Zwemmen

Hier ongeveer het zelfde als mamasas. Bij ons zingen we veel en doen we spelletjes. Maar idd ook gewoon onder water, van de kant springen en er weer op klimmen en veel spetteren! Mijn mannetje vindt het allemaal heerlijk. Inderdaad vooral belonen als hij boven water komt, of een liedje zingen. Wij hebben er heel veel aan, en ik weet bijna zeker, dat straks de zwemlessen een stukje makkelijker gaan.

Groetjes
 
baby zwemmen heb ik nooit gedaan, maar ging altijd vrij zwemmen met mn dochtertje. vanaf dat ze 4 maanden was. op de zondag ochtend want dan is het hier familie zwemmen en dan zijn er dus geen grotere. in het begin hield ze het een kwartiertje vol. toen ik haar op de aankleed kussen lag, lag ze gelijk te slapen. vanaf een maand of 6 hield ze het langer vol. een half uurtje ongeveer.
bij 8 maanden 3 kwartier en toen ze een jaar was heeft ze voor t eerst een uur vol gemaakt.

liefs, do
 
Hallo dames, in het kader van het babyboek dat ik geschreven heb (komt in september uit) heb ik onderzoek gedaan naar babyzwemmen. In principe kun je al met babyzwemmen beginnen als je kind ongeveer zes weken oud is, mits hij de eerste inentingen heeft gehad. Zwemmen is een groot woord in het begin. Het komt er vooral op neer je kindje aan water te laten wennen en heen en weer te wiegen. De reacties van je baby zijn de beste graadmeter of je het goed doet. Het is vooral belangrijk dat het zwembad waar je naar toe gaat extra warm water heeft en dat je je kindje kunt omkleden in een verwarmde ruimte. De baby koelt namelijk veel sneller af dan jezelf.
Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat het heerlijk is om met je baby te zwemmen (ik heb dat met alle drie de dochters jarenlang gedaan) en dat ze watervrij worden is mooi meegenomen voor als ze later op zwemles gaan.
 
Ik heb ook nog een vraagje over het zwemmen met een baby. Hoe doe je dat met de luier? Ik heb gezien dat er zwemluiers zijn (little swimmers), maar zo'n pak is best duur en ik wil alleen op vakantie met hem gaan zwemmen. Ook is de kleinste maat nog te groot voor hem. Ik heb ook gezien dat er wasbare zwemluiers zijn.
Heeft iemand tips voor mij??
Alvast bedankt!
 
Terug
Bovenaan