Zoekresultaten

1. M

Zeer lange cyclus na 2e zwangerschap + koperspiraal

Hoi dames, Zijn er hier toevallig meer die een lange cyclus hebben? Na de bevalling van ons tweede kindje besloot ik een koperspiraal te laten zetten, door de borstvoeding werd ik het eerste half jaar niet ongesteld. Ik was totaal niet bezig met me cyclussen tot het me opeens op viel dat het...
  2. M

Ontzettend veel jeuk...

<p>Hoi hoi,</p><p>Onze zoon van 11 maanden oud heeft altijd ontzettend veel jeuk. Hij heeft ook eczeem, al sinds hij een baby was. Hiervoor heb ik van de huisarts een hormoonzalf gekregen wat echt top werkt. Zodra hij eczeem plekjes heeft en ik daarmee insmeer, gaan ze vrijwel...
  3. M

Stamcelbank Nederland Licentie verloren..

<p>Hoi,</p><p>Zijn er meer ouders die de stamcellen van hun kind hebben opgeslagen bij stamcelbank Nederland? Hun zijn namelijk hun licentie verloren en de cellen zouden niet bruikbaar zijn op de mens...</p><p>Wat gaan jullie nu doen hiermee en met de cellen? Er is...
  4. M

Moeder zijn en zeer emotioneel...

<p>Hallo dames...</p><p>Ik merk dat ik zeer emotioneel ben sinds ik moeder ben, wat ik voorheen totaal niet was. Inmiddels heb ik een dochter van bijna 3 en een zoontje van 9 maanden en ik ben bezeten door nare gedachtes.</p><p>Als de doods ben ik dat hun ooit iets...
  5. M

Ervaringen zwanger en corona...

<p>Hallo,</p><p>Ik ben op zoek naar ervaringen van dames die tijdens hun zwangerschap besmet zijn geweest met het corona virus en hun ervaringen met het herstel hiervan en hoe de bevalling is verlopen.</p><p>Me beste vriendinnetje is momenteel 27 weken zwanger en...
  6. M

Tips slaapregressie? Baby 4 maanden

<p>Hallo,</p><p>Ik denk dat onze zoon last heeft van slaalregressie. Dit weet ik niet zeker, maar voorheen was er een periode waar hij echt fantastisch sliep van 19:00/06:00 uur. Nu weet ik dat dat ook wel ongekend is, maar nu sinds een week of 3 begon hij steeds slechter te...
  7. M

HELP! Borstvoeding loopt opeens drastisch terug...

<p>Hallo dames,</p><p>Hopelijk kan iemand me helpen hier.. heb ook al contact gehad met een lactatiedeskindige maar die weet ook even geen  oorzaak of oplossing.</p><p>Onze zoon is bijna 4 maanden en altijd volledig bv gehad. Begin deze week merkte ik dat ik minder...
  8. M

Baby drinkt niet uit fles na ruim 3 maanden bv..

<p>Hallo, wie heeft de ultieme tip voor me?</p><p>Ons zoontje van 15 weken oud drinkt niet uit een fles. Hij heeft altijd volledig borstvoeding gehad, maar over 3 weken moet ik weer gaan werken dus zijn we een tijdje geleden begonnen met hem laten wennen aan een fles afgekolfde...
  9. M

Blaasontsteking???

<p>Hallo dames,</p><p>Hoe kom je er bij een peuter achter of ze een blaasontsteking heeft?</p><p>Onze dochter van 2 jaar en 3 maanden had vorige week last van verstopping en veel moeite/pijn met poepen. Sinds toen plast ze ook opeens weer in haar broek terwijl ze al...
  10. M

Nacht afkolven en stuwing

<p>Hallo dames,</p><p>Onze zoon is inmiddels 5 weken oud en meld zich iedere 3 uur voor een voeding. Ik geef volledige borstvoeding. Nu zou ik graag eens een flesje willen afkolven zodat mijn man deze aan hem kan geven waardoor ik wat langer kan doorslapen en 1 voeding oversla...
  11. M

Nachten met pasgeboren baby (uitgeput)

<p>Hallo dames, Onze knappe zoon is inmiddels 3 weken oud, ik weet dat dit nog erg jong is en ik nog niet kan rekenen op een ritme met hem.. maar ik heb toch even wat tips nodig om dit vol te houden. (Het slaaptekort)</p><p>Mijn man werkt overdag, dus de zorg voor de kinderen...
  12. M

Ritme vinden in borstvoeding..

