Bier drinken

Hallo

Ik zit ergens mee. Mijn man houdt van een biertje drinken. Dit is alleen nu iets wat tussen ons in komt te staan. Ik merkte dat ik tijdens de zwangerschap al moeite kreeg met het drinken. Het is/was elk weekend wel feest. En niet altijd dronken, maar wel meer dan twee biertjes…

De laatste weken van mijn zwangerschap had ik al gevraagd om niks te drinken, omdat ik mij daar fijner bij voelde. Maar dat was uiteindelijk moeilijk voor hem…

Nu zijn wij al bijna 4 maandjes ouders en blijft dit nog steeds een moeilijk onderwerp. Ik vind dat je als je alleen bent met ons kind, je geen bier of enig alcohol moet drinken. Je bent gewoon minder alert. Dat levert zoveel discussie op, omdat hij vindt dat hij gewoon voor onze zoon kan zorgen. Ook met 5 bier op. Uiteindelijk heb ik afgesproken met hem om 2 bier max te drinken. Aangezien dat het “normale” blijkt te zijn tegenwoordig.

Maar zelfs die afspraak is lastig… Het excuus was het is feestweek… of ja bij vrienden kan het niet ook geen glaasje cola of wat dan ook. 0.0 bier is ook lastig.

Het is dat ik het niet fijn vindt, maar dat het toch gebeurd. Ben ik dan zo onredelijk? Is het dan zo raar wat ik vraag of vind? Ik kom halverwege vanuit mijn kant… toch?

Zijn er meer met zulke ervaringen? Hoe dring je door tot iemand? Hoe fiks je dit?

Nee je bent niet onredelijk. Maar je probeert tussen een verslaafde en zijn verslaving te komen.
Zou dat het zijn? Het lijkt in zijn vriendengroep ook zo normaal allemaal. En natuurlijk heb ik vroeger ook wel eens een drankje gedaan of teveel, maar al een jaar of 4 niks meer. En dat vraag ik niet van hem, maar wel de verantwoordelijkheid te pakken en te nemen.

Alcohol maakt zoveel kapot. Hij is gewoon verslaafd en dit zal hem niet helpen. Hij heeft prof hulp nodig. Het feit dat hij het niet eens wil doen voor een kind, betekent dat hij nooit zal luisteren naar jou. Gaat niks worden, meld hem aan voor hulp of kies voor de veiligheid van jezelf en je kind. Stel dat je ff alleen bent en hij zuipt? Sorry, vreselijk zulke mannen. Weg ermee.

Klinkt als een verslaving in mijn oren. Een verslaafde van zijn verslaving af helpen, is heel moeilijk. Hij heeft hierbij hulp nodig.

Je bent heel redelijk!

Mijn man dronk/drinkt ook wel eens een biertje in het weekend. Toen ik hem vroeg om een tijdje niet te drinken, in het geval ik naar het ziekenhuis gereden moest worden met weeën, was dat voor hem geen enkel probleem. Ook als hij voor de kinderen zorgt, drinkt hij niet. Dat is normaal.

De situatie die jij beschrijft, klinkt niet gezond meer. Ik ben het eens met wat anderen hier zeggen: waarschijnlijk is hij verslaafd en hier heeft hij hulp bij nodig.

Hij lijkt het zelf nog niet als een probleem te zien en zal waarschijnlijk het bagetaliseren. Laat je niet gek maken en zet jezelf en je kindje op de eerste plek. Dat lukt hem niet, voor hem staat de alcohol op de eerste plek helaas. Het maakt niet uit met welke argumenten je komt.

Terug
Bovenaan