Stoppen met borstvoeding na 15 maanden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Dankjewel voor je reactie! Ik denk dat ik dat ook ga proberen gewoon even laten huilen ik denk dat het ook gewenning is geworden en dat heb ik zelf in stand gehouden!

Zo lijkt het af en toe wel ze gaat slapen om 19.00u tot ong 00.00u dat is de eerste keer dat ze wakker best een lange slaap vooraf en vanaf dan word ze om de 2 uur wakker de laatste tijd is het ook vooral spenen ... Ik moet er even doorheen het is denk ik ook gewenning wat ik zelf in stand heb gehouden! Omdat zij snachts nog zo vaak wakker word kan ze nog niet uit logeren wat rond deze leeftijd allang al zou kunnen! Ik heb 2 oudere kindereaar zelfs dit is nieuw voor mij

Mijn dochter meldde zich tot 14 maanden ook elke nacht nog voor een of twee voedingen.  Totdat ik haar heb verteld dat mama's borsten geen melk meer geven 's nachts. Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn maar vanaf dat moment slaapt ze dus door. Ik heb zelf wel een keer een uitzondering gemaakt toen ze echt ziek was. Maar ook daarna kwam ze niet weer. Dus probeer het eens uit te leggen. Ik heb gemerkt dat praten hier enorm helpt. Wie weet heb jij er ook iets aan.

hoe hebben jullie dat dan gedaan met het in slaap brengen in de avond, wel de borst of die ook zonder de borst? Mn zoontje is 16 maanden en hij is 5 keer wakker snachts minimaal. Meestal ook een uur of 8 slapen tot 12 u gaat prima en vanaf dat moment regelmatig wakker en slaapt alleen met de borst. Hij slaapt tussen ons in omdat we hem ook niet in zn bed krijgen. Wie o wie de gouden tip voor doorslapen en ook voor het in zn bed laten slapen. Niet de uithuil methode aub

hoe hebben jullie dat dan gedaan met het in slaap brengen in de avond, wel de borst of die ook zonder de borst? Mn zoontje is 16 maanden en hij is 5 keer wakker snachts minimaal. Meestal ook een uur of 8 slapen tot 12 u gaat prima en vanaf dat moment regelmatig wakker en slaapt alleen met de borst. Hij slaapt tussen ons in omdat we hem ook niet in zn bed krijgen. Wie o wie de gouden tip voor doorslapen en ook voor het in zn bed laten slapen. Niet de uithuil methode aub

Ik was voor de avond een paar maanden voor zijn verjaardag begonnen met een flesje kunstvoeding, en na zijn eerste koeienmelk of sojamelk, ipv de borst. Daarna een vast slaapritueel, en in zijn eigen bed.

Tot 13 maanden ongeveer sliep hij elke avond van 19:00-23/00:00 in zijn eigen bed vast. Daarna werd hij meestal wakker, en sliep hij de rest van de nacht naast mij in bed. Om de paar uur de borst zoeken, dan weer even slapen. Ik werd er op een gegeven moment dol van, en besloot om de nachtvoedingen de ban in te doen.

Het was een paar nachten echt heel moeilijk voor hem, en we hebben veel geknuffeld, verhaaltjes verteld, fles aangeboden. Vader heeft zelfs een paar uur buiten rondgewandeld, want dan was hij wel rustig. Hij wilde alleen niet gaan slapen zonder de borst. Maar na die paar nachten had hij het door dat er geen borst meer was 's nachts, en kon hij gaan leren doorslapen.

We hebben wel een slaapmethode gebruikt, waarbij je een wachttijd gebruikt om je kind te leren alleen te gaan slapen. Wij wachtten steeds 5-7 minuten om hem even een aai over de bol te geven. Vaak was hij na vier minuten al in slaap gevallen. Maar soms duurde het ook heel lang voor hij klaar was met huilen en besloot te slapen. Nu doen we niet meer echt de wachttijden als hij echt huilt. Soms roept hij ons ook gewoon, ipv huilen.

In de afgelopen maand waren de nachtvoedingen er weer een beetje ingeslopen (nu maar één of twee keer in de nacht/vroege ochtend). Dus de laatste vier nachten weer streng geweest. Eerste twee nachten weer lastig, maar vanochtend was ik eerder dan hem wakker. Hele nacht niet gehoord! Hij is nu bijna 21 maanden.

Wel heeft hij de laatste tijd dat hij graag geaaid wordt op zijn rug tijdens het inslapen. Hiervoor was het: Slaap kindje slaap, hoofd op je schouder, Slaap lekker lieve schat, neerleggen, en weglopen.

Terug
Bovenaan