zware nachten deel 2

Wij hebben het pasgeleden ook met Lotte gehad. Die wilde 's avonds niet gaan slapen. En 's nachts vaak wakker.

Op dit moment is Lotte net 9 maanden en gaat het wel weer ok. Ze wil op dit moment 's ochtends weer niet slapen. Ach, zo blijft er altijd wat...

Groetjes, Marisa

Hoi hoi
Gaan jullie partners er ook uit voor de kids 's nachts?
Lijkt me wel zo handig, dan kun je het om en om doen, kan de ander lekker 'doorslapen'(wakker wordt je toch natuurlijk).
Die sprongetjes, daar heb ik eigenlijk nooit iets van gemerkt bij mijn zoontje (nu 3) en ook niet zo bij mijn dochtertje. Tja, ze hebben allebei wel eens paar keer  gehad dat ze wat vroeger wakker werden, of ook wel eens een enkele keer 's nachts wakker zijn en huilen, maar niet nachten achter elkaar. Dan liet ik hem gewoon huilen op een gegeven moment, zo ook bij mijn dochtertje (6 maanden), hoewel zij dat alleen nog maar met 13 weken heeft gehad, maar dat had echt een oorzaak: de speen. Die heb ik toen gewoon niet meer gegeven.
maar ja, je moet het wel kunnen natuurlijk: laten huilen.
Succes ermee!

Hallo meiden

Hier ook nog steeds een slapeloze mama en vader pffff

hadt hier al eerder een bericht over geplaats en vroeg om tips en ineens leek milad weer door te slapen , maar dat was helaas maar van korte duur (3 nachten )

Nu willen we het zo doen dat we hem laten huilen in het weekend , als de meiden dan wakker mogen worden ze in ieder geval niet zo vroeg hoeven op te staan ..

Helpt dit niet dan ga ik met hem naar de dokter , want na 2 maanden zijn m,n man en ik de slapeloze nachten wel zat !

Groetjes van anna mama van milad bijna 7 mnd

Hoi allemaal,

ik heb mijn kinderen nog nooit laten huilen en ben dat ook echt niet van plan. Ik vind Stijn nog zo klein  en huilen is zijn enige manier om te laten weten dat er iets is. Ik ben van mening dat wij hem juist moeten troosten als hij huilt en hem gerust stellen. Bovendien heb ik nog niet zolang geleden een artikel gelezen waarin goed onderbouwd staat aangegeven dat kinderen die niet getroost worden en maar door blijven huilen veel vaker huilen omdat ze langer moeten wachten tot ze worden gerustgesteld en langdurig huilen zonder troost kan zelfs de hersenen van een baby beschadigen. sÝvonds als we hem op bed leggen jammert hij wel even maar zodra hij begint te huilen gaat mijn man of ik erheen om hem te troosten want hij hoeft niet overstuur te raken. Anders zijn we bang dat hij het slapen als vervelend gaat ervaren en dat is niet de bedoeling.

Ik heb trouwens vandaag geen reden tot klagen want Stijn is gisteravond om acht uur na een bv op bed gegaan en is om half twee wakker geweest voor bv en daarna pas weer om zes uur. Daarom heb ik hem maar even flink geknuffeld vanmorgen om mijn dankbaarheid te uiten.

Iemand vroeg of de vaders er ook uit gaan s ´nachts. Mijn man doet dat wel als hij Stijn hoort. Maar ik ben meestal net wat eerder wakker dus dan ga ik, maar mijn man vind het niet erg als ik hem wakker maak om Stijn te pakken. Als de oudste twee iets hebben s ´nachts gaan ze wel naar pappa toe. Pappa is dan ook al diverse malen ondergespuugd de afgelopen jaren. Ik heb ze weleens gevraagd waarom ze naar pappa gaan en ik kreeg als antwoord dat ze van mij nooit bij ons in bed mogen en van pappa wel. De kleine mannen weten precies wat ze willen en hoe ze dat bereiken.

Groetjes van Marloes

Hallo meiden ...

Nou we hebben maar niet gewacht tot het weekend , want dat is te kort dag tot slagen denk ik ....

Maar goed we hebben vanacht milad niet uit z,n bed gehaald..

