Zwemmen

Mijn dochtertje krijgt de 28ste haar eerste prikjes.. hebben jullie daar tip voor.. En mijn eigelijke vraag als jullie gaan babyzwemmen hebben jullie dan speciaale luiers en zwembroekjes.. Ben hier echt niet in thuis hoop dat jullie ons kunnen helpen.. Heb super zin om lekker te ontspannen samen in het zwembad..

Dames bedank

Sjuulke en Meike

Ik zou niet te vroeg starten met zwemmen. Voor jonge baby's is het zo snel te koud, dan kan je na een minuut of 10 er weer uit.
Pas na een maand of 6 kunnen ze wat langer, 30 tot 45 minuten, in het water blijven.
Ik gebruikte speciale zwemluiers, die zijn er vanaf 6 kilo, maar ook wel iets eerder te gebruiken.
Voor de eerste prikken kan je paracetamol zetpillen van 60 mg in huis halen, de meeste apotheken hebben die wel. Mocht het nodig zijn dan kan je gelijk paracetamol geven.
Mijn oudste meiden hebben nooit last gehad van de eerste prikken, als je zelf ontspannen blijft, dan is je kindje ook ontspannen en kan je ze makkelijker troosten mocht dat nodig zijn. Mijn oudste huilde niet eens bij haar prikken en de middelste misschien twee tellen. Ze sliepen wel lekker veel op die dag.

het is aan te raden pas te gaan zwemmen als ze de eerste inenting hebben gehad,
het is met babyzwemmen verschillen vanaf welke leeftijd ze mogen komen. meestal tussen de 3 en 6 maanden. maar dat hangt van het zwembad af.
en het zwemmen is maar een half uurtje.

wat betreft de zwemluiers. ons zwembad zei dat dat niet hoefde want de kans is heel klein dat ze poepen in het zwembad.

succes,

liefs

ik ben met de eerste pas gaan zwemmen na 6 maanden. de chloordamp is nog niet goed voor die kleine longetjes en het huidje kan erg heftig reageren op de chloor.
ik ben met de oudste met 10 weken 1 keer in centerparcs wezen zwemmen, dat monde uit in een zware middenoorontsteking door alle bacterien in het water.

daarom ben ik met 6 maanden pas gaan ouder kind zwemmen, dat doen we nu nog. het voordeel is dat ze zo kan doorstromen in de gewone zwemles als ze 4 is. met Mare wacht ik ook tot ze 6 maanden is voordat we gaan zwemmen.

Ik was met mijn dochter met 4 maanden gaan zwemmen. Na 30min moesten we er echt uit omdat ze het koud had, maar wat had ze genoten!
Ik had zwembroekje gekocht bij Prenatal, die houden ook wat tegen als het nodig is. Geen zwemluier, want de kleinste maat was te groot haha

Hoezo te koud? Bij ons was met babyzwemmen het bad op 35 graden? De les duurde ook maar een half uur, dus temperatuur was geen probleem.
Thomas was 3 maanden toen ik een keer ben geweest, hij heeft de hele les gegeeuwd en was bijna in slaap gevallen. Ik ben daarna niet meer gegaan omdat het te vermoeiend voor hem was.

Terug
Bovenaan