Zoekresultaten

1. C

Emoties reguleren

Hoi allemaal. Ik schrijf dit omdat ik enerzijds een stukje (h)erkenning zoek, maar ook eventuele tips. Onze zoon van 5 is een vrolijke, maar ook gevoelige jongen. Hij gaat met plezier naar school. Nu zijn er echter in de afgelopen weken een paar situaties geweest waarbij hij ineens niet naar...
  2. C

Verlatingsangst?

Hoi! Ons zoontje van 6,5 maand was al vrij snel een goede slaper. Kon ook heel goed zelfstandig in slaap vallen, en hadden ook echt een ritme te pakken. Maar nu…sprong 5, vermoeden van een tandje en volgens mij ook verlatingsangst. Nu iedere avond als we hem in bed leggen en we lopen de kamer...
  3. C

Slecht gevoel

Hoi mama’s, Even een berichtje waarin ik me heel kwetsbaar op wil stellen, in de hoop tips of in ieder geval erkenning te krijgen. Ik ben een mama van 2 prachtige jongens, de ene is bijna 3 en de andere 6 maanden. Mijn man en ik zijn 7 jaar samen en hij is de beste man die ik me maar kan...
  4. C

Honger?

Ons zoontje is 5 maanden en krijgt al langere tijd 4x 180cc per 24u. Drinkt hij helemaal op. Slaapt prima, groeit goed en is tevreden. Echter sinds een week is hij rond 18.00u flink onrustig en krijst/huilt. Om 19.00 u krijgt hij zijn fles en van te voren rond half 6 oefenhapjes groente. Dit...
  5. C

Ontlasting

Hoi! Ik ben op zoek naar herkenning en/of advies. Ons zoontje is momenteel ruim 4 maanden. Hij heeft in de krampjesperiode ontzettend veel last van de krampjes gehad, urenlang krijsen. Ineens was dit gelukkig ook over. Maar…vanaf zijn geboorte poepte hij al niet veel. Zat soms ook 3...
  6. C

Speeltentje buiten

Hoi mama’s, Ik heb 2 zoontjes van 2,5 jaar en 4 maanden. Nu met het goede weer vindt de oudste het natuurlijk heerlijk om buiten in de tuin te spelen. Het leukste vind ik het dan ook om de jongste ook lekker buiten neer te leggen, mits het niet TE warm is uiteraard. Nu zijn zijn oogjes nog...
  7. C

Strak inbakeren vs puckababy mini

Hoi allemaal, Ons zoontje van 12 weken hebben we vanaf zijn geboorte ingebakerd in een swaddle me van Meyco, strak ingebakerd dus met zijn armpjes langs zijn lijfje. Nu echter met die hoge temperaturen merk ik dat hij het hiermee erg warm krijgt in bedje. Ik heb de puckababy mini gekocht...
  8. C

Baby’s februari 2022

Hoi mama’s, Volgens mij was er nog geen topic gestart van baby’s die geboren zijn in februari 2022. Anders wijs me er gerust op ? Ik merk zelf dat ik behoefte heb om ervaringen te delen en ook rustiger wordt van herkenning van anderen, vandaar dat ik dit topic start. 24 februari zijn...
  9. C

Voedingsschema 8-9 weken

Hoi hoi, Voor de ouders die volgens een schema voeden: hoe ziet jullie schema er uit rond de 8-9 weken? Ben ik heel benieuwd naar omdat ik een beetje zoekende ben ☺️. Ik voed mijn kindje momenteel deels op verzoek, maar probeer er ook wel een beetje een ritme in te houden zodat het niet...
  10. C

Ontevreden

Ik moet even mijn ei kwijt. Wij hebben een pracht van een zoon van bijna 8 weken oud. De eerste 2 weken waren echt geweldig, sliep van voeding tot voeding en gaf geen kik. Sindsdien is hij steeds meer ontevreden geworden in mijn ogen. Misschien ligt het wel aan mij, maar ik heb het idee dat...
  11. C

Ernstige krampjes

Hoi allemaal, Omdat ik de wanhoop nabij ben, hoop ik hier wat herkenning of in ieder geval wat steun te kunnen vinden. Wij hebben een schat van een zoontje van 6 weken oud. Sinds een kleine week zit hij volgens ons echt wel in de piek van de huiluurtjes, maar vooral darmkrampen. Echter...
  12. C

Loopfiets

Iemand tips voor een goede loopfiets? Ons zoontje is bijna 2,5 en met de lente in het vooruitzicht wil ik graag een loopfiets aanschaffen voor hem. Maar waar let je op? Welke vinden jullie fijn en waarom? Alvast bedankt!
  13. C

Last van de oogjes?

Hoi, Sinds een paar weken vallen ons een paar dingen op bij ons zoontje van 2,5 jaar. Als hij bijvoorbeeld een filmpje aan het kijken is zit hij vaak met zijn ogen te knipperen en een klein beetje te knijpen. Hij gaat verder niet dichtbij de tv zitten ofzo. Ook zit hij met regelmaat in zijn...
  14. C

Voedings-BH

Hoi allemaal, Iemand tips voor DE voedingsbeha? Iets wat comfortabel zit, je prettig mee kan slapen en gewoon goed werkt als je borstvoeding gaat geven. Bedankt alvast!
  15. C

Huren/leasen elektrische bakfiets

Hoi allemaal, Ik heb een zoontje van 2,5 jaar en ben momenteel 37 weken zwanger van zijn broertje. Als het goed weer is, vinden wij het heerlijk om met z’n allen lekker de fiets te pakken en erop uit te gaan. Nu heb ik zelf een elektrische mamafiets met een stoeltje voor mijn zoon. Deze...
  16. C

