zware bavalling?

He meiden,

Hoe kijken jullie terug op de bevalling? van deze of een andere keer..

Zelf vond ik de bevalling (mijn eerste) erg, érg zwaar. Hij begon zaterdag avond en ben maandag morgen   na 1 1/2 uur persen bevallen. Ze hebben ongeveer 3 kwartier op mn buik meegedrukt omdat ons meisje niet achter t schaambeen vandaan wou komen.

Ik vond de laatste 4 cm echt super pijnlijk. tot die tijd kon ik t wel volhouden, maar vanaf 6 cm, toen zijn de vliezen ook gebroken. vond ik t enrom zeer doen. ik kon ze gewoon niet meer wegpuffen.

Hoe kijken jullie daar dus op terug? Hoop hiermee iets met jullie te kunnen delen.

liefs Bloem

Wat vervelend dat je bevalling zo tegen viel.

Ik kijk juist terug op een erg fijne bevalling.
Rond 5 uur 's ochtends begonnen de eerste krampen die rond 7 uur regelmatiger kwamen.
Om 9 uur had ik 2 cm ontsluiting, om kwart over 11 6cm en om 10 voor half 12  10 cm.
Na 29 minuten persen is onze dochter geboren.

Natuurlijk was het pijnlijk, maar ik vind het achteraf er mee vallen.

hoi Bloem,

Je hebt echt een pittige bevalling gehad.Jammer dat je er zo op terug kijkt...

Mijn 1e bevalling was echt een feestje! Het deed natuurlijk wel pijn, maar door alle horror verhalen van vriendinnen was ik best angstig geworden... Maar het viel me 100% mee.
Binnen 7 uurtjes lag mijn manneke op mijn buik en voelde ik me de gelukkigste van de wereld.
10 minuten later zei ik tegen mijn verloskundige dat ik dit nog een keer wilde. Geweldig!!

Dit keer was het wel wat heftiger... Maar nu speelden er voor ons ook veel emoties mee... We hebben ruim 2 jaar het ziekenhuis in en uit gelopen om zwanger te kunnen worden... Alle verdriet kwam tijdens de bevalling wel naar boven.
Nu kwam ik ook in een weeenstorm terecht en kon ik ze moeilijk opvangen.
Hoewel ik tijdens de bevalling riep dat ik dit nooit meer wilde, sta ik er nu alweer heel anders in...
Ik denk wel dat mijn gezinnetje compleet is nu, maar ergens diep van binnen kriebelt het... Maar goed... zwanger worden is voor ons niet zo heel gemakkelijk en we hebben een lange weg gehad...
Denk dat ik gewoon verstandig moet zijn en gewoon heel gelukkig moet zijn met mijn gezinnetje zoals het nu is!!!

