zwemluiers

Hallo even een reactie. Ik heb zelf een dochter van 8 maanden en ben ook een zwemonderwijzerres. Je kunt met je baby vanaf ongeveer 6 weken gaan zwemmen ( dit ook omdat je dan zelf weer mag) Bij de meeste zwembaden zijn er speciale zwemlessen voor ouders met baby's ( erg leuk ga zelf ook) Je baby hoeft eigenlijk geen zwemluier om dit omdat kinder bijna nooit in het water poepen. Plassen hou je helaas niet altijd tegen. Bij verschillende zwembaden is het wel verplicht dat je kindje deze broekjes draagt. Je hebt ook nog een verschil tussen de wegwerp zwemluiers en de uitwasbare. Doe alleen je kindje nooit een gewone luier om deze neemt te veel water op en dan kan je kindje mkkelijker onder gaan.

Als je met je kindje gaat zwemmen let dan wel op dat ze het niet te koud krijgen dit zie je aan het wat paars worden van de lippen. Ook is het voor de hele kleintjes erg vermoeiend hou dus goed in de gaten of ze het nog leuk vinden.
Onder water is geen probleem de meest kinderen herkennen dit nog vanuit de buik en ze kunnen zelf hun luchtpijp afsluiten. komen ze boven en zijn ze geschrokken even lekker knuffelen en alles gaat weer goed.

Dames veel plezier

Groetjes Danielle mama van een dochter 8 maanden en zwemonderwijzerres.

Hallo,

Leuke reactie Danielle, horen we het even van een prof. Ik ben vorige week voor het eerst met mijn zoontje naar babyzwemmen geweest, hij was toen net 11 weken en hij vond het fantastisch!
Lachen en brabbelen.
Ik heb bij Prenatal een uitwasbare zwemluier gekocht, ook omdat het voor jezelf toch een fijn gevoel is, dat als hij gaat poepen je wel het meeste opvangt. De swimmers van Pampers zijn erg duur en nu nog veel te groot.

Echt een aanrader babywemmen, kan je niet vroeg genoeg mee beginnen denk ik!

Groeten Marloes

Allemaal erg bedankt voor jullie reacties op mijn vraag. Ik heb tot op heden de wegwerpzwemluiers nog steeds niet gevonden, maar ik denk dat ik maar voor de uitwasbare ga dan. Mijn zoontje is inmiddels 14 weken, dus ik ga met hem het babyzwemmen maar eens proberen.

Terug
Bovenaan