Melkproductie

Hoi, Misschien een domme vraag, maar wilde toch even meningen/ervaringen weten. Momenteel ben ik 35 weken zwanger van ons tweede kindje. Bij onze eerste had ik in de zwangerschap overduidelijk grotere borsten. Ik heb mijn zoontje ook lekker borstvoeding kunnen geven na de geboorte. Nu...
  17. C

2 is nee (en nog veel meer)

Hoi allemaal, Ik schrijf dit berichtje om 2 redenen: tips/(h)erkenning en om gewoon even van me af te schrijven. Wij zijn ouders van een prachtig, vrolijk mannetje die een paar weken terug 2 jaar is geworden. Sindsdien lijkt ALLES anders. Het vrolijke, vrijwel zorgeloze kindje wat ik...
  18. C

Naamkeuze

Hoi hoi,<br />Momenteel ben ik 20 weken zwanger van ons tweede zoontje. Ik merk dat ik een naam zoeken deze keer zoveel moeilijker vind! Ons eerste zoontje heet Lars. Ik vind het niet leuk om de tweede een naam te geven die ook met de L begint. Dan vind ik het een beetje als een komisch...
  19. C

Peuterbed of juniorbed?

Hoi hoi,<br />De titel zegt het al, ik twijfel wat ik moet kopen voor ons zoontje. Hij wordt over een paar weken 2 jaar en in maart grote broer, dan is hij dus 2,5 jaar. We willen hem eigenlijk graag in een groter bed hebben (in ieder geval proberen), zodat ons 2e kindje gebruik kan gaan...
  20. C

Tweede bevalling ook keizersnede?

Hoi allemaal,<br />In oktober 2019 is mijn zoontje via een ongeplande keizersnede geboren. Mijn bevalling was heel heftig. Een continue weeënstorm, totaal geen rust tussendoor. Ontsluiting was er dus heel snel en mocht al snel gaan persen. Na 1,5 uur persen en extra wee opwekkends was er...
  21. C

Aankondigen zwangerschap

Hoi allemaal, Ik ben momenteel ongeveer 7 weken zwanger van ons tweede kindje. 18 juli wordt ik 30 en we willen het dan heel graag onze ouders vertellen, zij komen dan ‘s ochtends naar ons. We zouden graag ons zoontje van 1,5 hierin een rol willen laten spelen, maar onze inspiratie gaat...
  22. C

Luieremmer

Hoi! Ik ben op zoek naar ervaringen met goede luieremmers. Wij hebben momenteel een gewone met een afvalzakje erin, maar ik vind dit eigenlijk helemaal niet fijn. Iedere keer als je de klep open doet komt er zo’n vieze lucht uit, verschrikkelijk. Zeker nu de tweede op komst is wil ik gewoon een...
  23. C

Vakantie Frankrijk

Heel voorzichtig durven we wat na te denken over onze zomervakantie. Wij willen graag in september op vakantie naar Frankrijk met onze zoon van net geen 2 tegen die tijd. Wij zitten te denken aan de Ardèche. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Zijn er hier ouders die vaker op...
  24. C

Vroeg wakker

Mijn zoontje van 17 maanden heeft altijd goed geslapen, en dat doet hij nog steeds hoor. Alleen de laatste paar weken is hij steeds al om 6.00u ‘s ochtends wakker. Tot een paar maanden geleden sliep hij nog tot 8.00u dus dit is in mijn ogen nogal een verandering. Momenteel zijn we ook over aan...
  25. C

School ander dorp

Hoi allemaal,<br />Mijn zoontje is momenteel nog maar 15 maanden dus gaat natuurlijk nog niet naar school, maar ik zit met een dilemma.<br />Wij wonen in een heel klein dorp en we zijn niet zo kapot van de basisschool/kinderopvang hier. Alles is heel ouderwets en het onderwijs...
  26. C

Tandjes poetsen

Hoi allemaal, Ons kereltje is 15 maanden en heeft welgeteld 4 tandjes in zij mond. Sinds het eerste tandje doorkwam zijn we al begonnen met “poetsen”. Nu hij ouder wordt en de tandjes goed doorkomen vind ik wel dat ze echt goed gepoetst moeten worden. De tandenborstel zelf vindt hij best...
  27. C

Lichaamstemperatuur

Hoi, Mijn zoontje is 14 maanden. Ik heb zojuist zijn lichaamstemperatuur opgemeten omdat ik hem wat warm vond voelen. Hij kwam wel net uit bed dus is ook niet gek natuurlijk. Tot mijn verbazing stond er tot 2 keer toe 35,7. Een normale lichaamstemperatuur ligt voor hem rond de 37,3. Nu maak ik...
  28. C

Slaapgids Snuggles&Dreams

In het kader durf te vragen: heeft iemand heel toevallig de slaapgids 9-18 maanden van Snuggles&Dreams die ik over zou mogen nemen?
  29. C

Dreumes oktober 2019

Hoi mama’s!<br /><br />Mijn zoontje is afgelopen vrijdag 1 geworden, wat een feest en wat bijzonder! Omdat ik heel benieuwd ben naar hoe het bij andere mama’s gaat met kindjes van dezelfde leeftijd, heb ik dit topic gestart. Had hiervoor al eenzelfde topic gestart, maar die was...
  30. C

Dreumes oktober 2019

Hoi mama’s’ Mijn zoontje is afgelopen vrijdag 1 geworden, wat een feest en wat bijzonder! Omdat ik heel benieuwd ben naar hoe het bij andere mama’s gaat met kindjes van dezelfde leeftijd, heb ik dit topic gestart. Lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen ☺️ Liefs!
Terug
Bovenaan