Innestelingsbloeding en na 3 dagen nog negatief testen?!

Hallo lieve allemaal,

Kan iemand even meedenken?

Begin april gestopt met de pil, keurig ontrekkingsbloeding en vanaf die 1e dag bloeding geteld en werd weer ongesteld op 6 mei (28 dagen cyclus?)

Mijn eisprong niet gemeten, maar volgens kalander plaatsgevonden rond 20 mei. vanaf dat weekend erna wat last van krampen, alsof ik ongesteld wordt. Dit heb ik nog! Mijn tepels zijn gevoelig en mijn darmen wat in de war.

Afgelopen donderdagavond (29 mei) verloor ik wat lichtroze bloed, daarna iets helderrood echt minimaal en de volgende ochtend nog wat bruin (geoxideerd?) enkel alleen met afvegen, niks in inlegkruisje of wc. Daarna niks meer gezien.. Ik dacht aan een innestelingsbloeding!

echter test ik vanaf toen elke dag negatief en vanmorgen zelfs met een 6 dagen vroeger van CB (vanaf 10 hcg geloof ik) negatief! :(

Dikke domper en ergens denk ik misschien nog te vroeg? Maar er zou toch een minimaal streepje wel al zichtbaar moeten zijn..

Mijn menstruatie is altijd meteen bam, rood bloed en veel. En ik las over een ovulatiebloeding, maar 3% heeft dit, ik heb het nooit eerder gehad en qua timing lijkt dat me ook vreemd?

Iemand tips, gelijke verhalen, adviezen of kennis?

Thanks ♡

Hoi,

Een innestelingsbloeding 9 dagen na de eisprong zou naar mijn idee wat laat zijn. (Ik ben geen dokter.)
Toch, wanneer dit wel het geval is, dan heeft de innesteling dus pas donderdag plaats gehad. En zou ik dus even wachten tot volgende week donderdag met testen ongeveer.

Succes!

Hoi,

Een innestelingsbloeding 9 dagen na de eisprong zou naar mijn idee wat laat zijn. (Ik ben geen dokter.)
Toch, wanneer dit wel het geval is, dan heeft de innesteling dus pas donderdag plaats gehad. En zou ik dus even wachten tot volgende week donderdag met testen ongeveer.

Succes!
Hi Essil, mijn eisprong is volgens de kalender op 20 mei geweest, 29 mei in de avond die bloeding. Dus dat zijn precies 9 dagen!

Dankjewel, het kan dan dus nog alle kanten op? Ik dacht dat ik wel bijna (licht) positief zou moeten testen een van de afgelopen dagen, als het raak is. Maar dat hoeft dus niet. Spannend!!

Hi F, ik snap dat het wat verwarrend voor je is. Fijn dat je het hier deelt en mogelijk kunnen we je wat verder helpen. Ik heb op Ouders van nu.nl gekeken en ik heb gelezen dat je lichaam zich moet aanpassen na het stoppen met de pil, wat soms kan zorgen voor verwarrende signalen. Ik heb hier wat signalen beschreven waar je mogelijk naar kunt kijken:

Stoppen met de pil, alles wat je moet weten:
  • Innestelingsbloeding: De timing en het lichte bloedverlies dat je beschrijft, kunnen inderdaad wijzen op een innestelingsbloeding. Dit gebeurt meestal 5 tot 12 dagen na de eisprong. Wil je meer lezen over hoe je een innestelingsbloeding kunt herkennen? Lees dan hier verder:
    Wanneer heb je een innestelingsbloeding en hoe herken je dit?

• Negatieve zwangerschapstest: Het kan zijn dat je nog te vroeg hebt getest. Het zwangerschapshormoon hCG wordt pas na de innesteling aangemaakt en kan in de eerste dagen nog te laag zijn om te meten. Wacht tot de dag waarop je menstruatie zou moeten beginnen en test opnieuw. Wil je meer weten over hoe en wanneer je het best kunt testen Lees dan hier verder:
    Zwangerschapstest: wanneer testen en welke soorten?

• Ovulatiebloeding: Hoewel zeldzaam, kan een ovulatiebloeding ook licht bloedverlies veroorzaken. Dit gebeurt meestal rond de eisprong en is minder waarschijnlijk gezien jouw timing. Wil je meer lezen over het onderwerp ovulatie en ovulatie bloedingen? Lees hier verder:

Als je menstruatie uitblijft en je blijft negatieve testen krijgen, kun je overwegen om een paar dagen later opnieuw te testen. Bij twijfel of aanhoudende klachten is het altijd goed om contact op te nemen met je huisarts. Veel succes! ♡

Terug
Bovenaan