Zwemles, daar of hier?

Hey allen,

Ik zit met een enorm dilemma. Sinds 3 jaar zijn vader en ik gescheiden. Uiteindelijk is hij gaan samenwonen met nieuwe partner, ruim 60 kilometer verderop. Nu heeft dochterlief zwemles in de stad waar ik met haar woon. As zaterdag mag ze afzwemmen voor A. Vanaf volgende week heeft ze op vrijdag zwemles van 18.15 tot 19uur. Het duurt ongeveer 4 maanden voir ze af mag zwemmen voor B, dus eind mei is dat in haar geval.

Haar vader vindt het tijdstip waarop de zwemles nu is te laat, want.. Dan ligt ze pas om 20.30 in bed. Zijn oplossing is om haar voor haar diploma B in de plaats waar hij woont op zwemles te doen (kan zaterdagagochtend). Weer nieuwe zwemjuf/leraar, andere manier van lessen etc.

Denk ik nou te moeilijk en moet ik toegeven aan die zwemlessen in de plaats waar hij woont? Is het een betere oplossing om voor die 4 maanden te zeggen dat ze dan bij mij slaapt vrijdag op zaterdag en ik haar breng naar haar vader of dat ze die paar maanden gewoon wat later in bed ligt.

Goed om te weten; dochter is doordeweeks bij mij, weekenden bij haar vader (1x per 4 tot 5 weken bij mij) en andere dagen kunnen niet qua zwemles, want bommetje vol.
En haar vader werkt in de stad waar ik woon, dus daarom neemt hij haar vrijdags mee en maandagochtend weer maar school.

Tips, adviezen.. hoe ga ik hier mee om?

Thanks alvast voor jullie reactie

Liefs
 
Lijkt mij een prima oplossing. Vrijdagavond is ook een rottijd. Mijn jongste heeft B ook in een ander zwembad gehaald dan A, zelfs sneller dan verwacht.
 
Lekker daar doen. T is toch al anders wanneer je voor B gaat. Andere kids. Andere leraar. Dus in een ander bad dat doen is het zelfde idee. Ik zou t wel weten
 
Hoe goed gaat je dochter om met veranderingen? Hoe happy is ze in dat zwembad?
Hoe goed gaat ze om met een beetje minder slaap op vrijdag?
Hoe goed staat dat andere zwembad aangeschreven?

Ik denk dat goede nachtrust inderdaad belangrijk is. Tenzij je verwacht dat van zwembad veranderen problemen oplevert natuurlijk. Goed leren zwemmen kan van levensbelang zijn.
Mocht het problemen opleveren, kan je ook weer terug naar de vrijdagavond waarschijnlijk?
 
Ehmmm zeer waarschijnlijk zit je in het nieuwe zwembad ook met een wachtlijst…

Persoonlijk zou ik voor die paar maanden niet van bad veranderen.
Hoe oud is je dochter?
 
Dochter heeft moeite mer veranderingen en slaapt graag (niet uit, dus als ze laat in bed ligt is ze dezelfde tijd wakker als normaal).
Ze had wel dezelfde leraar gehouden bij deze zwemschool.

Ze is 6 en er is trouwens geen wachtlijst bij dat andere zwembad (zegt de vader).

Ik kwam er wel achter dat ik 1 maand opzegtermijn heb bij de huidige zwemschool. Dus tsja.. Hoeveel schiet ik er dan nog mee op?

Ik slaap er nog een paar nachtjes over :) .

Dank voor jullie reacties.
 
Dan heb je het al maar over 3 maanden. Misschien kan ze dan in ruil een keertje in de vakantie extra naar papa of zoiets?
 
Oké de boeman hier. Draai het eens om, en bekijk het van papa’s kant. De dochter kan dan na aankomst direct naar bed en is de volgende ochtend chagrijnig want te weinig slaap. Na zwemles bij mama slapen en de volgende ochtend daarheen betekent dat je er ook niet vroeg bent, ochtend sowieso half voorbij. Quality time is er dus niet bij in deze beide opties. Ik snap helemaal als papa eventueel z’n kont in de krib gooit als hij haar al zo weinig ziet.
Ik lees een bepaalde toon in je laatste bericht dat je het wel heel goed uitkomt dat er ineens een opzegtermijn blijkt.
 
Terug
Bovenaan