zware bavalling?

Hoi meiden,

Mijn eerste bevalling was een goede bevalling van 11 uur. 's ochtends om 5.15 uur begonnen de weeën, meteen om de 5 minuten, maar hoefde nog niet te puffen. Om 8.45 uur vk gebeld omdat de weeën toen wel een stuk heftiger waren en om de 5 minuten bleven komen. Toen ze er was had ik pas 1 cm ontsluiting, dat was wel een tegenvaller. om 11.45 uur braken de vliezen, de vk gebeld en die kwam meteen. Vanaf dat moment werd het gelijk veel heftiger en vlotte de ontsluiting ook goed. De vk was er weer om 14.30 uur, toen had ik 7 cm en ging ze niet meer weg. Om 15.00 uur had ik volledige ontsluiting en om 16.20 uur is onze zoon geboren. Ik was flink ingescheurd op 3 plaatsen, maar de vk kon het gelukkig nog wel goed hechten, anders hadden we naar het ziekenhuis gemoeten. Ik heb helemaal geen last gehad van de hechtingen.

Mijn 2e bevalling was een stuk pittiger en duurde in totaal 8,5 uur. De weeën begonnen om 7.00 uur en begon hetzelfde als mijn 1e bevalling. De vk was er om 10.30 uur. zij constateerde nog helemaal geen ontsluiting, de baarmoedermond was zelfs nog helemaal gesloten. Wat bleek, ons kindje had zich uit mijn bekken gewerkt en was schuin gaan liggen. Op naar het ziekenhuis voor een echo. Gelukkig lag zijn hoofdje nog wel omlaag, ze hebben hem toen terug mijn bekken ingeduwd en met sluitlakens werd hij op zijn plek gehouden. In de hoop dat de weeën nu wel effect zouden hebben. Om 13.30 uur kwam de gyn. weer kijken en gelukkig hadden de weeën nu effect en had ik 2 cm ontsluiting. Als het geen effect zou hebben gehad, dan zou ik een keizersnede krijgen. De gyn. heeft toen de vliezen gebroken en bleek ons ventje flink in het vruchtwater te hebben gepoept, dus maar goed dat we al in het zh waren. Het werd toen echt pittig, na een uur en drie kwartier had ik volledige ontsluiting en na een kwartiertje persen was ons zoontje geboren.

De tweede bevalling was in mijn ogen geen zware bevalling, maar wel een pittige. Deze was een stuk pijnlijker dan de eerste.

groetjes,
Susan

Van mijn eerste was het een superbevalling. Om 18:00 kreeg ik na het breken van mijn vliezen, echt goeie weeen. Om 22:15 mocht ik al gaan persen en om  23:45 is Jeske geboren. Een hele mooie ervaring. Ik keek dan ook uyit naar deze bevalling.

Helaas is dat een heel bizarre dag geworden. Ik bevat het nog steeds niet helemaal.  "
" ochtends was ik gewoon aan het werk. Om 13:00 ging ik op controle bij de VK. Die constateerde een hoge bloeddruk en eiwit in de urine dus ze stuurde me meteen door naar het zhuis. Daar was ik om 14:30 ( met mijn man gelukkig ). Er volgden heel snel allerlei onderzoeken en die bleken zorgwekkend. Mijn bloeddruk bleef maar stijgen en het hartfilmpje van Fenna was niet goed. Mijn bloedwaardes waren ook niet goed. Ik kreeg snel magnesiumsulfaat tegen toevallen en kon merken dat de artsen zich zorgen maakten. Om 17:00 kwam de Gyn me vertellen dat ik klaargemaakt moest worden voor een spoedsectio.
Eenmaal op de operatietafel bleef mijn bloeddruk stijgen. De artsen werden zenuwachtig en maakten haast. Toen de ruggenprik er maar net inzat vroegen ze of ik nog wat voelde. Ik zei ja, maar ze begonnen toch meteen.  Ze legden me uit dat ze snel moesten zijn en me ook niet meer verdoving konden geven vanwege de bloeddruk. Ik voelde gelukkig geen echte pijn.  
Al snel was Fenna geboren ( 18:00 ) en ze huilde meteen heel goed. Ik moest nog gehechte worden en na lang wachten werd ik naar de couveuse gereden om Fenna te bekijken. Wat was ze klein ( 1500 gram en 8 weken te vroeg ).  
Mijn bloeddruk bleef nog een paar dagen hoog maar zakte daarna weer wat af. Na 8 dagen mocht ik naar huis en 5 weken later kwam ook Fenna thuis.  We hebben erg veel geluk gehad,  maar het blijft een nare ervaring. Ik hoop dat ik het snel te boven ben.    

