Zwemmen

Wat de prikjes betreft: laat die dag je vaste schema los. Als je dochter langer wilt slapen maak haar dan niet wakker voor de fles/borst. Ze slapen die dag meestal meer dan gebruikelijk.

Bij mijn oudste zijn we gaan zwemmen toen hij 11 weken was, maar dat was geen succes. Ondanks het warme water had hij het erg snel koud. En alle bewegingen en liedjes die je moest doen waren ook iets te veel van het goede voor zo'n kleintje.
Ik zou wel adviseren om een gevoerd zwembroekje aan te doen of een zwemluier. Toen onze oudste 8 maanden was heeft hij in CenterParcs in babybadje gepoept, het dreef zijn zwembroek uit!

Advies voor prikjes: het beentje flink warm wrijven om de doorbloeding te stimuleren voor de inenting, zodat de vloeistof makkelijk verdeeld. En volgens mij (kinderen al 5,5 en 3,5 dus lang geleden) smeerde ik op advies de geprikte plek in met arniflor.

Over het zwemmen was ik zelf minder enthousiast. Met onze oudste wel gedaan. Hoe oud hij was weet ik niet meer, volgens mij idd 3-6 maanden. Maar zijn huidje reageerde behoorlijk. De tweede had al gezondheidsklachten, dus die hebben we overgeslagen. En nu bij nummer drie ben ik het niet van plan. Ik vind het wel veel gedoe voor een half uurtje zwemmen. Voor mijzelf hoef ik al helemaal dat zwembad niet in, mijn ervaring is dat er nogal veel gebeurd in zo'n klasje, druk dus voor je kindje. DOe mij dan maar het ontspannen gevoel in de tummytub/badje/douche. Daar houden wij het dan maar bij...

Terug
Bovenaan