Zoekresultaten

1. V

Radeloos - na 2,5 jaar nog steeds niet doorslapen

We zijn kapot. Extreem vermoeid en helemaal uitgeput. Onze dochter van 2,5 slaapt nog steeds niet door. Iedere nacht is het huilen en schreeuwen. Ze sliep een maand door. Tot we afgelopen zomer zijn verhuist. Sindsdien is het weer iedere nacht huilen. Ze kan prima zelf in slaap vallen. Ze...
  2. V

Nog steeds in ledikantje

Hi hi, Mijn zoontje is vorige maand 3 jaar geworden en hij slaapt nog heerlijk in zijn ledikantje. Leeftijdsgenoten liggen allemaal al in een groot bed maar hij slaapt nog heerlijk in zijn ledikantje. Hij klimt er ook nooit uit, vraagt niet om een groot bed. Ik ben van plan hem nog een tijdje...
  3. V

Peuter vroeg wakker

Hi hi, Mijn zoon van net 3 jaar is sinds 4 weken iedere ochtend extreem vroeg wakker. Hij is zijn hele leven al op het randje van 6:00 wakker geworden, en dat vinden we prima. Maar het is nu al 4 weken rond 5 uur, soms zelfs half 5! Hij slaapt al ruim een jaar niet meer s middags dus daar zit...
  4. V

Help! Inbakeren afbouwen lukt niet

Hi, Wie heeft de gouden tip? Of kan mij wat moed inpraten, haha. Mijn dochter van bijna 5 maanden doet overdag steeds vaker pogingen om om te rollen. Ze ligt nu nog bij ieder slaapje strak ingebakerd in de Pacco doek. Vanwege het rollen wil ik het inbakeren nu afbouwen maar het lukt niet. Ze...
  5. V

Baby zelfstandig in slaap laten vallen

<p>Hi allemaal,</p><p>Mijj dochter van bijna 6 weken heeft heel veel hulp nodig om in slaap te vallen in naar bed. Ik weet dat dit er bij hoort op deze leeftijd maar het begint ons wel een beetje op te breken op deze manier. Ze valt alleen maar in slaap als we met haar...
  6. V

Vaginale bevalling of keizersnede?

<p>Goedemorgen!</p><p>Ik sta voor het volgende dilemma en ben benieuwd hoe andere mensen dit zien; </p><p>Ik ben 2,5 jaar geleden bevallen van een gezonde zoon. Aan de bevalling heb ik echter zware PTSS overgehouden. Hiervoor ben ik inmiddels behandeld in therapie...
  7. V

Lastige dreumes

<p>Hi allemaal,</p><p>Wij zijn inmiddels een beetje radeloos. Wij hebben een pittig mannetje van 22 maanden. Hij is altijd al pittig geweest want hij vraagt veel aandacht en probeert continu hoe ver hij kan gaan. </p><p>We zitten momenteel in een fase waarin hij met...
  8. V

Learning tower

<p>Hi,</p><p>Ik heb een learning tower (zo'n veilig opstapje voor aan het aanrecht) gekocht voor mijn zoontje (19 maanden) omdat het altijd huilen is als ik aan het koken ben. Ik wil hem dus bij het koken betrekken en daarmee zijn nieuwsgierigheid...
  9. V

Slaapregressie 15 maanden

<p>Hi allemaal,</p><p>Mijn zoon van 15 maanden slaapt sinds een aantal nachten slecht. Hij wordt midden in de nacht wakker en valt vervolgens niet meer in slaap. Eruit halen, tv kijken, flesje..niets werkt meer. Soms is hij wel 4 uur lang wakker s...
  10. V

Bedbumper ledikant

<p>Hi dames,</p><p>Mijn zoon van 15 maanden bonkt heel vaak met zijn hoofd tegen het hoofdeinde van zijn ledikant. Hij doet dit nu zo vaak dat hij iedere dag nieuwe blauwe plekken op zijn voorhoofdje heeft. </p><p>Ik overweeg een bedbumper, een soort dun kussen die...
  11. V

Dreumes 13 maanden weigert de tandborstel

<p>Hi dames,</p><p>Ik heb jullie hulp nodig! </p><p>Mijn zoontje van 13 maanden wordt ineens hysterisch wanneer ik de tandborstel in zijn mondje probeer te doen. Tandenpoetsen was al die maanden geen probleem, totdat hij een maand geleden ineens 4 kiezen tegelijk...
  12. V

Baby 11 mdn wil geen ochtendslaap doen

<p>Hi allemaal,</p><p>Ik heb jullie tips nodig!</p><p>Mijn zoontje van 11 maanden wil sinds een dikke week zijn ochtendslaapje niet meer doen. Zelfs als ik zeker weet dat hij moe is. </p><p>Ik merk dat hij er echt nog niet aan toe is om dit slaapje te...
  13. V

Vast tussen de spijlen ledikant

Hi allemaal, mijn zoontje van bijna 9 maanden weet zich sinds een paar dagen per ongeluk vast te zetten met zijn beentjes tussen de spijlen van zijn ledikantje. Dit gebeurt vaak als we hem in bed leggen, waardoor het soms heel lang kan duren voordat hij eindelijk slaapt. Die stootkussens zijn...
  14. V

Tandjes en vast voedsel

<p>Goedemorgen!</p><p>De onderste twee voortanden van mijn zoon van ruim 7 maanden zijn ongeveer een maand geleden begonnen met doorkomen. Het groeit natuurlijk langzaam maar ze komen steeds verder boven. Sinds een week heeft hij er klachten van. Heel huilerig en doet moeilijk...
  15. V

