Zoekresultaten

1. C

Afgeplat hoofdje 6 maanden

<p>Goedemiddag allemaal,</p><p>Ons zoontje van 6 maanden heeft een afplatting op zijn hoofd. Zijn broer had het ook, we denken dat het iets in de genen is (opa ook). Maar goed, babies liggen ook veel op hun rug. Hij ligt op een soort baby-kussentje (onder het lakentje, veilig)...
  2. C

baby 3 maanden nachten

<p>Goedemorgen,</p><p>Onze zoon slaapt in de avond rond 18.00/19.00 uur in zijn bedje. Heel fijn, dat was eerst wel anders.</p><p>Sommige avonden slaapt hij door tot middernacht of iets eerder, sommige avonden wordt hij wel wakker voor een voeding rond 20.00/21.oo...
  3. C

Baby 10 weken slaapt overdag slecht

<p>Hallo allemaal,</p><p>Onze zoon van 10 weken is geen goede slaper overdag. Sommige dagen gaat het best oke, maar deze week is het echt een ramp.</p><p>Ik let op de wakkertijden, de kamer is donker, hij heeft een fijne inbakerzak en ik speel white noise maar...
  4. C

wasserette in Center parcs?

<p>goedemiddag,</p><p>weet iemand of en waar je kleding kan wassen in les Trois Forets of sowieso bij elke center parcs?</p><p>baby en peuter maken veel vies....</p>
  5. C

Center Parcs les Trois forets: babybedje?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Weet iemand er of bij les Trois Forets (comfort cottage) standaard een kinderbedje is (zoon van 1,5 jaar)?</p><p>Alvast dank!</p>
  6. C

borstvoeding afbouwen met baby zonder vaste drinktijden

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben bezig de borstvoeding af te bouwen, mijn baby is nu 7 weken. Ik heb de avondvoeding er al af (rond 23.00/00.00), maar voor de rest van de dag is het zoeken. We hebben nog geen strak ritme qua drinken dus ik probeer de voedingen gespreid te laten...
  7. C

Afvallen na keizersnede

<p>Goedemorgen allemaal,</p><p>Ik heb deze maand ons derde kindje mogen krijgen, dit maal via een keizersnede. Bij de andere 2 bevallingen (ook 1x keizersnede) heb ik een flinke buik overgehouden en is deze steeds met heel veel moeite iets platter...
  8. C

Baby 2 weken slapen en drinken

<p>Hoi,</p><p>Onze zoon van 2 weken doet het heel goed. Hij drinkt goed aan de borst, er zit zo'n 2-3 uur tussen steeds. Uiteindelijk moet dit naar 3 uur gaan maar voor nu is dit goed voor ons.</p><p>In de nacht is hij soms onrustig, wil na een voeding weer snel een...
  9. C

Peuter 3 jaar eet geen groente en fruit

<p>Onze dochter van 3 jaar eet al vanaf 1,5 jaar geen vaste groente en fruit. In baby hapjes wel, maar in losse stukken niet. We hebben echt alles geprobeerd, inclusief dietist. </p><p>Nu is ze een lief maar ook eigenwijs meisje en ze weet wat ze niet wilt. We dwingen haar...
  10. C

Bekkenpijn en werken op basisschool

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben 30 weken zwanger, en heb last van bekkenpijn. Pijn in rug, heupen, en snel harde buiken en een drukkend gevoel in mijn baarmoeder.</p><p>Verloskundige raadde aan om minder te werken (basisonderwijs). Na een weekje rust ga ik morgen...
  11. C

Box in kleine (volle) woonkamer

<p>Hoi,</p><p>Wij hebben al 2 kleine kinderen en dus een goed gevulde woonkamer met speelgoed, stoelen etc :) </p><p>Nu komt onze derde baby in december en wil ik wel graag weer een box hebben. Ik heb de oude (best grote) box uitgeleend aan schoonzus en ik hoef hem...
  12. C

3e trimester en uitgeput door werk

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik heb al 2 jonge kinderen (3 en 1 jaar) en ik ben zwanger van ons derde kindje. Allemaal gewenst en we zijn erg gelukkig.</p><p>Ik merk wel dat het zwaarder is, maar sommige momenten heb ik het echt zwaar en kan ik echt enorm uitgeput zijn...
  13. C

Easywalker duo ervaring

<p>Hoi,</p><p>Wie heeft er ervaring met de Easywalker duo? Ze zijn alleen nog op marktplaats verkrijgbaar dacht ik. We hebben een zoon van 1,5 als er een baby-broertje bij komt in december (en nog een dochter van 3,5 dan).</p><p>Of zijn de extra kosten voor de...
  14. C

borstvoeding na keizersnede

<p>Wie heeft ervaringen met succesvol borstvoeding geven na een keizersnede en wat heb je mogelijk gedaan om hier vooraf al iets aan te kunnen doen?</p>
  15. C

Geplande keizersnede & geboorteplan

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik heb eerder een geplande keizersnede gehad en deze als prettig ervaren. Toch hoor ik nu weleens geluiden dat je nog meer inspraak kan hebben in jouw keizersnede in de zin van, muziek, licht, gelijk aanleggen voor borstvoeding etc. Wie heeft hier...
  16. C