Lieve Meiden,

bedankt allemaal vor jullie reactie. Is toch wel goed om zoveel verschillende dingen te lezen.
Gelukkig zakt het steeds meer weg, dit scheelt wel hoor. Maar of ik het ooit nog een keer doe...
waarschijnlijk wel, haha, want ik wil het vast nog wel een keer meemaken. maar eest ff niet aan denken.

liefs

en sorry voor late reactie, maar met zo'n kleine is het toch wel druk heb veel minder tijd nu.
Ze heft nog geen vast ritm. maar dat komt vast nog wel, ze is nu 7 wk

Ik heb 3 mooie natuurlijke bevallingen gehad.  

nr 1 : 00.00 uur vliezen gebroken, na 20 minuten begonnen de weeen, die werden gelijk redelijk heftig en snel op elkaar. In het zh had ik al 7 cm ontsluiting (hoe blij kan je iemand maken haha). De overgang naar persweeen vond ik bij nr 1 erg vervelend, had het bijna niet meer onder controle. Na 50 min persen kreeg ik een knip, omdat de hartslag van Danae niet meer snel genoeg op gang kwam na een perswee, en hoppa daar was ze. 6.29. Bevallen in 6,5 uur. Heb nadien nog wel wat last gehad van de hechtingen, dat was eigenlijk nog het vervelendste.

nr 2: om 5.15 gewekt door de wekker van de beneden buurman. Hbe zitten vloeken, want sliep al zo slecht met die skippybal. maar hij dacht, ze gata bevallen laat ik haar maar wakker maken, want nog geen 5 minuten later kreeg ik de 1e wee. het voelde ook nu weer gelijk erg serieus. Dus oudste naar oma gebracht, ik wachtte in de auto en dacht nu moet je opschieten want anders beval ik alleen in de auto. maar viel mee hoor, hebben het zh nog makkelijk gehaald. Daar toucheren, 8 cm en braken ze de vliezen. Toen naar de bevalkamer, was maar goed ook want kreeg 10 min later persweeen en 2 x persen en daar was Arwen.
Ze bleek een open ruggetje te hebben, achteraf had ik nooit op de natuurlijke weg mogen bevallen van haar. Maar deze mooiste bevalling neemt niemand meer af. dat haar handicap een dikke domper was en ons van de roze wolk gooide was minder natuurlijk. maar had em niet willen ruilen voor een keizersnee.
Ik had geen tijd om kraamvrouw te zijn, mocht zelf na 4 dagen naar huis, omdat ik mijn man miste bij alle emoties. En gingen 8 weken lang op en neer naar Groningen en we gingen ook nog ff verhuizen (klussen is bijna geheel door anderen gedaan)

nr 3: Ook nu weer meer dan 40 weken zwanger en weer een enorme skippybal. Trok het allemaal niet meer, zeker niet met 2 kids om me heen. Dus mocht ingeleid worden.
tegen 8 uur infuus, 8.40 kreeg ik de 1e weeen. Die waren heel goed te doen. Om 11 uur braken ze de vliezen. geloof dat ik "maar" 3 cm ontsluiting had.
Toen werden de weeen echt heel heftig, vlot op elkaar. De vk en vp liepen continu weg, was nog een bevalling naast me. Toen zei ik tegen mijn man, druk nu op die knopwant ik krijg persweeen. dat was om 13.00 uur en 9 minuten later was Joah daar.
Dus ook nu weer supersnel bevallen in 4,5 uur. Ik vond de laatste weeen echt heel zwaar en kon ze bijna niet meer weg zuchten. Gelukkig kwamen de verlossende persween ten en was het leed geleden.
Ondanks Joah's gewicht 5210 gr. zijn we er allebei zonder kleerscheuren vanaf gekomen.

Besefte pas na die tijd dat de weeen heftiger en langer waren geweest door het infuus.....

Dus wat bevallingen betreft ga ik zo voor nr 4.

