zwemmen

hallo

Van wanneer mag je kindje mee gaan zwemmen.
Want we gaan 16 maart op vakantie en dan willen we met ons kleintje gaan zwemmen hij is dan twee maanden oud.
Groetjes
 
hoi hoi

dat is wisselend volgens mij.
bij de een is het 3 maanden en bij de andere 4 maanden .
het heeft te maken met het op temperatuur houden van zijn eigen lichaam.
ik ga baby zwemmen maar die van mij is al 6 maanden .
maar opgegeven met 4 maanden .
maar 2 maanden is wel rijkelijk vroeg maar dat vind ik.

succes ermee

groetjes josje
 
Hey,

Ik ben gaan zwemmen toen Tim 12 weken was en hij vond het heerlijk.
Goed in de gaten houden als ze nog zo klein zijn of ze het niet koud krijgen, handjes voetjes bibberen. Maar bij Tim ging dat gelukkig heel erg goed, hij hield het makkelijk een half uur vol.
6 weken is misschien nog wel erg jong, maar dat ligt er waarschijnlijk wel aan of het zwembadwater verwarmd is en of hij/zij zich al goed warm kan houden.
Altijd zorgen dat je een warme doek bij hebt om ze meteen in te wikkelen zodra ze uit het water komen.

Veel plezier op je weekendje,

Groetjes Yvonne
 
Hallo

Bedankt voor jullie reactie. Sebastiaan vind het heerlijk onder de douche. Dus we gaan het gewoon proberen met zwemmen. Hij kan zijn temperatuur zelf heel goed regelen.
 
quote: berrinetje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-02-2009 10:59:17'));

Hallo

Bedankt voor jullie reactie. Sebastiaan vind het heerlijk onder de douche. Dus we gaan het gewoon proberen met zwemmen. Hij kan zijn temperatuur zelf heel goed regelen.



Hai hai,

Ik ben helemaal fan van babyzwemmen, lig dus ook elke week in het zwembad hier (die van ons is alweer 15 maand en net vandaag een groepje hoger gegaan)
Gemiddeld stappen ze hier pas met minimaal  8 weken in het zwembad en dan houden ze het vaak net een kwartiertje vol. Hou er dus rekening mee dat je niet veel langer als dit kunt gaan zwemmen met zo'n kleintje. Eerst rustig nat maken en ook wat water over het bolletje doen voordat je dieper gaat...Daarnaast moet je goed in de gaten houden dat je ze IN het water houd, veel moeders hebben de neiging om hun kleintje mee boven water te houden dan onder en juist die temperatuur (vlak) boven het water maakt het zo koud! Als je gaat hou dan je kleintje een beetje onder zijn okseltjes op zijn rug  zeg maar en laat zijn koppie op je handen rusten. Zo kunnen zijn lijfje en beentjes lekker dobberen en is dat heel ontspannend. Hetzelfde kun je doen als hij op zijn buikje drijft; je maakt een kommetje van je handen/polsen en laat daar zijn kinnetje op rusten, je vingers hou je dan onder zijn okseltjes.
Hier zeggen ze altijd; je moet een beetje "tegen natuurlijk" reageren; niet troosten als hij water in zijn gezichtje heeft gekregen maar bv een liedje zingen en DOORzingen op het moment dat er iets "naars of onverwachts" gebeurd, zo voorkom je dat hij angstig wordt omdat jij hebt bevestigd dat het héél erg was wat er gebeurde!
Heel goed het gezichtje in de gaten houden, als hij het niet leuk (meer) vind, stoppen met wat je deed, je legt nu tenslotte  de basis voor een watervrij of watervrees kindje!

Persoonlijk zou ik nog even wachten en eerst een paar keer  onder goede begeleiding gaan babyzwemmen ondanks dat ik groot voorstander en fan van babyzwemmen ben!

Wel een héle fijne vakantie gewenst  iig en ik hoop dat je wat met mijn 'preek"  kunt!
Als je nog vragen hebt of tips wilt, stel ze gerust!

Groetjes Saskia
 
hey

ik ging met mn dochtertje voor het eerst zwemmen toen ze 14 weken was.
daarvoor vond ik haar nog een beetje jong voor in dat grote bad.
moet ook zeggen, dat toen we voor het eerst gingen zwemmen, we na 20 min er al weer uit moesten, omdat nathalia heel erg moe was van dat water.

dus ja, het is een keuze die je zelf moet maken.
zoals mijn voorgangers al zeiden, let goed op je kindje. heeft hij het niet koud? is hij niet te moe? zou ook van ter voren even informeren naar de temp van het water.
wij zwemmen altijd in subtropische zwembaden. warmer water.

have fun.

groetjes, do
 
ik hoor niemand over evt. oorontstekingen of over huidproblemen/ademhalingsproblemen door chloor. (in NL zegt men zich te houden aan de normering voor chloor) Chloor is echter ook giftig als het zich hecht aan zweet en urine (dan ontstaan nieuwe moleculen, komen giftige dampen voor longen vrij) en dus niet goed voor de onrijpe longen van baby's?!

Misschien is het ook nuttig om te weten bij de beslissing wel of niet zo vroeg te beginnen met babyzwemmen?!

Kan iemand bevestigen wat ik hier beweer? Meer bekend?

Liefs, Wel
 
je mag vanaf het begin met je kindje gaan zwemmen al is het wel zo dat de mama's pas mogen zwemmen als het vloeien is gestopt ( meestal rond de 6 weken). Verder gaan de meeste moeders rond de 3 maanden pas zwemmen dit omdat men dan een regelmaat gevonden hebben en dat de kindjes ook wat langer wakker zijn tussen de voedingen.

Las hier ook iets over ht chloorwater en ademhalingsproblemen. Dit is een onderzoek geweest die absolut niet relevant is ( was met een paar kinderen geteste en dus niet geloofwaardig).

Je kunt met gerust hart gaan zwemmen. Wel vind ik het erg van belang dat je let op de tempratuur van het water ( 32 of hoger) en dat je naar de lippen van je kindje kijkt ( Worden deze blauw/paars dan krijgen ze het koud en MOET je er uit. Dit kon kan per keer varieren van tijd dat je in het water ben)
IN bijna elke zwembad worden er speciale zwemlessen gegeven voor baby's Hier staat dan ook een instructeur die jullie precies kunnen uitleggen wat je wel en niet mag en kan doen.
Om dat hier zo neer te zetten is een beetje veel.

Ben zelf al jaren zweminstructrisse en geef ook al jaren baby lessen.
 
Terug
Bovenaan