super herkenbaar en het s inderdaad een van de meest eenzame vormen van verdriet. Bij mij vooral omdat ik, ondanks dat ik een super lieve man heb, die het probeert te begrijpen en mee te denken,het toch echt niet snapt. En ik denk dat alle lieve mensen om mij heen er wel een beetje klaar mee zijn en (vul ik in, heeft niemand ooit gezegd of zelfs maar geimpliceerd hoor.) ik er ook klaar mee zou moeten zijn.
Waarschijnlijk vind ik vooral zelf dat ik er klaar mee zou moeten zijn, we hebben, na 4 jaar (waarin 2 mislukte pogingen iui en 10 bewezen vroege miskramen) een prachtig meisje van ondertussen 5. maar ik wil zo graag een 2de en dat duurt ook al bijna 5 jaar. En ik heb wel een pauze genomen, door een tijdje aan de pil te gaan, ook om de endometriose tot rust te brengen, en geestelijk er even niet mee bezig te zijn.
Maar hoe lief de mensen om je heen ook zijn, jij moet er op jouw manier doorheen en mee om leren gaan. Er zijn geen trucjes voor of manieren waardoor je de wens kan verminderen of weg kan laten gaan. Maar wat voor mij wel helpt is praten erover en er zo nodig pijnlijk open over zijn. En de acceptatie van dat het verdriet er is, dat het lang duurt voor het minder word, de nodige terugvallen zullen komen,maar je bent nooit meer terug bij af. en langzaam maar zeker word het beter. En zoek desnoods profesionele hulp die bij je past.
Het is voor mij vooral een gevecht met mezelf, dat ik niet wil dat ik me er zo door laat beinvloeden en zo veel mee bezig ben en dat ik zelf niet helemaal begrijp wat het zo ontzettend moeilijk maakt. En ik het daardoor moeilijk te accepteren vind. En daar ben ik nu heel erg mee bezig, leren mezelf serieus te nemen, het niet weg te rasionaliseren en minder erg doen lijken, maar de ellende die ik er van ondervind zien, ervaren, echt voelen, verwerken en loslaten.
Ik hoop dat het jou ook lukt om er goed mee om te gaan en je het niet op hoeft te geven. Je weet nooit hoe lang het duurt. Maar aan de andere kant, als het beter is om je kinderwens op te geven dan moet je dat proberen. Maar ik hoop echt voor je dat dit nooit nodig zal zijn. En voor iedereen die hier mee worsteld.