Zwangerschapsvitamines

<p style="text-align: left;">Hoi dames!</p><p>Ik heb een vraagje. Gebruiken jullie zwangerschapsvitamines? Of is dit gewoon een verkoop truckje van de drogisten? Is dit echt nodig? Foliumzuur heb ik al op recept. 5 mg. Stel ik zou de zwangerschapsvitamines nemen (waar dus ook extra foliumzuur in zit) kan ik dan een teveel aan foliumzuur binnen krijgen? En nemen jullie deze al zodra je zwanger probeert te worden of na de positieve test? Zo een hoop vragen maar ik ben benieuwd wat jullie doen zodat ik zelf een goede beslissing kan maken. </p>

Ja foliumzuur is wel verstandig te nemen vanaf moment van kinderwens. Zou niet dubbele hoeveelheden nemen. Verder is het goed om visolie pillen(omega 3) te slikken voor ontwikkeling van je ei en opbouw van baarmoederslijmvlies en bevordering van innesteling. Ik neem verder nog extra vitamine D. Heb ook een tijd pillen geslikt waar alles in zit, ook voor de tijd dat je zwanger bent, maar dat werd me na 3 cyclussen niet zwanger blijken een beetje te duur haha:)
Maar wel benieuwd wat anderen nemen ook ?

Ik gebruik compleet mama plus van Davitamon. Daar zit ook de omega 3 in waar Nero het over heeft. Ze zijn wel wat duurder, dus je kunt bijv. ook een doosje kopen en wachten tot ze in de aanbieding komen en er dan meer inslaan. Mijn huisarts adviseerde om met foliumzuur te starten 4 weken vóórdat je probeert zwanger te raken.

Ik gebruik ook mama compleet. Hier zitten allerlei multivitaminen in en foliumzuur. Ik gebruik niet los nog foliumzuur. 
Ik slikte ze vanaf het moment dat we zwanger wilde worden tot aan de bevalling. Nu opnieuw zwanger en weer vanaf ik zwanger wil worden en slik ze weer tot de bevalling. 

Ik begon met simpele foliumzuur toen de kinderwens kwam.. nu sinds ik zwanger ben slik ik Davitamon compleet mama omega-3 visolie omdat ik vis niet kan verdragen..

Hey, 
Vooraf idd al starten met foliumzuur. Ik gebruik nu ook de multivitamine sinds ik weet dat ik zwanger ben. Ik kom net toevallig terug met een potje van Solgar. Die kan voor, tijdens en na de zwangerschap gebruikt worden. De reden dat ik voor multivitamine heb gekozen is omdat ik anders los vit D, foliumzuur en ijzer moest kopen. Nu alles in 1 met nog wat extra vitamines erin. Of het een verkooptruc is weet ik niet, maar voor mij voelt het goed wat extra aanvulling op mijn eetpatroon. Zeker de eerste maanden omdat ik toen veel spuugde.
Solgar vind ik persoonlijk prettig omdat hij geschikt is voor vegatariers. Hij is ook iets vriendelijker geprijsd

Begonnen met alleen foliumzuur en daarna overgestapt op multi met visolie. Zijn flinke pillen, maar eet vrijwel nooit vis. In de multi vitamine die ik nu heb van t kruidvat zit maar 400mcg foliumzuur. Je hebt nu al wel een hoge dosis foliumzuur. Is dat met een bewuste reden?
Je zou altijd aan de huisarts kunnen vragen of je die 5mg mag combineren met een multivitamine waar maar 0.4mg in zit. Vrijwel alle multi vitamine voor zwangere zit foliumzuur in.
Je moet oppassen dat je geen gewone multi vitamine pakt daar kan te veel vitamine A in zitten en dat is niet goed.

Terug
Bovenaan