Zwangerschapsverlof

Weten jullie al wanneer je verlof in gaat en of je 4 of 6 weken van tevoren gaat? En of je minder gaat werken na je verlof?

Ik zelf zit 50% in de ziekte wet en ga dus 6 weken van te voren, dat is dan 19 januari...
Ik neem na mijn verlof nog een weekje vakantie er bij achteraan dan zou ik als ik gewoon 2mrt beval op 18 mei weer moeten beginnen...dan ga ik 18 uur werken 50%.

Liefs

ik wil het liefste 4 weken van te voren maar in mijn werk is het vaak niet haalbaar(kraamzorg) dus wrs 6 weken.. dus ergens eind feb zal ik dan gaan denk ..... en dan 10 erna maar hopelijk plak ik er zelf nog wat achteraan....

wil weleens kijken of er ouderschapsverlof bestaat bij ons denk het namelijk niet ...

Ik wilde graag 4 wk van te voren met verlof, maar moet wat minder gaan werken(ziektewet), dus wordt het 6 weken. Nu werk ik 32 uur. Na mijn verlof wil ik dmv ouderschapsverlof zo min mogelijk werken tot aan de zomervakantie (onderwijs). Na de zomer is de kleine 6 maanden en daarna ga ik 19 uur werken.

(Onbetaald ouderschapsverlof is in de wet geregeld. Je moet je CAO erop nalezen of de sector waarin jij werkt misschien recht heeft op een (gedeeltelijk)betaald verlof)

Ik heb aangegeven dat ik 4 weken van te voren met verlof ga als alles goed gaat. Al vind ik het toch vreemd dat het minimaal 4 weken moet zijn.
Dus dan zal het per 1 februari zijn. Al heb ik er verder niets meer over gehoord.

Ik ben niet van plan om er nog dagen aan vast te plakken aangezien we in augustus nog voor 3 weken weg willen naar vrienden in USA.

Ook ben ik van plan om daarna gewoon weer fulltime te gaan werken.

Ik ga 6 weken van tevoren stoppen met werken. Het wordt nu al soms best zwaar, dus daarom heb ik er voor gekozen om dan 6 weken van te voren te stoppen. Heerlijk alle tijd nog even om alles op orde te krijgen en nog met me zoontje door te brengen. Wordt voor hem nartuurlijk ook een grote verandering. Ik kan dan 8 feb met verlof.
Soms heb ik van die baal dagen en dan kijk ik nu al uit naar het verlof.

Liefs marielle 21 w

voor mij is het niet van toepassing ik ga lekker "ouderwets" een half jaar voor mijn baby fulltime zorgen en daarna soliciteren omdat ik pas klaar ben met mijn opleiding!
wil erna maar paar uurtjes werken..dagje of 2/3 denk ik

Ik ga (hopelijk) doorwerken tot 4 weken vantevoren. Dat betekend dat mijn verlof op 21 feb in zal gaan.
En op 14 juni weer eindigd. Dan neem ik nog 3 weken vakantie.
En dan 4 dagen per week werken.

Maar goed, ga niet mijzelf bijna overspannen werken doordat ik perse tot 4 weken door wil werken. Dus we zullen zien! Gaat tot nu toe vlekkeloos, dus hopen dat het nog lang zo blijft!

Ik heb over 6 weken vakantie. Ben dan 28 weken zwanger. En blijf daarna eerst in de ziektewet tot aan 34 weken en daarna dus zwangerschapsverlof. Na mijn verlof neem ik onbetaald op tot aan de zomervakantie en dan benm ik dus thuis t/m 23 augustus.
Daarna neem ik een jaar lang 2 dagen ouderschapsverlof of en blijf ik 3 dagen werken.

Terug
Bovenaan