grtjs,
mama Peet

Hoi allemaal,

Ik vind zelf dat ik een hele zware bevallig heb gehad!
Dinsdag op woensdagnacht (13 op 14 mei) begonnen om 01.00 - 02.00 uur de weeen. Die waren echt ontzettend heftig. Mocht ze echt al wegpuffen. De hele dag door heel onregelmatig weeen gehad (dan weer om de 7 min, dan weer om de 10 min, dan weer om de 13 min enz). 's Avonds had ik constant weeen om de 10 minuten. We zijn naar bed gegaan..maar dit was  echt niet te doen. Alsmaar weeen en die duurde toch wel 1 a 1,5 minuut. Woensdag op donderdagnacht (14 op 15 mei)  rond 04.00 uur heeft mijn vriend de verloskundige gebeld. Hij kon het niet meer aanzien hoeveel pijn ik constant had. Ik was toen ondertussen al bijna 30 uur bezig. Mijn weeen kwamen nog steeds om de 10 min. Tegen ons is er altijd gezegd je pas mag bellen als de weeen om de 5 min. komen. Toch mochten we gelijk naar de verloskundige komen in het ziekenhuis. Daar aangekomen bleek ik al 4 centimeter ontsluiting te hebben en mocht gelijk blijven.  Tijdens het toucheren heeft ze mij gestript. Toen kwamen de weeen echt om de 3 min. Toen heb ik om een ruggeprik gevraagd. Ik had totaal geen puf meer (ik was op dit moment al 2 nachten bezig)..om 8 uur 's ochtends is de ruggeprik gezet. Deed helemaal geen pijn.Wat was dat geweldig. Niets meer voelen. FF tot rust komen. Rond 16.00 uur 's middags had ik volledige ontsluiting. Ik moest toen eerst een half uur op mijn ene zij gaan liggen en daarna een half uur op mijn andere zij. Hierdoor zou mijn kindje beter indalen en zou ik niet zo lang moeten persen.
Om 17.00 uur mocht ik gaan persen. De verdoving van de ruggeprik was bijna uitgewerkt, maar dit was volgens de verloskundige geen probleem, want het kindje zou zo geboren worden. Maar ja..dit was dus niet het geval. Kindje kwam er niet uit.. gyneacoloog moest erbij gehaald worden..kindje moest gehaald worden met vacuumpomp omdat mijn bekkenbodemspieren veel te sterk waren. Wat een drama was dat. Eerst een knip (heb ik niets van gevoeld), maar dan die vacuum erin (auw)!! en dan dat getrek..wat een drama..zo ontzettend veel pijn! Toen ons kindje eruit kwam riep ik keihard NOOIT MEER!! Om 18.52 is ons zoontje Micah geboren en woog 3584 gram en was 52 cm. Totaal heb ik er +/- 41 uur over gedaan.
Ik moet wel zeggen dat je zo'n bevalling echt vlug vergeet als je kleintje op je buik ligt!
7 dagen later zat ik in de auto en zei tegen mijn vriend. Ik zou het zeker niet laten voor een 2e! Hij zat gelijk stijf in de auto, want we hebben altijd gezegd 1 kindje!!
Dit was in het kort mijn bevallingsverhaal!

Groetjes,
Jorhoromo (Cindy)

hoi bloem
wat rot dat je er niet fijn op terugkijkt.
ik heb met mijn eerste ook een nare ervaring gehad de vk wou maar niet komen kreeg om 00.00 gelijk om de 5 min weeën uiteindelijk vanaf 2.00 gebeld en ze was er pas om 5.20 en toen is mijn dochtertje geboren om 5.40
omdat ik al zo lang bezig was deed haar hartje het bijna niet meer en moest ze mij openknippen zonder weeën, en dat deed echt heel veel pijn maar ik zei toe maar als ze er maar levend uitkomt.

nu bij mijn tweede zijn we verhuist dus een andere vk bureau ik heb heel duidelijk gezegt dat ik graag wil dat ze komen als mijn man belt.
s'ochtends om 6.45 begonnen de weeën hij heeft om 8.00 gebeld omdat ik het gevoel had dat ik moest poepen en ze was er om 8.45 toen had ik ook al 10 cm ontsluiting heeft ze mijn vruchtwater doorgeprikt en om 10.50 is ons zoontje geboren.
ik ben heel blij dat ik nu zo'n fijne bevalling heb gehad ik was best wel bang naar de eerste bevalling.
maarja zo gauw ze op je buik liggen ben je toch al best veel vergeten.
ik wens je alle goeds toe met je kleine
groetjes

Hej!

