Zoekresultaten

1. Z

Unisex namen

Hallo Allemaal Wij hebben onze zoon van 4 een unisex naam gegeven. Nu krijgt hij binnenkort een zusje en zitten we eraan te denken om haar ook een unisex naam te geven. Wat denken jullie? Maken we het daarmee ‘verwarrend’ voor mensen of we nou een zoon en een dochter hebben of twee zoons of...
  2. Z

SnuggleMoms

Hallo allemaal Ik zag een ad voor een SnuggleMoms draagdoek. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb al een monkeysling en een draagzak waar ze pas in mag als ze wat groter is. Is dit een toevoeging? Ziet er wel lekker comfortabel uit.
  3. Z

Zwanger worden na een miskraam

Hallo medeforummers, Ik ben op zoek naar ervaringen van dames die na een miskraam weer zwanger zijn geworden. Hoe lang heb je gewacht met proberen? Of ben je er meteen weer voor gegaan? En hoelang duurde het toen voordat je weer zwanger was? (Als dat al gelukt is natuurlijk). Bedankt voor...
  4. Z

September 2019 Peuters

<p>Hallo lieve mama’s. <br />Hierbij een nieuw topic om na het ‘uitgerekend/baby/dreumes 2019-topic’ hier weer lekker verder te kunnen kletsen met elkaar. </p>
  5. Z

Krullen

<p>Mijn dreumes heeft lekkere krullen,  maar in de loop van de dag (vooral na een slaapje) kunnen deze een beetje gaan pluizen. Van de kapper heb ik een thickening cream gekregen. Dit werkt super goed want na het slapen haal ik mijn handen een keer door zijn haar en het zit weer goed...
  6. Z

‘Opzien’ tegen tweede zwangerschap?

<p>Voordat ik mijn vraag stel wil ik eerst even een disclaimer plaatsen. Ja, ik weet heel goed dat het een voorrecht is als je zwanger mág worden en een gezond kindje mag krijgen. Dat gezegd hebbende ?: </p><p>Zijn er dames die het volgende herkennen of hebben meegemaakt? Ik...
  7. Z

Tanden poetsen na borstvoeding

<p>Mijn mannetje van 16 maanden krijgt ‘s ochtends en ‘s avonds een borstvoeding. Op het consultatiebureau zeiden ze bij de 14 maanden controle dat ik na die laatste borstvoeding zijn tandjes moet poetsen. (Dit doe ik nu ervoor). We hebben een vrij heftige tijd achter de rug met niet...
  8. Z

Melk drinken (buiten de borstvoeding om)

<p>Hallo Allemaal</p><p>Mijn ventje van 15 maanden krijgt ‘s ochtends en ‘s avonds een borstvoeding. Overdag drinkt hij water en vooral thee. Ik vind dat hij hier niet veel van drinkt. Wanneer ik hem bij de lunch een beker gewone of karnemelk geef drinkt hij met plezier 250 ml...
  9. Z

Verder afbouwen borstvoeding

<p>Hallo borstvoedende mama’s. <br /><br /></p><p>Ik geef inmiddels een jaar borstvoeding en denk eraan om verder af te bouwen. Hij krijgt nu nog twee voedingen: 1 voor het opstaan en 1 voor het slapen. Toen ik laatst een weekendje weg ging heeft hij met papa een...
  10. Z

Badje 12+ maanden

<p><br />Hallo mama’s,</p><p>Ik ben op zoek naar een nieuw badje voor onze (nét) dreumes. We hebben met veel plezier het schnuggle badje gebruikt maar die wordt inmiddels wel erg ‘snug’. Hebben jullie tips voor een badje waar de kleine ook zo lekker stevig in zit maar dan...
  11. Z

Stabiliteit Ikea kinderstoel

<p>Hallo Allemaal</p><p>Mijn kleine man zit altijd behoorlijk te wiebelen in zijn trip trap stoel. Mijn ouders hebben een Ikea kinderstoel. Die is natuurlijk veel lichter,.. ik vroeg me af of een van jullie ervaring heeft met hoe stabiel deze stoel staat. Kan een kindje niet...
  12. Z

Poepexplosies

<p>Hallo mama’s,</p><p>Ik ben op zoek naar een gouden tip, misschien tegen beter weten in ;). </p><p>Ons mannetje van 14 weken krijgt volledige borstvoeding. Hij poepte eerst meerdere keren per dag, sinds kort meestal 1 keer per dag. Dit zijn echter geen gewone...
  13. Z

Septemberbaby’s 2019

<p>Als vervolg op het topic ‘uitgerekend in september 2019’ :)</p>
  14. Z

Schnuggle Badje

<p>Hallo Allemaal,</p><p>Heeft een van jullie ervaring met het Schnuggle Babybadje? Mij lijkt het heel handig maar zoals met zo veel dingen is het zo moeilijk in te schatten als je zelf nog geen kleintje hebt. </p><p>Ik hoor het heel graag!</p>
  15. Z

Hoeveel aangekomen?

<p> </p><p>Hallo Dames,</p><p>Ik ben benieuwd wie van jullie gewogen worden bij de verloskundige en dus weten hoeveel ze zijn aangekomen. </p><p>Ik ben nu met 31 weken ongeveer 8 a 9 kilo aangekomen. Voor de zwangerschap had ik al een te hoog BMI dus ik...
Terug
Bovenaan