quote: berrinetje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-02-2009 10:59:17&apos
);
Hallo
Bedankt voor jullie reactie. Sebastiaan vind het heerlijk onder de douche. Dus we gaan het gewoon proberen met zwemmen. Hij kan zijn temperatuur zelf heel goed regelen.
Hai hai,
Ik ben helemaal fan van babyzwemmen, lig dus ook elke week in het zwembad hier (die van ons is alweer 15 maand en net vandaag een groepje hoger gegaan)
Gemiddeld stappen ze hier pas met minimaal 8 weken in het zwembad en dan houden ze het vaak net een kwartiertje vol. Hou er dus rekening mee dat je niet veel langer als dit kunt gaan zwemmen met zo'n kleintje. Eerst rustig nat maken en ook wat water over het bolletje doen voordat je dieper gaat...Daarnaast moet je goed in de gaten houden dat je ze IN het water houd, veel moeders hebben de neiging om hun kleintje mee boven water te houden dan onder en juist die temperatuur (vlak) boven het water maakt het zo koud! Als je gaat hou dan je kleintje een beetje onder zijn okseltjes op zijn rug zeg maar en laat zijn koppie op je handen rusten. Zo kunnen zijn lijfje en beentjes lekker dobberen en is dat heel ontspannend. Hetzelfde kun je doen als hij op zijn buikje drijft; je maakt een kommetje van je handen/polsen en laat daar zijn kinnetje op rusten, je vingers hou je dan onder zijn okseltjes.
Hier zeggen ze altijd; je moet een beetje "tegen natuurlijk" reageren; niet troosten als hij water in zijn gezichtje heeft gekregen maar bv een liedje zingen en DOORzingen op het moment dat er iets "naars of onverwachts" gebeurd, zo voorkom je dat hij angstig wordt omdat jij hebt bevestigd dat het héél erg was wat er gebeurde!
Heel goed het gezichtje in de gaten houden, als hij het niet leuk (meer) vind, stoppen met wat je deed, je legt nu tenslotte de basis voor een watervrij of watervrees kindje!
Persoonlijk zou ik nog even wachten en eerst een paar keer onder goede begeleiding gaan babyzwemmen ondanks dat ik groot voorstander en fan van babyzwemmen ben!
Wel een héle fijne vakantie gewenst iig en ik hoop dat je wat met mijn 'preek" kunt!
Als je nog vragen hebt of tips wilt, stel ze gerust!
Groetjes Saskia