Boek over traumatische bevalling

<p>Hallo allemaal,</p><p>3 jaar geleden ben ik bevallen van ons eerste kindje en heb ik een redelijk traumatische bevalling meegemaakt. </p><p>Ik heb daarna EMDR therapie gehad en mijn twee zoons die daarna volg(d)en (ik ben nu zwanger van de derde) zijn/worden...
  17. C

Spaanse babynaam jongen

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn man en ik zijn op zoek naar een naam voor ons derde kindje, een jongen. We zijn stiekem erg dol op Spaanse of Italiaanse namen (iets wat op -o eindigt), maar dit is niet zo gangbaar in Nederland en we hebben zelf geen Spaanse...
  18. C

Center Parcs (het Meerdal) babybed of echt bed

<p>Hoi,</p><p>We gaan met onze peuter het weekend naar Center Parcs. Ze is bijna 3 jaar en slaapt thuis in een peuter bed. Wel met een randje, zodat ze er niet uitvalt. Bij de opvang en opa/oma slaapt ze ook nog in een campingbedje.</p><p>Heeft iemand ervaring met...
  19. C

Zuid-Europese jongensnamen

<p>Hoi,</p><p>We verwachten in de winter een jongetje en zoeken een leuke naam.</p><p>Onze 2 andere kinderen hebben vrij klassieke namen, we zoeken nu meer een naam afkomstig uit Spanje/Portugal/Italie.</p><p>Het liefst een naam die je ook kan...
  20. C

Ballerine spiraal uitgezakt

<p>Goedemorgen dames,</p><p>Dit is misschien niet de goede plek, maar het heeft wel te maken met (mogelijk) zwanger worden, dus vandaar.</p><p>Ik heb nu 2 kinderen, de jongste is 6 maanden. Na de uitzending van Rader heb ik contact gehad met mijn verloskundige en...
  21. C

Redressie helm of iets anders?

<p>Hallo,</p><p>onze zoon van 4 maanden loopt al 8 weken bij de fysio voor zijn voorkeurshouding, maar het werkt volgens of nog niet genoeg. Hij ligt toch veel op zijn rug in de nacht, ondanks zij lig kussen etc.</p><p>Wat kunnen we verder nog doen? We doen alle...
  22. C

Datum geplande keizersnede

<p>Wie heeft ervaring met een geplande keizersnede en wanneer is deze gepland? Ik lees dat er verschillen zijn tussen ziekenhuizen met hoeveel weken de baby wordt gehaald. Gebeurt het vaak dat babies voor week 39 worden gehaald?</p>
  23. C

Afkorting naam Arthur

<p>Hoe zou je de naam Arthur afkorten? Het is de naam die wij nu in gedachten hebben voor onze zoon maar we zitten te bedenken of er wel (een) leuke afkorting bij hoort...</p>
  24. C

Dreumes eet nog steeds geen fruit!

<p>Onze dochter van 1 jaar en 8 maanden weigert het om fruit te eten. Op de creche lukt(e) het ook niet. </p><p>Eerst ben ik heel braaf elke dag gaan aanbieden maar ze wilde nooit en dat werd alleen maar frustratie. Toen dacht ik, hier moeten we even uit en ben ik het fruit...
  25. C

Mutsy Evo + kidsit

<p>Hallo,</p><p>wie heeft ervaring met de Mutsy Evo in combinatie met de Kidsit?</p><p>ik lees dat je de rem dan niet meer kan gebruiken, is daar iets aan te doen?</p><p>dank!</p>
  26. C

Zitje voor dreumes bij de Mutsy Evo

<p>We verwachten in juli 2e kindje. Onze dochter is dan net 2 en loopt nog niet lange afstanden mee.</p><p>behalve het mee rijd plankje van de Mutsy, heeft iemand ervaring met een (universeel) zitje waar een dreumes/peuter op kan zitten? Of andere tips?</p>
  27. C

Lidl zwangerschapskleding

<p>Wie heeft ervaring met zwangerschapskleding van de Lidl? Bevalt het? En vallen de maten ruim of wat kleiner? Beter kleiner of groter bestellen? </p>
  28. C

Zorgverzekering bij geplande keizersnede

<p>Dag allemaal,</p><p>Ik ben nog pril zwanger, maar als alles goed blijft gaan zal ik in juli bevallen van ons tweede kindje. In de eerste bevalling is eea misgegaan waardoor ik sowieso een geplande keizersnede krijg. </p><p>Wie weet daar iets van en hoe dat zit...
  29. C

Temperatuurstijging en positieve test zelfde dag?

<p>Hoi,</p><p>Ik had zondagmiddag een dikke positieve ovulatietest. Vrijdag, zondag en maandag geklust.</p><p>Mijn temperatuurstijging van 3 opeenvolgende dagen bij fertility friend geeft aan dat de eisprong was op zondag (dagen erna waren stijging). Ik dacht dat je...
  30. C

Hoevaak klussen is goed voor zaad kwaliteit?

<p>Ovulatietest is positief op dag 18, heel fijn!</p><p>gisteren hebben we al geklusd, heeft dat zij gehad denken jullie? En nu met de positieve test is het natuurlijk slim om te klussen. Maar mijn man en ik denken dat er binnen 2 dagen na elkaar minder zaadcellen aanwezig...
Terug
Bovenaan