Zwemmen

Zwembandjes en niet te snel denken dat het niet gaat, zoals ik deed.. Ze moeten echt even leren om de bandjes iets omlaag te duwen/bij zich te houden. Mijn dochter hing er de eerste paar keer echt tussen en verzoop dan half, maar op advies van vriendin gewoon paar keer geoefend. Nu zwemt ze er super mee. Dochter 2 van vriendin is 14 maanden en zwemt zefstandig hele bad door met bandjes, nadat ze dit had afgekeken bij zus en even had geoefend.

Hier is puddle jumper (en vergelijkbaar van decathlon) bij onze dochter van ruim 2 met haar maat 86/92 echt nog te groot, schuift omhoog en zit dan in haar oksels. Let bij bandjes ook op de maat; ze hebben ze tot 15 kilo, vanaf 11 kilo, vanaf 15 or sommige zelfs 30-60 kilo.
 
Wij hebben wel een puddle jumper, vanaf ongeveer 19 maanden gebruiken we deze. Hij is nu ruim 12 kilo en heeft maat 86/92. Hij blijft er super goed mee drijven en vind het helemaal geweldig, want de oudere kinderen hebben er ook één ;-)!
 
Ik zou voor een puddle jumper gaan. Die hebben wij gebruikt vanaf zo'n 11/12 kilo en dat ging prima. Ik vond het zelf een fijner idee dat ze naast de bandjes om de armen ook nog wat om de buik hebben
 
Terug
Bovenaan