zwemmen, glijbanen en bubbelbad

Hoi allemaal

Komende week ga ik met mijn man naar center parcs.
Lekker vakantie houden en ontspannen.
Nu vraag ik me het volgende af.
Zwemmen is heel goed voor je als je zwanger bent.
Maar is het in zo'n zwembad niet veel te warm het is een soort tropische zwemparadijs?
En ik weet dat warmte niet goed is.
En zou ik wel van de glijbanen kunnen die daar zijn het zijn een soort wildwaterbanen?
En als er bubbelbad is mag ik daar wel in?
Wie kan mij helpen ik wil graag gerust op vakantie.

Groetjes schorpioen  Waarschijnlijk 10 weken en 3 dagen
 
Hoi Schorpioen,

Wat ik weet, nog van mijn eerste zwangerschap, dat je beter niet in een bubbelbad kan gaan zitten in zo'n zwemparadijs...want dat is een bron van bacterieen, met dat warme water en heel veel mensen. Het water zelf in een zwemparadijs kan volgens mij niet zo veel kwaad, want bij zwangerschapszwemmen is juist de temperatuur ook een stuk warmer.Persoonlijk zou ik zelf niet meer van een glijbaan afgaan...je weet nooit hoe je terecht komt.

Heel veel plezier en een fijne vakantie
Mniek31 maart forum
 
Hey,

Ik ben met 20w nog naar center parcs geweest. In principe kun je gewoon gaan zwemmen. Het warm water geeft een aangenaam gevoel.
Ik ben alleen niet van de glijbanen afgeweest, wel van de wildwaterbaan (die bleek niet zo wild te zijn). Ik heb voor de zekerheid eerst mijn mannetje gestuurd zodat die kon kijken of het wel veilig was. Op de wildwaterbaan ben ik dan niet op mijn buik naar beneden gegaan, maar gewoon zittend dan gaat het ook al niet zo hard.
Het bubbelbad gaat op zich ook wel, maar dit vond ik gewoon niet zo lekker. Met de bacteriën valt het daar best wel mee. Ze controleren daar continue het water.
Met 10 weken heb je nog genoeg bewegingsvrijheid, dus ik als ik jou was gewoon lekker genieten van je vakantie!

Groetjes,

Erika
 
Bacterien? Je baarmoedermond is gesloten hoor, daar dringt geen bacterie door naar binnen. En verder loop je echt niks op hoor. Kan in iedergeval nooit kwaad voor je baby.
En, als je in het water terecht komt: water maakt je gewichteloos. Dus kun je echt nog wel van de glijbaan, zeker als je nog maar 10 weken bent. Je kind zit zo goed beschermd in je baarmoeder, en kan, ook als je verder bent, best een stootje hebben hoor.
 
Hoi,

Je kan in principe alle sporten tot 3 maanden nog gewoon doen.
Toen ik zwanger was van mijn zoontje (3jr) heb ik gewoon nog gehandbalt tot 3 maanden. En dat is best een harde sport.   Kan best nog, je baarmoeder zit nog zo laag, het zit nog achter je schaambeen, je kindje is nog genoeg beschermt tegen van alles en nog wat.

Groetjes
Chantal
 
Nog ff over die bacterieen...dit heb ik niet zelf verzonnen hoor!!!! Mijn vk vertelde dit tijdens mijn eerste bezoek bij haar in 2001. Wij hadden toen net zelf een wirhpool met bubbels gekocht. Ik dacht toen dat ik daar ook niet in mocht, maar zij wees mij dus op bubbelbaden in zwemparadijzen!

Ik geef dit dus alleen maar mee als tip....doe er mee wat je zelf goed lijkt!

groet
Mniek31
 
Hoi,

Lekker heen gaan en genieten van het zwemmen en de wildwaterbanen!
Bij mijn eerste zw.schap zjin wij ook rond 10 weken naar CenterParcs gegaan en alles voelde nog goed en ik heb dus alles ook gedaan.... alleen het bubbelbad niet, maar dat was meer omdat het daar steeds heeeeeeel druk was en ik geen zin had om in de rij te gaan staan .
Dat warme water is zelfs lekker, ook als je straks wel een dikke buik hebt is dat warme water aangenamer dan het water in een gemiddeld 25 meter bad!

Deze zw.schap gaan we nog een midweekje met z'n 3'tjes voordat de baby komt en dan ben ik.....35(!) weken zwanger. Dan ga ik ook lekker dobberen met mijn dikke buik! Voel ik het gewicht minder en van meer dan dobberen komt het toch niet met ons zoontje van 1,5 erbij.

Veel plezier op jullie relaxvakantie(tje)!
Marije
 
Hallo,

De warmte maakt niet zoveel uit, als je je niet goed voelt moet je gewoon ff naar buiten gaan ofzo. Maar je mag thuis ook gewoon in bad, da's warmer dan een subtropisch zwemparadijs.
De wild-water-glijbaan en andere glijbanen zal ik persoonlijk mijden. Je weet nooit hoe je terecht komt op het water. Maar dat is niet omdat ik ergen heb gehoord of gelezen dat ht niet mag, is meer een persoonlijk gevoel.
De bubbelbaden zou ik ook mijden. Het is inderdaad een bron van bacterieen. Dat kan geen kwaad voor je baby, maar je vagina is gewoon 'gevoeliger' voor invloeden van buiten af en een schimmelinfectie is nou niet een pretje.
Maar misschien moet je je verloskundige gewoon ff vragen hoe hij/zij over deze dingen denkt.

Heel veel plezier in centerparcs!
groetjes kirsten
38w4d
 
Terug
Bovenaan