Zwangerschapsyoga, gym, zwemmen, samen bevallen etc? Wie gaat wat doen en waarom?

Hoi allemaal,

Na de eerste afspraak bij de verloskundige werd ik (zoals velen denk ik) overspoeld met allerlei informatie, waaronder ook een cursusoverzicht zwangerschap.
Ik ben enorm benieuwd waar iedereen zich voor gaat opgeven en OF je uberhaupt wel iets gaat doen voor de bevalling.. Ik weet het duurt nog lang, maar het zijn onderwerpen om over na te denken.
De keuzemogelijkheden op mijn informatieblad zijn:
1) Zwangerschapsyoga
2) Zwangerschapsgym
3) Zwangerschapscursus 'van zwangerschap tot ouderschap'
4) Zwangerschapscursus 'samen bevallen'
5) Haptonomische zwangerschaps begeleiding
6) Zwemmen voor zwangeren
7) (Borst)voedingscursus

Groetjes Plukdedagmama

Hallo plukdedagmama.

Ik heb daar ook niet zo over nagedacht.
Ik denk dat het zwangersschapcurses wordt, omdat dit mijn eerste bevalling is en
voor ademhalingstecknieken tijdens de bevalling lijkt mij handig.
Ik wil borsyvoeding geven maar daar wil ik geen curses voor volgen.
Wat wil jij voor een curses doen?
Groetjes Linda

ik heb me opgegeven voor de zwangerschapscursus hier in het dorp. verder ga ik wel de zwangerschaps'cursus' volgen. Is een avond en ik denk dat ik er altijd wel iets van opsteek. Omdat ik in mijn omgeving gezien heb dat het nog niet zo vanzelfsprekend is dat het goed gaat en lukt wil ik zelf ook al wat info hebben van te voren en me niet compleet overleveren aan de kundigheid van mijn kraamhulp.

Achja we zien wel hoe ik er achteraf op terug kijk. Maar ik baal liever dat ik gegaan ben dan dat ik baal dat ik niet gegaan ben

Ik heb werkelijk geen idee, ik ga wel een informatie avond omtrent borstvoeding bijwonen, en misschien ook een bv cursus omdat dit bij mijn dochter helemaal de soep is ingelopen. Nu wil ik er koste wat het kost moeite voor doen.

Bij mijn eerste zwangerschap deed ik yoga, geen idee dus wat en of ik nu ga doen.

Ik zit er een beetje over te denken, maar ben er nog niet uit wat ik wil.
Volgende week ga ik het eens vragen bij de vk, ze organiseren daar verschillende cursussen, lijkt mij ook wel leuk om met zo groepje bezig te zijn, als het tenminste een leuke groep blijkt te zijn.
Je hoort toch vaak dat daar leuke contacten van over blijven.

Maar ik moet er dus nog serieus over gaan nadenken wat ik wil.

Alice
14w2d

Goed dat je erover begint! Ik heb vandaag ook een lijst gekregen, en de VK zei dat ik me snel in diende  te schrijven om zeker te zijn van een plek. Pfff....zou niet weten wat ik moet kiezen. Iets in de buurt als het even kan, want geen auto, maar verder?

Misschien ga ik ze allemaal bellen om een idee te krijgen. Sommigen hebben een website, dat selecteert  wat gemakkelijker.

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik in zo'n pufclubje gezeten. Wel erg gezellig hoor maar om nou te zeggen dat ik er veel aan heb gehad tijdens de bevalling. Niet echt hoor want op het moment zelf wist ik mooi niet meer hoe ik nou moest ademen.

Deze keer wil ik yoga gaan doen voor de ontspanning (heb ook een pukkie van 15 maanden lopen hier) en een borstvoedingcursus. dat is toch moeilijker dan het lijkt en alle info is welkom toch.

Ook heb ik nog gezwommen en dat wil ik ook weer gaan doen. Ben je toch in beweging en je voelt je heerlijk licht.

Hallo,

Ik heb me opgegeven voor de zwangerschapsgym
Dit leek mij wel een informatieve en "nuchtere" cursus voor de zwangerschapsbegeleiding.
Wat ik ook leuk vind, is om meerder a.s. moeders uit mijn woonplaats te leren kennen.
Een beetje voor de info dus, maar ook voor de gezelligheid.

Ook wil ik nog wel naar een informatieavond over borstvoeding.
Hier heb ik me nog niet voor opgegeven hoor, maar ik zal me er eens in verdiepen waar ik dit kan doen.

Liefs, Twinkel3

Terug
Bovenaan