Zwangerschapsyoga, gym, zwemmen, samen bevallen etc? Wie gaat wat doen en waarom?

Hoi,

Ik heb bij mijn twee vorige zwangerschappen yoga gedaan en heb daar erg veel aan gehad.
Veel mensen vinden het een beetje raar yoga of zweverig, maar daar moet je gewoon doorheen prikken. Neem eruit waar je iets aan hebt.
Ik kon mij door de oefeningen die ik leerde erg goed ontspannen de eerste bevalling en die duurde bijna 48 uur met om de 5 minuten weeën. De tweede bevalling ging in een sneltreinvaart en daar had ik weer erg veel aan het wegpuffen van de persdrang....dus ik heb mij alweer opgegeven voor yoga.
Helaas is geeft ze in de maanden vlak voor mijn bevalling geen les, dus ga ik nu al in april/mei. Maar ja dan is het in ieder geval weer lekker opgefrist.
Groetjes Kirsten

Ik ga denk ik voor zwangerschapsbegeleiding. Dit is mijn eerste zwangerschap en tijdens deze cursus krijg je ook meer informatie over het verloop van de zwangerschap en veel tips over je houding ed. Het lijkt mij erg zinvol. Bij een volgende zwangerschap zou ik vor yoga gaan denk ik.

Hallo allemaal,

Voordat de eerste geboren werd heb ik een borstvoedingcursus gevolgd. Ik had nl. heel veel negatieve verhalen gehoord over als je grote borsten hebt (van jezelf), dat je dan moeilijk zou kunnen voeden. Allemaal onzin dus, mijn zoon heb ik ruim een half jaar gevoed en mijn dochter ruim 1 jaar. Bij haar ging het wel stukken beter. Dus ben blij dat ik die cursus heb gevolgd.

Voor beide bevallingen heb ik een zwangerschapscursus gevolgd, waarvan 1 keer met partner. (bij de 2e ging ik dus niet naar de partneravond, want er zat nog geen anderhalf jaar tussen). De 1e keer was ik overdonderd door de gemene rugweeen en kon ik ze niet goed opvangen. De 2e keer wist ik dat ik ook rugweeen kon verwachten (dat hadden ze nl. op de cursus niet verteld en ik had dat ook nergens gelezen) en kon ik het supergoed opvangen. Mijn man zat beneden Sport te kijken.... en ik hield zelf in bad de tijd tussen de weeen in. Met rugweeen is een bad trouwens wel super (zolang je vliezen niet gebroken zijn). Je kan je helemaal klem zetten, dus geeft veel tegendruk.

Nu ga ik denk ik geen cursus volgen. Ik volg zo lang mogelijk aerobic en zwem tot de bevalling zich aandient al 2 keer in de week. Verder fiets ik veel, dus dat ene avondje extra doe ik dit keer niet. Ik hoop het allemaal nog goed te weten van de vorige keren.

Succes met je keuze maken!
Ikke

Terug
Bovenaan