Zwemmen 5weken

Wij willen volgende week gaan zwemmen met onze dochter van 6 en zoon van 15 mnd en hebben nu ook een dochter van 5weken.

Wanneer gingen jullie voor het eerst zwemmen met jullie baby?

6 weken is echt nog veel te jong. Het is superinspannend en ze koelen heel snel af. Daarnaast mist je kindje nog belangrijke inentingen. 

Zeker wachten tot 3 maanden, maar eigenlijk is 6 maanden beter. 

Wachten op entingen vind ik beetje rare opmerkingen. Er zijn genoeg kinderen in NL die niet ge ent worden (mijne overigens wel hoor!) maar mogen deze kinderen dan nooit zwemmen?

Ik weet dat normaal gesproken 3mnd de norm is. Maar ik heb geen sociaal opvangnet en anders is het tegen de oudste zeggen dat we niet kunnen gaan zwemmen...

Advies is wachten tot je baby 3 maanden is. Dit omdat ze vatbaarder zijn voor infecties en zichzelf nog niet goed warm kunnen houden.
Maar nu spreekt mijn loeder moeder kant. Als je baby goed de warmte vast kan houden. Le baby gaat waarschijnlijk ook gewoon in bad. Dus als jij in het peuterbadje zit op de kant en het is warm weer kan na mijn zicht prima met de beentjes wiebelen en zelfs zolang badje tijd duur baby best heel even kennis laten maken. Als het maar niet te lang is en je Le baby direct weer afdroogt en kleertjes aantrekt.

Anders pop up tentje mee, ligt Le baby veilig in zicht en als deze slaapt lekker zwemmen met de kids.

Wel de tip smeren smeren smeren!

Er zijn inderdaad ongeente kinderen. Maar hele jonge babies zijn veel vatbaarder en hebben nog geen enkele weerstand. Ze worden veel zieker of gaan dood. 
Als de weerstand wat opgebouwd is, dan kunnen ze veel beter herstellen van simpele griepvirussen. 

Als er niet veel wind staat, in een badje dat op de temperatuur van het normale badje is, moet het wel kunnen ja. Ik ging uit van het zwembad in, of in open natuurwater zwemmen. 

Het gaat ook om normale virussen dus, waar je niet tegen ent. een baby van 3 maanden is al een stuk sterker en kan zo'n infectie verwerken en bouwt daardoor weerstand op. Een hele jonge baby krijgt een veel grotere klap op zn lijfje. 

Terug
Bovenaan