Hallo Allemaal,

Ik dacht laat ik ook even mijn bevallings verhaal met jullie delen. Omdat ik het erg zat was en Pepijn naar verwachting groot is er op donderdag 17 juli een start gemaakt met het laten rijpen van mijn baarmoeder. Ik was toen 37 weken en 6 dagen zwanger. Dat ging eigenlijk allemaal prima. Ik kreeg een pilletje ingebracht en moest aan het ctg app. en mocht daarna weer rondlopen. Vanaf het eerste pilletje had ik alleen verschrikkelijk pijn mijn rug, maar goed. Om 17:00 uur heb ik 3 cm ontsluiting en mag naar huis. De volgende dag gaan de artsen beginnen met doorleiden. Frank en ik gaan naar huis Frank gaat even naar de Mac om iets te eten te halen, ik heb behoefte aan een douche dus dat doe ik. Als ik de twee trappen op ben gewaggeld breken bovenaan de trap mijn vliezen. Frank komt thuis eet snel zijn mac op en we bellen het ziekenhuis. We mogen als we er klaar voor zijn terug komen. Rond 20:45 zijn we weer in het ziekenhuis. Het gaat eigenlijk allemaal prima. Om 21:00 wordt een ruggeprik voorgesteld omdat het nog wel even gaat duren. In eerste instantie weiger ik. Maar uiteindelijk besluiten we toch de ruggenprik te nemen. Ik heb geen weeen ik heb alleen pijn me rug. De artsen zeggen dat dat over gaat met de ruggenprik. Ik vertrouw er maar op. Ruggeprik werkt niet. Ik krijg maar extra shots maar uiteindelijk blijkt de ruggeprik te lekken heel mijn bed is nat van vocht en bloed. Maar goed ik hou het allemaal nog wel uit. Ik krijg slaappillen aangeboden maar die weiger ik ook. Uiteindelijk slik ik ze toch en val om 02:30 in slaap tot 09:17 en heb dan inmiddels 8 cm ontsluiting. En nog steeds pijn in mijn rug. Maar is nog uit te houden. Ik heb continu het idee dat ik moet plassen mijn Katheter werkt niet goed. Om 11:40 mag ik gaan persen maar ik herken geen wee ik heb alleen pijn in mijn rug, pas dan wordt duidelijk dat ik rugweeen heb. om 11:50 komt er een vacuumpomp geplaatst maar ook dit werkt niet. Om 12:00 uur wordt besloten tot een keizernee. We gaan naar de OK. Ze gaan me voorbereiden en een nieuwe ruggeprik zetten maar dit lukt niet. UIteidelijk wordt Pepijn geboren als ik onder volledige narcose ben om 12:46. Om 13:45 krijg ik een nabloeding en verlies heel veel bloed. Dit wordt aangevuld en uiteidnelijk mag ik maandag naar huis.

Als ik terug kijk op mijn bevalling vind ik het nog meevallen. En heb ik er een goed gevoel over.

Groetjes,

Claudia

Heej hallo,

Myn bevalling van de 1e is niet snel gegaan ik heb in totaal met 64uur gebroken vliezen rondgelopen en begin van de weeen en bevaling heb ik er 4uur overgedaan dus k mag niet klagen!! en heb 14min geperst..
ik weet nog wel toen   Dani op mn buik werd gelegt dat ik riep tegen mijn man..Oóh ik kan wel een heel elftal beginnen!! haha Dani Jaedon  werd dus geboren op zondag 03-12-2006 3350gram & 49cm lang

myn 2e zoontje kondige zich 4weken eerder aan.. hij is met 36 weken geboren ik kreeg al erge rug en buikweeen *weeenstorm* op 3augustus en moest naar het ziekenhuis eenmaal daar gekeken voor ontsluiting om kwart over 4 had ik 4 cm ontsluiting.. om 5uur *driekwartier later* kreeg ik persdrang en 3minuten later is Quinn Daevon geboren op zondag 03-08-2008 3080 gram 48cm lang.. we mochten naar 2dagen naar huis want hij deed het allemaal goed..

en hoe ik nu terug kijk op de bevallingen... perfect ik kan nog wel een 9tal uitpersen haha maar we hebben besloten om het er maar bij 2 te houden
We zijn compleet

gr,Manuela

Terug
Bovenaan