<p>Hallo dames,</p><p>Onze zoon is een week oud en ik probeer een ritme te vinden in het geven van borstvoeding. De kraamhulp gaf aan dat het beter zou zijn hem overdag iedere 3 uur aan te leggen, en dus ook wakker maken voor een voeding als hij slaapt.. zo zou hij overdag...
  13. M

Ingedaald

<p>Hallo dames,</p><p>Wanneer was jullie baby ingedaald en uiteindelijk geboren?</p><p>Onze dochter daalde pas 1 dag voor de bevalling in. Momenteel bijna 37 weken zwanger van onze zoon en hij is nu al ingedaald.</p><p>Ik weet dat dit niets wilt zeggen...
  14. M

Dwingend/claimgedrag peuter

<p>Hallo Dames,</p><p>Sinds 2 weken heb ik verlof, ben komende maand uitgerekend van onze zoon. Maar sinds mijn verlof is begonnen is onze dochter die volgende week 2 jaar wordt, super claimerig over mij.</p><p>Het begon leuk met lekker willen knuffelen en samen...
  15. M

zindelijkheidsbox training, potje overslaan?

<p>Hallo dames,</p><p>Volgende week wou ik graag met me dochter beginnen aan de zindelijkheidsbox. Zijn er hier mensen die daar ervaringen mee hebben? Ik vind het heel spannend en ben benieuwd of het gaat lukken!</p><p>Onze dochter wordt bijna 2 en heeft veel...
  16. M

(Hoog)zwanger en nachtdiensten.

<p>Hallo Dames, Momenteel ben ik ruim 31 weken zwanger en word ik door mijn werk nog in de late diensten ingepland. Hierover hebben mijn man en ik een meningsverschil en ik vraag me af wat jullie hiervan vinden.</p><p>Als beveiligingsbeamte werk ik hele wisselende diensten...
  17. M

''spierpijn'' binnenkant bovenbeen

<p>Hallo Dames,</p><p>Inmiddels ben ik 31 weken zwanger en heb sinds een tijdje een soort spierpijn gevoel aan de binnenkant van me bovenbenen/voorkant heupen. Heel vreemd gezien ik niets geks heb gedaan voor zover ik me kan herinneren, maar het voelt aan alsof ik goed heb...
  18. M

Te laat met 3D echo?

<p>Hallo dames,</p><p>Met hoe veel weken hebben jullie een 3D echo laten maken?</p><p>Bij mijn vorige zwangerschap deden wij dit met 24 weken en hebben we nog 2x terug moeten komen omdat onze dochter er niet goed voor lag. Op de een of andere manier had ik in mijn...
  19. M

Tweede bevalling ervaringen

<p>Hallo, Nooit ben ik bang geweest om te bevallen. Mijn eerste bevalling ging ook heel snel en makkelijk, dit zal ik hieronder beschrijven voor de geintreseerde. Maar nu mijn tweede zwangerschap vordert begin ik steeds meer te twijfelen… Zal het deze keer misschien anders zijn? Niet zo...
  20. M

Rugpijn... Fysio?

<p>Hallo dames,</p><p>Momenteel ben ik 25 weken zwanger van ons tweede kindje en heb ik vrij veel last van me rug. Tijdens me eerste zwangerschap had ik dit ook in de laatste weken, maar niet al zo vroeg en zo erg. Waarschijnlijk omdat ik nu de hele dag met een dreumes van...
  21. M

Naam advies nodig! ?