Mijn bevallingen zijn alle drie verschillend.
Zoon 1 is in NL lekker thuis geboren in 9 uur tijd. Een schoolvoorbeeld zei de vlk tegen de kraamhulp. Ja,ja lekker dan dacht ik nog!! Achteraf gezien had ze wel gelijk!
Zoon 2 is ook in NL geboren maar dan in het zkh. Bevalling liep voorspoedig, 5 uurtjes. Vreselijke naweeën gehad, en ziek van opgehoopt bloed in de buik. Over de omstandigheden in het zkh zal ik maar niets zeggen....
Onze kleine dochter is de 17e mei geboren in Zweden in het ziekenhuis in 6 uur tijd. Prima bevalling, lief personeel. Een beetje een bevalling tussen zoon 1 en 2 in qua beleving. Ik heb Linde om 14.51 ter wereld gelanceerd staand op mijn knieën op het verlosbed. Mijn man en ik hebben haar samen mogen krijgen, het personeel bleef op afstand omdat we dit het liefst zo wilden. het ging allemaal prima, dus mijn man mocht haar opvangen en ik heb haar tussen mijn benen door aangerijkt gekregen. Twee dagen met ons drietjes in het zkh gebleven en toen lekker naar huis, waar mijn ouders ons opwachtten.
Ik mag niet klagen.... liefs Pippi

bij mijn dochter (nu 2,5) braken 's avonds om een uur of 11 de vliezen. Daarvoor rommelde het wat, soort menstruatiepijn maar dan om de 5 minuten. Vruchtwater was bruin, dus meteen naar het ziekenhuis. Om 1 uur 's nachts (ik lag inmiddels aan het ctg) kreeg ik de eerste echte wee, en had ik maar 2 cm ontsluiting. De vk was naar huis gegaan, zou nog wel even duren. Tegen  5 uur werd het echt heftig en had ik het idee dat ik moest persen. VK is teruggeroepen en die was er binnen een kwartier, constateerde dat ik volledige ontsluiting had en mocht gaan persen. Om 5.48 is mijn dochter geboren. Ben wel ingeknipt, maar verder niets aan de hand.

bij mijn zoon (3 maanden) werd ik om een uur of 1 's nachts wakker door wat gerommel. Niets aan de hand nog. De hele nacht een beetje doorgesuft, en 's ochtends tegen mijn man gezegd dat het wel die dag ging gebeuren. Om een uur of 7 begon ik wat lichte weeen te krijgen, die steeds iets sterker waren. Een uurtje later opa en oma gebeld om mijn dochter op te komen halen, maar geen haast. Tijd tussen de weeen bijgehouden, er zat steeds 7-8 minuten tussen, dus ik dacht dat ik tijd zat had nog. Om 10.15 is mijn dochter opgehaald, en zodra ze weg was belandde ik in een weeenstorm. Meteen vk gebeld, manlief de spullen laten pakken en de auto voorrijden  en naar het ziekenhuis gegaan. Daar waren we om 11.05. Ik ben in een rolstoel de kraamafdeling opgereden en riep meteen dat ik moest persen. Ik ben op het bed geklommen, ze hebben mijn broek uitgedaan en het bleek dat ik al volledige ontsluiting had. Vliezen doorgeprikt en om 11.24 is mijn zoon geboren. Om 14.45 waren we weer thuis.

2 heel goede bevallingen dus, hoewel de tweede zo absurd snel ging dat ik niet wist wat me overkwam en geen enkele ademhaling meer hielp.

heey

Ik had juist een supersnelle bevalling, alleen of dat dan helemaal geweldig is...
Het was totaal onverwacht omdat hij 6 wk te vroeg kwam en dus totaal nog niet voorbereid.
Ook nog eens die dag net verhuisd!
We waren 2.15 in het ziekenhuis en toen begonnen de weeen en dan ook gelijk uit het niets in alle hevigheid! Weeenstorm!
en om 4.20 was hij er al! 2 uurtjes!
Vond het wel erg heftig zo snel, had amper door dat ik bevallen was...
Moest ook echt de eerste week laten doordringen dat ik al bevallen was, we lagen toen ook nog in het ziekenhuis.
Hij mocht naar ruim 2 weken naar huis.
Het is ook wel heel wat z'on prematuur kindje, gelukkig ging het meteen erg goed met hem.
Maar goed een hele snelle bevalling, wel erg pijnlijk en moeilijk de weeen op tevangen omdat er geen pauzes tussen zaten, maar wel dus erg snel voorbij.

xx

Terug
Bovenaan