Zoekresultaten

1. M

Oefenhapjes

Hoi allemaal! Onze zoon is 4,5 maand en geniet enorm van zijn oefenhapjes, nu is mijn vraag; mag hij bijvoorbeeld sochtends een oefenhapje met fruit en savonds een oefenhapje met groente? Onze dochter vond het nooit zo interessant dus die kreeg altijd maar 1x per dag?
  2. M

Ineens huilen met slapen

Hoi allemaal! Onze zoon van 16 weken sliep tot voor kort hartstikke goed in zn bedje zowel overdag als snachts. Nu sinds een kleine week (afgelopen zaterdagavond) huilt en krijst hij verschrikkelijk als hij in bed word gelegd. We bleven er altijd al bij tot hij sliep dit was meestal 5/10 min...
  3. M

Zindelijk worden

Hoi allemaal, Onze dochter is net 3 geworden en nu we vakantie hebben wou ik dit moment pakken om haar zindelijk te maken. Ze toonde altijd wel interesse in de wc en in het potje en weet ook dat wij op de wc plassen. Nu zijn we vandaag dus begonnen maar ik weet helemaal niet of ik het goed doe...
  4. M

Slaapjes

Hoi hoi, Het 'schema' van onze zoon is als volgt 05.00 fles Verder slapen tot ongeveer 08.00/08.30 8.30 fles Tussen 9.30 en 10.00 slapen 12.00/12.30 fles Tussen 13.00/13.30 slapen Dan krijgt hij z'n volgende fles dus 16.00/16.30 En dan slapen tussen 17.00/17.30 Dit slaapje doet hij...
  5. M

Slapen en voeding

Hoi allemaal, Onze zoon van 9 weken word sinds een paar dagen na een uurtje slapen klaarwakker, terwijl het nog lang geen tijd is voor de fles, hij vraagt er dan ook nog niet om, maar wat moet ik hier in vredesnaam mee? Vandaag bijvoorbeeld werd hij om 8.15 wakker voor de fles, fles gehad...
  6. M

'Schema'

Hoi allemaal, Onze zoon is nu bijna 2 maand, een schema of ritme is er nog niet echt hij komt zelf om de 3,5 à 4 uur wat helemaal prima is. Alleen savonds drinkt hij zo ongeveer rond 18.30/19.00 en dan slaapt hij tot 00.30/01.00 ? wat opzich geen probleem is hoor maar is er een manier waarom...
  7. M

Cadeautips

Hoi allemaal, Onze dochter word over 2.5 week alweer 3, en ik heb gewoon geen idee wat we moeten geven. Van mijn ouders krijgt ze een fietsje. Hebben jullie nog goede tips? ?
  8. M

Strippen

Hoi allemaal! Morgen gaan ze proberen te strippen ik ben dan 40+3 zwanger van onze tweede. Iemand ervaring met dat strippen zo 'vroeg' lukt? Nu las ik dat.het met een tweede vaak eerder lukt dan met een eerste. Nouja ik weet dat het allemaal niks zegt maar ben het zat en dus opzoek naar...
  9. M

Cordring of navelklem

Hoi allemaal, De titel zegt het al, wat zijn jullie ervaringen met de cordring in vergelijking met de navelklem? Bij onze eerste hadden we een cordring, het duurde heel erg lang voordat deze los liet, het bleef smeren, en ze heeft uiteindelijk een soort van uitstulpinkje aan haar navel eraan...
  10. M

Babyfoon

Hoi allemaal! Dit is waarschijnlijk een hele domme vraag ? maar in april verwachten we ons 2e kindje, onze dochter van 2.5 heeft nog een babyfoon op haar kamer, wat doen we daar nu mee? En babyfoon erbij kopen? Of de babyfoon bij haar weghalen? Wat deden jullie? ?
  11. M

Moeder lijkt minder geïnteresseerd

Hoi allemaal, Ik ben op dit moment 30 weken in verwachting van ons 2e kindje ? dit keer word het een jongetje ? we zijn er zelf erg blij mee. Wel vind ik deze zwangerschap zwaarder als met mn dochter, waarschijnlijk omdat zij nu ook rondloopt natuurlijk, vind het werken zwaarder en ik kan...
  12. M

Afscheid kdv

Goedemorgen, Mijn dochter gaat op het moment de maandagochtend en woensdag hele dag naar het kdv. Over een paar weken gaat ze op de maandag naar de psz ipv het kdv, maar op woensdag blijft ze gewoon naar het kdv gaan. Is het dan nog nodig dat ze trakteert omdat ze 'afscheid' neemt? Ik vind het...
  13. M

Drama avond eten

Hoi allemaal Ik weet dat het een fase is en dat bijna iedereen ermee te maken krijgt maar onze dochter van bijna 2.5 maakt een drama van het avond eten. Eerder nooit maar sinds een tijdje eet ze alleen nog maar spinazie met aardappelen en pasta ? niks wil ze, alles al geprobeerd. Eerst dacht ik...
  14. M

Kussen in peuterbed?