Baby huilt bij dutjes overdag

<p>Hi allemaal,</p><p>Mijn zoontje van ruim 7 maanden huilt al sinds ik mij kan herrineren als ik hem overdag op bed leg. Meestal duurt dit tussen de 5 en 10 minuten, daarna slaapt hij. Hij slaapt verder goed en is heel vrolijk als hij wakker is.</p><p>Dat huilen...
  16. V

Granenpap mengt niet

<p>Hi,</p><p>Ik ben benieuwd of iemand dit herkent. De granenpap van Olvarit krijg ik maar niet goed gemengd met de opvolgmelk van Nutrilon. Ik heb het geprobeerd om warmer te maken, juist kouder, etc maar je ziet de granen gewoon naar boven drijven. Het is een beetje te...
  17. V

Eerste keer brood

<p>Hoi,</p><p>Hoe hebben jullie de eerste brood gegeven? Moet dat in mini stukjes of juist sabbelen op een groter stuk? Mijn zoon is nu 6 maanden en eet al goed zijn groente en fruit. Nog geen tandjes?</p><p>Ik ben heel bang dat hij stikt in brood. Zo'n eng idee om...
  18. V

Baby uit tuitbeker leren drinken

<p>Hi allemaal,</p><p>Mijn zoontje is bijna 6 maanden en dan stappen we over op opvolgmelk. Daar mag hij minder van dan nr. 1 dus vanaf dat moment hoort hij ook water en thee te krijgen. </p><p>Ik heb een tuitbeker gekocht van Munchkin met een zachte tuit. Als ik de...
  19. V

Nachtvoeding tijdens opvolgmelk (nr. 2)

<p>Hi allemaal,</p><p>Volgende week gaan we over op opvolgmelk nr. 2. Mijn zoontje is dan 6 maanden. Hij krijgt nog steeds 1 nachtvoeding. Van de volledige zuigelingenvoeding (nr.1) mag een baby maximaal 1 liter per 24 uur. Hij krijgt daar nu 5x 180+6...
  20. V

Baby eerder wakker door rijstebloem

<p>Hi,</p><p>Mijn zoontje van 5 maanden slaapt nog niet door. Geen enkel probleem hoor, maar ik wilde toch eens proberen of rijstebloem toevoegen aan de laatste fles een verschil zou maken. Ik weet dat het niet wetenschappelijk bewezen is dat het helpt met...
  21. V

Baby 5 maanden klaarwakker snachts

<p>Hi allemaal,</p><p>Mijn zoontje van bijna 5 maanden sliep altijd perfect snachts. Hij had altijd nog wel 1 nachtvoeding rond 5 uur maar een paar minuten nadat hij weer in bed lag sliep hij weer. </p><p>Sinds 4 nachten is dit veranderd. Hij komt ineens voor 2...
  22. V

Slaapje in kinderwagen afleren

<p>Hi allemaal,</p><p>Mijn zoontje van ruim 4 maanden doet sinds hij ongeveer 1 maand is het slaapje aan het einde van de middag (15:30 tot 16:30) in de kinderwagen als we buitenlopen. Datzelfde slaapje in zijn eigen bed doen weigert hij. Dit was nooit een probleem maar...
  23. V

Oefenhapjes

<p>Hi dames,</p><p>Vijf dagen geleden zijn we begonnen met de oefenhapjes (zoon is 4 maanden). De eerste twee dagen broccoli, de afgelopen 3 dagen boontjes. Vanaf dag 2 begint hij na een paar poging te jammeren en lijkt hij het echt niet leuk te vinden als die lepel richting...
  24. V

Eerste hapjes

<p>Hi allemaal,</p><p>Mijn zoontje is bijna 4 maanden we mogen dus bijna met de oefenhapjes beginnen. Nu zie ik overal staan dat je kindje goed rechtop moet kunnen zitten voor die hapjes. Geen enkele baby van 4 maanden kan toch zelfstandig rechtop zitten? Ik neem aan dat in een...
  25. V

Help, sprong 4

<p>Hi,</p><p>Mijn zoontje zit sinds een paar dagen in sprong 4. Wat er ramp! Hij heeft altijd veel last van de sprongen: veel huilen, niet in de box willen, hongerig. Knuffelen, draagzak en wandelen helpen even maar daarna zet hij het weer op schreeuwen. Deze sprong schijnt 6...
  26. V

Extreem droge huid

<p>Hi allemaal,</p><p> </p><p>Mijn zoontje van 3 maanden heeft een extreem droge huid. Het begon met eczeem op zijn armpjes en beentjes en nu heeft hij ook allemaal plekken op zijn buikje die zelfs aan het vervellen zijn. Ziet er heel naar uit! De huisarts heeft...
  27. V

Slaapschema baby 3 maanden

<p>Hi!  Ik ben erg benieuwd hoeveel jullie baby’s slapen overdag.  Mijn zoontje (12 weken) slaapt als volgt: 8:30 tot 10:30   12:00 tot 2:00 3:30 tot 16:30. (Wil alleen in wandelwagen) S avonds: 18:00 tot 2:00  2:30 tot 7:00 Ik heb geen idee of dit veel of weinig is. Binnenkort gaat hij...
  28. V

Nachtvoeding afbouwen

<p>Hi allemaal,</p><p> </p><p>Vraagje: mijn zoontje is nu 12 weken en slaapt al flink wat weken van 18:00 tot 2:00. Na de nachtvoeding van 2:00 slaapt hij verder tot ongeveer 8 uur. Hij heeft de nacht en avond dus een beetje omgedraaid. Omdat hij dus al 8 uur door...
Terug
Bovenaan