Zwemmen

Hi allen,

Onze zoon van 4,5 jaar wilt gewoon niet een zwembad in, tot z'n knieën vind hij prima, maar dat is het dan ook.
Toen hij 1,5 jaar was is hij in een erg koud zwembad gegaan met mij en sindsdien is het een drama geworden.

Met het oog op zwemles wordt het wel een dingetje, hij heeft zo'n band om zijn middel heen waardoor die blijft drijven, dus ik neem hem dan mee in wat dieper water en probeer hem beetje bij beetje los te laten, maar dan gaat die huilen en houd mij stevig vast. Het koude water gecombineerd met dieper water is dus een ding.

Hebben jullie nog tips hoe dit goed aan te pakken? Ik wil hem ook niet dwingen want dat lijkt alleen maar averechts te werken denk ik..
 
Hoe gaat het in een gewoon bad, of zwembad in de tuin?

Is watervrij maken niet ook een onderdeel van de zwemles misschien?

Mijn dochter begon al te huilen bij het zien van water, dus die hebben we op spetterles (warm water) gedaan. De eerste lessen begon het met krijsen. Dat krijsen duurde iedere les korter. En inmiddels kraait ze van plezier.

Spetterles gaat het met 4,5 natuurlijk niet meer worden. Maar gewenning is denk ik wel een belangrijk onderdeel van de oplossing. En het maakt ook verschil, dat zwemles met leeftijdsgenoten is.
 
Terug
Bovenaan