zwtesten thuis positief, bij huisarts negatief

Hallo,

Donderdagmiddag heb ik met de kruidvattesten 2 voor 5 euro, getest. Een vrij dikke, donkere streep. Vanmorgen met ochtendurine weer getest, de streep is iets lichter. Daarnaast ook nog met een clearblue test getest. Een dik blauw kruis. Vanmorgen ook maar meteen wat urine afgegeven bij de huisarts. Alleen was het negatief volgens de huisarts. Volgens de assistente volgende week nog maar eens testen, omdat er wellicht nog niet genoeg hcg in mijn urine zit. Ze konden mijn vraag: 'Of thuistesten gevoeliger zijn dan hun test', alleen niet beantwoorden. Ik had er meteen alweer spijt van dat ik dit had laten doen. Wat denken jullie? Zijn er mensen die dit ook hebben gehad? Ik neem aan dat deze testen betrouwbaar zijn en anders negatief hadden moeten zijn?

Groetjes!
 
hallo,

ik had ook eerst getest met kruidvat en die was positief,vervolgens met predictor,die gaf negatief aan, ik snapte er niets van, heb een clear bleu gekocht en die was weer positief, 2 dagen later nogmaals de predictor geprobeerd en die gaf weer negatief aan, achteraf bleek ik gewoon zwanger, maar het is blijkbaar zo dat de kruidvattesten en de clearbleu behoorlijk gevoelig zijn,tegenover de andere testen(iig de predictor) messchien dat dit ook zo het geval is met de test bij de huisarts?? ik hoop het voor je!!

groetjes susanne
 
Hoi  mvs84,
Heb je al wat meer duidelijkheid? Ben je er al zeker van dat de thuistest gelijk heeft? Ga je binnenkort weer terug naar de HA voor een nieuwe test?
 
Vandaag dus nogmaals de kruidvattest gedaan met ochtendurine. Precies waar ik bang voor was: negatief. Ik wilde ook nog een digitale van clear blue doen, maar die heb ik maar even laten liggen. Ik wil vanmiddag nog een keer proberen met middagurine. Ik heb niet zo'n goed gevoel bij mijn ochtendurines. Ze lijken mij minder geconcentreerd: zijn minder troebel bijv. Moet niets uitmaken zeggen ze, maar ik weet niet. Afgelopen vrijdag wel positief getest met kruidvat en clear blue met ochtendurine. Ik weet het niet meer...
 
Hoi mvs,

Mijn verhaal is misschien niet het gene wat je wilt horen.
Ik heb deze situatie ook meegemaakt. Positieve thuistest van clear bluel. Helemaal blij. vond het zo leuk dus deed de volgende dag nog een test, deze was negatief. Toen nog urine bij de huisarts gebracht, deze was ook negatief.
Zij gaven aan dat hun testen ip het zelfde zijn als de thuistesten.
Mijn ongesteldheid kwam ook niet dus uiteindelijk nog een bloedtest, deze was ook negatief en toen ben ik ook ongesteld geworden. Denk dat ik mijn ongi zelf tegenhield omdat ik het zo graag wilde.
Het kan vele redenen hebben dat een test eerst positief is en dan negatief. Bv een foute test. Ik weet niet wanneer je nod is? Het kan ook zijn dat je zwanger was maar dat de innestelling oid niet is goed gegaan en je gewoon ongi wordt.

Heel veel succes met wachten en ik hoop dat het bij jou anders is en je wel zwanger bent!

Liefs Jessie
 
Weet je al wat meer? De testen reageren alleen als je hormonen in je urine hebt, dus je bent zwanger..... maar ik herken je verhaal. Eerst positief testen en daarna negatief.... dit betekende voor mij dat het in een miskraam eindigde. Je lichaam houdt dan op met het maken van hcg, wat betekent dat je lichaam geen zwangerschap meer herkent. Blijf je negatief testen, ook na een week??? Ga er dan maar vanuit dat het fout is gegaan en je dus zult gaan bloeden, wat uiteindelijk dus een miskraam is.
Ik hoop voor je dat je alsnog een positieve test krijgt.... deze week of anders in de komende maanden... en als het fout gaat... heel veel sterkte!
 
Inmiddels ben ik alleen weer drie negatieve zwangerschapstesten verder. Ik denk dat er bij de innesteling iets mis is gegaan, vandaar dat ik vorige week nog zwanger was en sinds gisteren niet meer. Mag je dan al van een vroege miskraam spreken?

Ik heb ondertussen ook zeer licht bloedverlies, alleen bij het afvegen na het plassen en bij het gebruik van een kleine tampon. Ik vraag me af of je wel van een menstruatie mag spreken. Vreemd.

Maar goed ik leg me er maar bij neer. Ik weet in ieder geval dat bevruchting mogelijk is. Volgende ronde hoop ik beter. Deze maand maar eens proberen of ik er minder mee bezig kan zijn. Geen idee wanneer mijn eisprong weer komt. Ik koop deze maand een keer geen ovulatietesten. Ik hoop dat mij dat gaat lukken.

Groetjes!
 
Terug
Bovenaan