zwangerschapsverlof

Ik werk zelf bij de politie, ook in onregelmatige diensten, en ben 6 weken van te voren gestopt met werken. Bij zware banen is het bijna ondoenlijk om tot vier weken voor je verlof te stoppen. Nu hebben wij een riante ouderschapsverlof regeling, dus die plak ik nog achter mijn zwangerschapsverlof, waardoor ik pas weer aan het werk moet als mijn zoontje ruim een half jaar oud is.
 
Hoi,

Behalve dat het bij zware banen wellicht beter is om met 6 weken te stoppen, zijn er nog wel meer redenen.

Ik heb geen zware baan, maar ben ook 6 weken te voren gestopt. Bij de eerst moest ik dit wel, want ik zat gedeeltelijk in de ziektewet. Ik ben toen met 37 weken bevallen en heb dus uiteindelijk "maar" 3 weken vooraf gehad.

Dat was de reden om dit keer heel bewust met 34 weken met verlof te gaan. Want stel dat ik weer aan de vroege kant zou bevallen? Ik wist uit ervaring dat je nog veel wilt doen in de laatste weken... Dat kan dus ook een reden zijn. Gewoon om rustig de tijd te hebben om alles op orde te krijgen.

En na 10 weken weer gaan werken? Ik weet dat ik er de vorige keer heel erg aan toe was. Had ook nog 2 weken verlof er na, maar heb die ingetrokken. En nu vind ik 10 weken wel wat kort, maar ben toch ook blij dat ik weer aan het werk mag.

Gr. Tamara.
 
Bij mij is het makkelijk.... Ik moet mijn contract verlengd krijgen.... krijg ik dus niet...

Dus heb twee maanden van te voren al vrij...

In dit geval vind ik het niet heeeeel erg moet ik zeggen.... Kan ik ook werk in de buurt zoeken daarna

liefs
 
Bij mij is het makkelijk.... Ik moet mijn contract verlengd krijgen.... krijg ik dus niet...

Dus heb twee maanden van te voren al vrij...

In dit geval vind ik het niet heeeeel erg moet ik zeggen.... Kan ik ook werk in de buurt zoeken daarna

liefs
 
Terug
Bovenaan