Hij is om half 1 wakker geworden en we hebben hem vervolgens de speen gegeven en zo door tot half 2 gelukkig heeft die niet liggen krijsen maar wel jammeren totdat ie in slaap viel tot vanmorgen half 7

En vanavond en vanacht gaan we het weer zo doen , want hij was echt uitgerust vanmorgen , kon je echt aan z,n ogen zien en aan z,n gedrag te merken

Dat wou ik ff kwijt ...

Liefs van anna

Hallo,

Ik lees altijd jullie verhalen over gebroken nachten en denk dan: "Ik kan niet reageren, want ik herken het helemaal niet!" maar ik vrees dat ik me nu bij jullie aan kan sluiten.
Sinds zondag maakt ons mannetje er een zootje van. Ongeveer een uur nadat hij op bed ligt begint hij te jammeren. Soms blijft het daarbij (zo'n vijf minuten) maar soms wordt het echt huilen en is hij alleen te troosten met nog een klein beetje melk (terwijl hij dan toch echt net een fles vaan 240 cc heeft leeggedronken).
Gedurende de nacht hoor ik hem regelmatig jammeren. Gister begon hij om 3.30 uur echt héél hard te huilen en was weer alleen te troosten met de fles. Vannacht was het 2.30 uur.......
Daarna komt hij dan weer rond 6.30 uur (zijn 'normale' tijd), krijgt dan gewoon zijn fles (gaat niet helemaal op) maar wil daarna niet meer slapen. Terwijl hij anders echt nog tot 9.00 of 10.00 uur sliep.
Vannacht deed onze dochter van drie ook 'gezellig' mee, dus mijn man en ik zijn er beide wel zes keer uit geweest. En ik kan zo slecht tegen weinig slaap. Merk net dat ik gewoon tegen Bas zit te snauwen. Het kereltje is 7 maanden. Alsof hij er wat aan kan doen!!!!!
Nu heb ik wel een dilemma. Morgen zou Bas gaan logeren. Eva gaat naar opa en oma en Bas zou naar een vriendin gaan. Onze eerste kinderloze avond en nacht in zeven maanden. We zijn er enorm aan toe en hebben er ook echt zin in, maar ik durf Bas zo niet naar mijn vriendin te doen. Dat kan ik toch niet maken?
Ik heb besloten dat ik het haar héél eerlijk zal vertellen en dan mag zij zeggen of ze het ziet zitten. Anders moeten we hem maar na ons etentje op gaan halen.

Laat dit alsjeblieft een (korte) fase zijn!

Groetjes, Karin

Hallo

Had maandag een berichtje geplaatst dat onze zoon de laatste week zo slecht sliep snachts. Eerst dachten we tandjes maar dat is het volgens mij niet., meneer laat zich ondertussen ook niet meer in de mond kijken die denkt komt die vinger weer aan.
Omdat hij zich niet liet troosten en zich helemaal af zette meende we toch dat hij ergens pijn had. Nou gisteren een afspraak bij de huisarts gemaakt en ben ik ook geweest, ze heeft hem helemaal na gekeken en kon niks vinden. Maar ze zei wel als in het weekend nog zo is moesten we terug komen. Wat denk je slaapt meneer vannacht de hele nacht door is alleen even wakker geweest en heeft een flesje gehad.
Hopelijk blijft dit zo en kunnen we er weer even tegen.

Groetjes bg

haai iedereen

Ik krijg t idee dat ze in het boek "oei ik groei'een spronetjes vergeten zijn ;)
Het is alleen een sprong die je in de nachten opbreekt en lang duurt...
Ik heb Birgit nu 2 dagen die homeopatische tabletjes gegeven en ik heb t idee (of t nu daar door komt of niet) dat ze er wat rustiger van slaapt, niet dat ze doorslaapt hoor. Maar vannacht kwam ze om de +- 3 u (dat is alweer iets beter, elke kwartiertje extra vind ik al fijn..ipv om de 1,5u) en ze viel elke keer weer in slaap. Normaal is ze na 2 erg onrustig en moeilijk in slaap te krijgen en nu sliep ze om 4 uu gewoon weer in...
Ik juich nergens om en blijf af wachten, maar ik geef r welke weer zo'n tabletje vanavond iig! (kan geen kwaad duss)
Het blijft er 1 met een grbuiksaanwijzing dus doorslapen zie ik ook nog niet zo 123 gebeuren.

Succes meiden!

Gr Evelien

Terug
Bovenaan