.

Hoi,

Ik zit sinds deze week in de ziektewet ivm bekkenpijn. Geen moment te vroeg, want ik kan bijna niet meer op of neer. Dus ik ga 6 weken van tevoren met verlof, maar zonder de ziektewet had ik dat ook gedaan. Nou heb ik het geluk dat mijn verlof in de schoolvakantie afloopt en ik dus pas weer eind augustus hoef te gaan werken, dus een lekker lang verlof na de geboorte.

groetjes, Keesje

Ik ga   vier weken van te voren met verlof. Moet nu nog vier weekjes werken.

Begin het nu wel zwaar te vinden ik werk in de kinderopvang en merk dat het tillen zwaar is.

Groetjes Kim

Ik ga ook zes weken van tevoren met verlof. Nu nog vier weken werken..
Bij mijn eerste kindje ging ik 4 weken van tevoren met verlof, maar dat ga ik nu niet redden. Last va mijn bekken en erg moe door slapeloosheid.

Maar verder gaat alles lekker!!!
Iedereen succes met de laatste loodjes!

Groetjes Mikey

Ook hier nog maar 4 werkweken te gaan, 13 werkdagen zitten daar nog in. Na vanmorgen nog maar 12x vroeg opstaan voor mijn werk. Maar verder tel ik niet af hoor...
Ik moet dan nog 6 weken tot de bevalling,

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 30w

Terug
Bovenaan