zwangerschapszwemmen, zwangerschapsgym, zwangerschapsyoga enz.

Ik ben vandaag naar de vk geweest voor een intake gesprek en ik heb een heleboel papieren meegekregen om alvast in te lezen. Ook zaten er foldertjes bij over zwangerschapszwemmen, zwangerschapsgym en zwangerschapsyoga.

De laatste lijkt mij wel leuk en daar heb ik voor gebeld. Eind december start er een groep en die is dan eind februari klaar. Ik ben begin april uitgerekend. Een latere groep is ook mogelijk, maar die is pas half april klaar.

Waar gaat jullie voorkeur naar uit??

Groetjes!

Bij m'n dochter heb ik zw.gym gedaan. Die startte met een week of 26 dacht ik en liep tot bijna het eind. En naderhand ook nog een paar lessen.
Daarnaast heb ik zw.zwemmen gedaan. Vanaf 16 weken tot bijna 40 weken (m'n dochter is geboren bij 41w6d). Dat is gewoon lekker relaxt in het water.

Dit keer wil ik wel weer wat gaan doen, maar ik denk dat ik dit keer voor de yoga ga. Geen idee of dat wat voor mij is, maar ik hoop bij de mensen die daarvoor kiezen wat meer aansluiting te vinden dan bij de mensen waar ik vorige keer gym mee gedaan heb. Het was wel gezellig hoor, maar het klikte wat mij betreft niet zo met de rest en dat vond ik wel jammer.

Zwemmen zou ik wel weer willen doen, maar m'n man sport op dezelfde avond en aangezien ze nog niet in bed ligt als we weg moeten daarvoor kan ik niet simpel de babyfoon bij de buren zetten en om nou elke week daarvoor oppas te moeten vragen...weet het dus nog niet...

Bij mijn dochter heb ik zwangerschapsgym gedaan en helaas was de groepleidster niet leuk waardoor er niet echt een gezelligclubje is ontstaan. Omdat mijn bevalling toen supersnel ging heb ik ook weinig en die gym gehad. Ik weet nog niet wat ik ga doen het is in principe ook nog maar net geleden.

Liefs Linda,

hoi bolletje 77,

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook yoga gedaan. Bij mij eindigde die rond de bevallingen. Zelf zou ik dat niet weer zo doen. Ik had achteraf nog liever een paar weken gehad voordat ik moest bevallen...
Een paar redenen;

-je betaald de volle mep, terwijl je minder lessen krijgt.
-belangrijke  tips voor je bevalling kreeg ik een week voor mijn bevalling te horen. Werd ik ook best zenuwachtig van...
-yoga vondt ik opzich oké, we hadden alleen een verschrikkelijke begeleider die het echt alleen om het geld deed volgens mij. Het is wel erg lekker dat je jezelf 'rustig' krijgt.

Er is volgens mij wel een verschil, je hebt ook dat hele zweverige, dat was bij ons gelukkig niet. Ik heb er een paar leuke vriendinnen aan over gehouden, die ik zo af en toe weer zie. Erg leuk om nu een beetje bij elkaar te kijken hoe we dat nu doen met onze kindjes.

Succes met je keuze...

x pamma

Hi ladies,

Ik heb me al opgegeven voor zwangerschapsyoga. In het ziekenhuis raadde  de verpleegkundige  me dit aan, volgens haar hadden de vrouwen die aan zw. yoga hadden gedaan hier t meeste baat bij.
Daarnaast heb ik 3 vriendinnen die dezelfde yogalerares hebben gehad en vonden het super. Ik start als ik 20 weken ben en heb ongeveer 16 lessen.

Lijkt me heerlijk, ben nogal druk baasje van mezelf dus soms moet ik even ontspannen!
Spannend!

greets Jannie!

Ik ga me nergens voor op geven heb ik helemaal geen tijd voor, er loopt er een hier rond en mijn man werkt 10-14 uur per dag. Dus wij kunenn dat niet vast inplannen.

Wat wij doen is vaak zelf gaan zwemmen (in de thermen in arcen lekker warm)

Andere gym en pufclupjes is niet aan mij besteed ben ik te nuchter voor, maar als ik iemand was die bang was of snel in paniek zou raken zou ik het wel doen ik ben heel makkelijk in dat soort dingen dat scheelt

bewerkt door moderator, document.write(friendlyDateTimeFromStr('6-9-2008 17:6:25'));

Ik heb nog nooit zoiets gedaan.
Ben inmiddels zwanger van de 4e. De vorige 3 bevallingen waren allemaal heel verschillend, dus denk niet dat ik veel aan zo'n cursus gehad zou hebben

Dus ga ook nu niet zoiets doen. Als ik het wel zou doen zou ik het meer doen voor de gezelligheid en ervaringen uitwisselen met andere zwangeren.

Ik ga ook puur voor de gezelligheid en het uitwisselen van ervaringen. Heb vorige keer ook niet veel gehad aan alles wat we geleerd/geoefend hadden. Maar heb toch geen spijt dat ik het toen gedaan heb.
Wil nu alleen niet hetzelfde doen, kies daarom dit keer voor iets anders (toen gym, nu yoga denk ik).

Terug
Bovenaan