<p>Hallo dames,</p><p>Ik weet dat dit echt heel persoonlijk is en iedereen  een andere mening kan hebben, maar ik heb echt even de mening van wat andere mensen nodig !</p><p>Wij hebben een prachtige dochter van 1.5 jaar genaamd Kaley. Nu in verwachting van ons...
  22. M

Spraak kind 1.5 jaar

<p>Hallo,</p><p>Ik vroeg me af hoe de spraak gaat bij andere kinderen van rond de leeftijd van 1.5 jaar. Onze dochter praat ontzettend veel maar maakt van bepaalde woorden haar eigen versie.. Ik verbeter haar steeds maar ze blijft haar eigen woorden...
  23. M

Vroeg overstappen naar peuterbed.. Ervaringen gevraagd!

<p>Hallo,</p><p>Onze dochter is momenteel 1.5 jaar oud. In Januari ben ik uitgerekend van ons tweede kindje, dan zal onze dochter net 2 geworden zijn.</p><p>Wij zouden dan graag haar huidige bedje gebruiken voor de nieuwe baby. En haar dus voor haar verjaardag een...
  24. M

Baby voelen tweede zwangerschap.

<p>Hallo,</p><p>Bij hoe veel weken voelde jullie je baby bewegen in je buik? Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik me dochter met 17 weken.</p><p>Momenteel ben ik zwanger van ons tweede kindje, en ik weet vrij zeker dat ik hem/haar gister en vandaag al een paar...
  25. M

Reispillen tegen zwangerschapsmisselijkheid?

<p>Hallo,</p><p>Heeft iemand hier ervaring met het innemen van reismedicatie tegen zwangerschapsmisselijkheid?</p><p>Ik las net namelijk dat reispillen (Meclozine) zouden helpen tegen misselijkheid en deze ook ingenomen kunnen worden tegen...
  26. M

Luier verschonen een groot drama..

<p>Hallo,</p><p>Zijn er meer vrouwen met kindjes die luier verschonen echt verschrikkelijk vinden?</p><p>Onze dochter is nu bijna 1,5 jaar oud en het is nu al ruim een half jaar echt een grote ellende om haar luier te verschonen. Eerst  dacht ik dat het een fase was...
  27. M

Innestelingsbloeding?

<p>Hallo dames,</p><p>Heeft er hier toevallig iemand ervaring met innestelingsbloeding?</p><p>Vandaag ben ik 11DPO, 4 dagen voor NOD en vanmorgen zat er niet veel meer dan een druppeltje rood/roze bloed in mijn ondergoed en vanmiddag weer een heel klein...
  28. M

Herkent iemand deze huiduitslag? (+FOTOS)

<p>Hallo, Zondag avond werd onze dochter (14 maanden) opeens ziek. Ze kreeg 39.5 koorts en wou niet meer eten. Een dag later zat ze opeens compleet onder de uitslag.  Toevallig had ik dinsdag een afspraak staan bij het consultatiebureau, maar daar hadden ze geen idee wat het kon zijn...
  29. M

Dreumes eet geen groentes...

<p>Hallo,</p><p>Iemand tips om een dreumes groentes te laten eten?</p><p>Onze dochter eet heel slecht groentes. Gepureerd voedsel eet ze sowieso niet meer, ze wilt perse haar eten in stukjes en zelf kauwen. Ik heb geprobeerd om stiekem een stukje groente samen met...
  30. M

Cyclus na miskraam.. ik raar er helemaal geïrriteerd van!

<p>Hallo dames,</p><p>Ik heb een aantal vragen en ik hoop dat iemand me hier antwoorden op kan geven... Gezien het nu weekend is kan ik maandag pas de gynaecoloog bellen.</p>Kun je een eisprong krijgen terwijl je nog bloedverlies hebt van de miskraam?Kun je een eisprong...
Terug
Bovenaan