zwemluiers

Ik zag ze laatst bij Etos, ergens verdekt opgesteld tussen de gewone luiers! Anders hebben ze ze vast bij de baby speciaalzaken!
Vanaf wanneer 'mag'je eigenlijk met een baby zwemmen? Of eigenlijk is mijn vraag, wanneer is het voor een kindje leuk?

Ik heb de zwemluiers bij de DA gekocht gewoon tussen de luiers. Je kunt er ook naar vragen in de winkel. Het schijnt dat je vanaf 6 weken met je kindje kan zwemmen. Mijn dochter was 4 1/2 mnd toen ik voor het eerst met haar mocht zwemmen. Het zwembad waar ik met haar zwem heeft een wachtlijst van gemiddeld een half jaar. Als je eenmaal met je kindje in het water bent, merk je van zelf wel of ze het leuk vind of niet.

Huggies heeft zwemluiers, maar de kleinste maat is vanaf 7 kilo. Je kunt ook zwembroekjes kopen (V&D en Prenatal) met daarin een extra dikke laag tegen ontlasting.

Bij ons in het zwembad mag je vanaf 8 weken met je baby komen zwemmen. Ik heb zelf een dochter van 3 mnd en ben al een paar keer wezen zwemmen, ze moest eerst wel wennen want het water is een stukje kouder dan in badje thuis. Maar ze vind het wel leuk en je doet hele leuke dingen met haar in het water. Het schijnt heel goed te zijn om met een baby te gaan zwemmen. Ze zeggen dat ze sneller kunnen zwemmen en minder last hebben van watervrees.

Ik ben ook op zoek geweest naar zwemluiers en heb ze uiteindelijk gevonden bij de thuiszorgwinkel, in verscheidene maten. En inderdaad stond er op vanaf 7 kilo ofzo, maar onze dochter was toen 3 maanden en nog maar ongeveer 5 kilo, maar de zwemluiers zaten prima.
Groetjes Chantal

Terug
Bovenaan