Dreumes eet nog steeds geen fruit!

Cbloem

New member
<p>Onze dochter van 1 jaar en 8 maanden weigert het om fruit te eten. Op de creche lukt(e) het ook niet. </p><p>Eerst ben ik heel braaf elke dag gaan aanbieden maar ze wilde nooit en dat werd alleen maar frustratie. Toen dacht ik, hier moeten we even uit en ben ik het fruit gaan stomen en mixen en dat dan verpakt in wegwerp knijpzakjes. Werkt goed, maar een heel gedoe elke dag en ik wil eigenlijk dat ze het nu gewoon gaat leren.</p><p>In een smoothie drinkt ze het wel, maar ik wil een beetje af van het vloeibare. Losse stukjes pikt ze zo uit de yoghurt, dus ook dat werkt niet. Ik vind het echt lastig want ik ben zelf een enorme fruit eter en wel echt klaar met baby hapjes maken. Wie heeft nog de gouden tip? </p>
 
Ik ken dit zelf niet bij mijn zoontje (22 maanden), maar die vindt al het eten met name interessant als hij het zelf kan doen. Proberen wij hem iets te geven, dan wordt het geweigerd. We geven hem al tijden zelf een appel en die eet hij lekker op zijn gemakje op, dat doen we ook met een banaan. Bij ons werkt het dus om het stuk fruit aan hem te geven en hij mag er lekker mee spelen en ondertussen eet hij er van. Wellicht de moeite waard om eens te proberen? 
 
Ik lees mee! Onze dreumes van 19 maanden eet alleen banaan. Al het andere fruit alleen in smoothies. Op de opvang eet hij wel appel en peer, dus hij kán het prima. Hij eet overigens sowieso liever geen stukjes eten :(. Hier ligt het denk ik niet aan smaak, maar aan textuur.
 
Groeit en ontwikkeld ze zich goed? Dan zou ik me geen zorgen maken. Mijn dochter is in november 4 geworden en eet nog steeds geen groente. Maar ze groeit en ontwikkeld zich zelfs iets boven het gemiddelde 
 
Ah wat fijn die reacties, dank alvast. Ze groeit en ontwikkelt zich uitstekend, en krijgt steeds meer een eigen willetje dus het fruit 'dwingen'  gaat echt niet meer lukken. 
Wordt ze lui/verwend als ik haar steeds die smoothies geef? Of zal ik haar gewoon stukjes geven en geen alternatief (rijstewafel, cracker) zodat het misschien paar dagen huilen is maar daarna klaar? Ik vind het echt lastig om in te schatten.
Nu ze niet op de creche is maar echt alle dagen thuis vind ik wel belangrijk om consequent te zijn maar ik wil ook geen dagelijkste strijd, want we zitten sowieso veel met elkaar deze dagen :) 
 
Ohh ik begrijp je dilemma echt helemaal. Ik ben bang dat consequent zijn de beste methode is, maar ik kies vaker voor geen strijd en smoothie of een rijstwafel oid... Gezien mijn zoontje op de opvang wel ander fruit dan banaan eet en zijn groente ook gewoon wel in stukjes, denk ik echt dat ik het aan mijzelf te danken heb :( Maar ik heb toch liever dat hij wel fruit eet en hij ontwikkelt zich verder super. 
 
Terug
Bovenaan