Mijn man en ik proberen nu bijna een jaar zwanger te worden, helaas zonder resultaat. Ik weet dat hier veel dames schrijven die al veel langer bezig zijn, dus ik hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik dit bericht plaats, maar ik zit er echt mee. We zijn naar de huisarts geweest en we worden onderzocht, maar toch zit me de situatie niet lekker. Ik merk dat mijn wens om zwanger te worden me te veel in beslag neemt. Ik ben emotioneel zeer onstabiel en ik lijk soms zelf depressief. Mensen in mijn omgeving die mij goed kennen maken zich zorgen om me en spreken dat ook uit. Ik weet niet of het alleen met het zwanger worden te maken heeft, maar ik merk wel dat het niet goed met me gaat. Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik het dan wel moet doen. Wat moet ik doen dat het weer beter met me gaat? De wens om zwanger te worden zal ik echt wel blijven houden, zo'n wens zet je niet uit. Maar hoe kan ik er dan mee omgaan zodat ik er zelf niet aan onder doorga? Want dat gebeurt nu wel. Soms zet ik het opzij, maar dan gebeurt er iets (bijvoorbeeld: mijn schoonzus is weer zwanger) en dan komen alle emoties in alle heftigheid weer naar boven. Ik besef op zo'n moment dat ik het opzij heb gezet, maar verstopt heb. En dat heeft geen zin. Ik heb echt het gevoel dat ik , zolang ik er zo in sta als nu, sowieso niet zwanger zal worden. Maar ik weet ook niet hoe ik het moet oplossen en of het überhaupt wel op te lossen valt. Wegstoppen heeft geen zin, emoties toelaten heeft ook geen zin, wat heeft nog wel zin? En heb ik er eigenlijk wel invloed op? Het is misschien een beetje een raar verhaal geworden en ik snap dat jullie er ook geen antwoord op hebben, maar ik moest het echt even van mij afschrijven. Iemand die dit soort gedachtenspinsels herkent?