zware spullen tillen????

Haha nee natuurlijk ben je geen domme gans!
De dingen die ik hierboven schrijf zijn wettelijk geregeld voor op het WERK. Ze zijn waarschijnlijk een beetje overdreven, maar wijzen er wel op om voorzichtig te zijn.
Veel mensen kiezen pas voor  een 2e kindje als de eerste al goed kan lopen, zodat de ''last'' op die manier al iets minder wordt. Daarnaast zijn er natuurlijk ook genoeg mensen die 2 kinderen kort na elkaar krijgen.
Maar pas dus echt heel goed op. Juist als je 2 kinderen relatief kort na elkaar krijgt is het risico op verzakkingen en dergelijken groter omdat de weefsels allemaal nog wat slapper zijn.
Dus hoe moeilijk het ook zal zijn met een klein kindje van 1, probeer het tillen tot een minimum te beperken.
Mijn man is arts en ik ben nog maar 6 weken zwanger en hij loopt nu al achter me aan te rennen: hela niet tillen doe ik wel! Hij heeft nachtmerries van zijn stages vroeger op de gynaecologie-afdeling betreffende vrouwen met verzakkingen

Ik ben zelf dierenarts, ik weet ook nog niet zo goed hoe ik dat de komende maanden aan moet pakken. Ik til veel honden op de behandel en operatietafel.
Gelukkig heb ik een behandeltafel die omlaag kan tot bijna bij de grond, maar die beesten snappen helaas vaak niet dat ze er zelf op moeten stappen!

Elke

O zo. Nou je mijn zoontje is nu 15maanden en hij staat al los. En loopt wel bij de tafels, stoelen enz op. Maar echt los lopen doet ie nog niet. kan zo wezen dat ie het tegen de tijd wel doet. Dat het aze ineens komt. We wachte wel af moet eerst maar zien of het al raak is. En anders gaan we gewoon verder en heeft me zoontje er weer een maand bij om zelf te gaan lopen.

Wel handig als je man arts is. Als je ergens last van heb kan je het hem zo ff vragen. Ik zou het ook wel leuk vinden als me man het was, maar misschien ook wel eng, omdat hij dan heel veel dingen weet wat het zou kunnen zijn. Maar ach daar denk je niet bij na. Mijn liep ook de hele zwangerschap achter me aan dat ik niet moest tillen, maar ik heb nog vrij veel getild ben zelfs met 5maanden nog aan het verhuizen geweest. Ik heb niet last van hangbuikje ofzo. En ik kan mensen die proberen al veel eerder er nog 1 bij te krijgen. Dat is niks voor mij. Zou ik nu zwanger zijn dan zou mij zoontje twee zijn als het eruit komt en dat vind ik een mooie leeftijd dan tussen de twee.

Nou heel veel succes met je zwangerschap en geniet ervan!!!

P.s ben je ook wel slijm verloren voordat je wist dat je zwanger was??

Het enige advies dat ik nog heb.. luister naar je eigen lichaam!! Een vriendin van mij heeft onder het motto 'niet zo zeuren, beetje pijn in het bekken betekent nog niet meteen bekkeninstabiliteit..'. Maar ondertussen heeft ze bij haar tweede zwangerschap wel zoveel schade opgelopen dat ze afgekeurd is om haar werk nog langer te doen en thuis zit met veel beperkingen. Zij benadrukt altijd maar weer.. luister naar je lichaam en trek aan de bel als het niet goed voelt, anders ga je over je eigen grenzen heen.

Afgelopen weekend hebben wij op een beurs gestaan, waarvoor een aantal stands door de ondernemers zelf opgebouwd moesten worden.. Nou, vrijdagmiddag heb ik geholpen met opbouwen en zondagavond met afbreken en het ging prima! Na het weekend was is wel ontzettend moe, maar het tillen van de platen enz. lukte prima. Geen harde buiken gehad, geen pijntjes.
Volgens mij kan het best, als je maar verdacht bent op de signalen van je lijf!

Maar ehm.. even nieuwsgierig.. moet je veel tillen voor je werk??

Terug
Bovenaan