Hoi allemaal, Onze dochter gaat over een tijdje over naar een meegroeibed, nu vroeg ik me eigenlijk af of jullie je kinderen op een kussen laten slapen? Ze word in januari 2.5 ?
  15. M

Kinderopvang en peuterspeelzaal

Hoi! Onze dochter is afgopen juli 2 geworden en gaat anderhalve dag naar de kinderopvang, waarschijnlijk vanaf volgend jaar 2 hele dagen, is het dan ook nog nodig dat ze naar de peuterspeelzaal gaat? Groetjes
  16. M

13 weken echo

Hoi dames Volgende week hebben wij de 13 weken echo en was benieuwd naar jullie ervaringen ? kunnen ze veel zien? Is het echt een heel uitgebreide echo? Vind het best wel spannend?
  17. M

Zwanger en corona vaccin

Hoi dames, Ik ben nu 11 weken zwanger en ik heb nog geen corona vaccin gehad. In eerste instantie wou ik hem niet omdat we bezig waren met zwanger worden en ik bang was dat mn menstruatie zou gaan rommelen wat je veel hoort. Nu twijfel ik dus enorm of ik hem dan nu wel zal nemen of niet, aan...
  18. M

Misselijk

Hoi allemaal! Wij zijn er 2 weken geleden ongeveer achter gelomen dat ik zwanger ben van ons 2e kindje. Ik ben nu bijna 7 weken zwanger, heel pril dus nog allemaal. Bij mijn vorige zwangerschap was ik vooral savonds misselijk, nu ben ik soms de hele dag misselijk, soms met vlagen en soms...
  19. M

Efteling

Hoi allemaal! Yeah na deze week hebben mijn man en ik vakantie. Nu houden we het bij gewoon wat dagjes uit aangezien we in september op vakantie gaan, en we dacht misschien leuk om naar de efteling te gaan. Ik ben hier ooit eens met mijn ouders geweest, maar toen was ik wel een stuk ouder dan...
  20. M

Zorgen maken?

Hoi allemaal, Onze dochter word volgende week 2, maar praat nog niet veel, ze kan de standaard woorden, die opa oma mama papa, ja, nee , aandoen (schoenen aandoen) wel. Wel weet ze precies wat we bedoelen en kan ze zelf duidelijk maken wat ze wel of niet wil. Ik maakte me hier niet zo heel erg...
  21. M

Dag van de eisprong

Hallo dames, Helaas afgelopen ronde weer ongesteld geworden dus op naar de volgende ronde. Maar wanneer is het nou de beste dag om te 'klussen'? We doen het meestal om de dag in de vruchtbare week en kom dus meestal uit op de dag voor ik een smiley krijg op de cb test (ik gebruik degene met...
  22. M

Kinderopvang versus gastouder

Hoi allemaal, Onze dochter van 21 maanden ging tot nu toe vanaf dat ze 6 maanden is naar een gastouder, helaas gaat zij stoppen en zijn we dus opzoek naar iets anders. Nu hebben we een gesprek gehad met een andere gastouder, opzich prima, maar had niet hetzelde gevoel als bij onze huidige...
  23. M

Cyclus

Hoi dames, Ik heb een vrij onregelmatige cyclus, maar ook weer niet heel erg, meestal zit er 1 of 2 dagen verschil in dus of je het écht onregelmatig kan noemen weet ik niet. We zijn voor ons 2e kindje bezig en deze maand zou ronde 4 zijn, echter had ik vandaag al een smiley op mn ovulatietest...
  24. M

Ovulatietesten

Goedemorgen allemaal, Afgelopen dinsdag had ik een positieve ovulatietest..savonds gezellig gemaakt en zondag daarvoor ook en donderdag daarvoor ook, zouden we het dan vandaag nog een x gezellig maken? ? wat denken jullie? Ik had deze x ook maar 1 x een smiley, gebeurt dat vaker? Dinsdagavond...
  25. M

Licht bloedverlies

Goedemorgen allemaal, Wij zijn nu (pas) voor de 2e ronde bezig voor ons 2e kindje, aankomende zaterdag zou ik ongesteld moeten worden. Nu had ik dus net licht bloedverlies, ik schrok, en ik vind het raar want ik ben vrij regelmatig ongesteld er zit in ieder geval nooit 4 dagen verschil in..zou...
  26. M

Hoelang doorgaan met papfles

<p>Hoi allemaal,</p><p>Onze dochter is nu ruim een jaar (13,5maand) en inmiddels krijgt ze geen kunstvoeding meer maar is helemaal.over op gewone melk :)</p><p>Savond krijgt  ze  wel nog een papfles, nu dus halfvolle melk met pap, maar hoelang geef je eigenlijk...
  27. M

Overgaan op gewone melk

<p>Hallo,</p><p>Mijn dochter word over 2 weken 1 (?) en nu is mijn vraag, hoe gaat dat met het overstappen naar gewone melk? Ze krijgt nu 3x op een dag een fles waaronder savonds een papfles. De andere krijgt ze om 07.00 en 12.30. De papfles kan ik natuurlijk gewoon maken met...
  28. M

Voedingsschema baby 11 maanden

<p>Hoi, </p><p>Ik vroeg me af wat jullie voedingsschema is voor jullie baby's van 11 maand. Het schema van onze dochter is als volgt:</p><p>07.00 fles 180+6</p><p>10.15 fruithapje</p><p>11.30/12.00 1 broodje</p><p>12.30/12.45 fles...
  29. M

Traktatie

<p>Hoi allemaal, </p><p>Onze dochter word over een maand 1, (jemig waar blijft de tijd?) de dag nadat ze 1 word gaat ze naar de gastouder, dus lijkt het me wel leuk om te trakteren. Maar doen mensen dat überhaupt bij de gastouder en wat dan? Op de dag dat elynn er heen gaat...
  30. M

Fles afbouwen

<p>Hoi allemaal!</p><p>Onze dochter is nu 7,5 maand en op het cb zeiden ze de vorige keer dat we maar zo langzaamaan een flesje moesten laten vallen, dat is er tot nu toe niet van gekomen. Ik weet ook niet hoe en welk flesje dan. Brood vind ze nog niet geweldig gaat er met...
Terug
Bovenaan