Zoekresultaten

1. J

Heb jij 'm al? Ouders van Nu lanceert nieuwe app: Zwanger & Baby!

Leuk nieuws! Ouders van Nu heeft de afgelopen tijd hard gewerkt aan een nieuwe app voor aanstaande en nieuwe ouders. Met de app heb je alle waardevolle informatie voor elke fase van je zwangerschap en ouderschap, en het forum binnen handbereik!! De Ouders van Nu Zwanger & Baby app is vanaf nu...
  2. J

De mazelen

Deze week in het nieuws van de week: Er wordt weer veel gesproken over mazelen. Het virus verspreidt zich steeds sneller in Nederland. In slechts één week zijn er vijftig nieuwe meldingen geregistreerd. Hiermee komt het totale aantal patiënten met mazelen dit jaar op 158. Vooral kinderen jonger...
  3. J

Biechtstoel: ''Mijn kind heeft weinig zin om naar zijn vader te gaan''

Deze week in de biechtstoel een dilemma uit onze community: ''Samen met mijn ex heb ik co-ouderschap over ons zoontje (4 jaar). Alleen merk ik sinds kort dat ons kind weinig zin heeft om naar zijn vader te gaan. Hij vraagt vaak of hij mij mij (en nieuwe vriend) mag blijven en als hij bij zijn...
  4. J

Dreumes/peuter snacks

Hi allemaal, vraagje. Ik koop vaak dingen van Ella’s als snackjes voor de kinderen. Ik vind het alleen eigenlijk echt ontzettend duur dus ik zoek naar andere kindvriendelijke snacks voor kinderen tussen de 1,5 en 4 jaar naast fruit en knijpfruit om. Ik heb soepstengels en rijstwafels zonder...
  5. J

Een noodpakket voor 72 uur voor jou en je gezin. Wat is écht onmisbaar voor jullie?

Deze week in het nieuws van de week het noodpakket voor jou en je gezin! Je wilt er waarschijnlijk nog helemaal niet over nadenken maar toch is het volgens veiligheidsexperts goed om voorbereid te zijn op een nood situatie. Een noodpakket is essentieel om het 72 uur te kunnen redden in...
  6. J

"Had ik maar eerst mijn trauma's verwerkt voor ik aan kinderen begon''

Deze week in het nieuws van de week, het verhaal van Joycelynn. Joycelynn deelt haar verhaal over haar reis naar het moederschap met onverwerkte trauma’s vanuit haar jeugd, waaronder mishandeling en seksueel misbruik, die haar leven en relaties beïnvloedden. Hoewel ze werkte in de...
  7. J

Biechtstoel: ''Had ik me maar niet zoveel zorgen gemaakt over mijn dochter met down''

Deze week in de biechtstoel het verhaal van Lisa, Lisa vertelt over haar ervaringen met dochter Lynn. Na de bevalling wordt het downsyndroom bij Lynn geconstateerd. Het gezin ging meteen de medische molen in, wat leidde tot onzekerheid en angst bij Lisa. Ze voelde zich overweldigd door de...
  8. J

Een waterpokkenparty, is dat een goed idee?

Deze week als nieuws artikel van de week op Oudersvannu.nl: ''Een waterpokken party, is dat een goed idee?'' Een waterpokkenparty is een ''feestje'' waarbij kinderen zowel met of zonder waterpokken bewust worden samengebracht met als doel waterpokken te krijgen/verspreiden. Ben jij hier wel...
  9. J

Biechtstoel: ''Te veel vrouwen verliezen onnodig urine''

Deze week in de biechtstoel: ''Te veel vrouwen verliezen onnodig urine'' Veel vrouwen in Nederland hebben last van blaasproblemen. Naar schatting kampen een miljoen vrouwen in Nederland in meer of mindere mate met blaasproblemen, bijvoorbeeld na de bevalling. Het leed is onder deze vrouwen...
  10. J

Onderzoekers: dít is het eenvoudige geheim van een gelukkig gezin

Deze week als nieuws artikel van de week op Oudersvannu.nl: Onderzoek; wat maakt een gelukkig gezin? Onderzoekers van de universiteit van Baylor ontdekten dat tijd thuis met je gezin doorbrengen gelukkiger maakt dan altijd op stap gaan. Het bezoeken van nieuwe plekken leidt tot afleiding...
  11. J

Biechtstoel: ''Geen spijt, wel rouw: Jet (25) koos ondanks kinderwens voor abortus toen ze ongepland zwanger raakte''

Deze week in de biechtstoel het verhaal van Jet: Jet kreeg op haar 20e te maken met een onverwachte zwangerschap en koos voor abortus, ondanks haar kinderwens sinds haar tienerjaren. Ze was niet altijd secuur met haar anticonceptie, wat leidde tot de zwangerschap. Nadat afwijkende bloedwaarden...
  12. J

''Hoe reageer jij als een voorbijganger je kind aanraakt?''

Astleigh en Rowan, bekend van "Married At First Sight", creëerden de "baby-button" voor op kinderwagens, waarmee je op een vriendelijke manier kunt aangeven dat kijken prima is, maar aanraken niet gewenst. Veel ouders voelen zich ongemakkelijk wanneer vreemden zomaar hun baby's aanraken. Onze...
  13. J

Biechtstoel: 'Had ik maar beseft wat het kort op elkaar krijgen van drie kinderen betekent'

Deze week in de biechtstoel het verhaal van Mirjam: Mirjam deelt haar ervaringen en lessen na het krijgen van drie dochters in korte tijd. Zij en haar partner kozen er bewust voor om hun kinderen dicht op elkaar te krijgen, met de hoop dat ze leuk samen zouden kunnen spelen, zoals zij zelf...
  14. J

Heb jij m al? Het Ouders van Nu - Zwanger magazine

Het Ouders van Nu Gratis Zwanger magazine! Als je zwanger bent, heb je allerlei vragen over wat er nu allemaal op je af gaat komen. Daarvoor ben je waarschijnlijk ook onder andere op ons community forum terecht gekomen. Dit is ontzettend fijn en waardevol! Naast dit mooie community forum hebben...
  15. J

Biechtstoel: 'Had ik maar gedeeld hoe ik me écht voelde toen ik moeder werd'

Deze week in de biechtstoel Jennifer: Jennifer Evenhuis deelde eerder met ons haar eerlijke verhaal over de onverwachte realiteit van het moederschap. Toen ze moeder werd, dacht ze dat het fantastisch zou zijn, maar voelde zich al snel overweldigd en zelfs een beetje bedrogen. Ze was gewend aan...
  16. J

''Had ik maar geweten dat er leerplicht is maar geen schoolplicht'

Deze week als nieuws artikel van de week op Oudersvannu.nl het verhaal van Michelle. Michelle deelt in ons "had ik maar rubriek" dat ze spijt heeft van de keuze voor regulier onderwijs. Bij hun oudste liep het stroef vanwege prestatiedruk, wat leidde tot een heroverweging van onderwijsopties na...
  17. J

Serena is bonusmoeder: 'Na vijf maanden werd ik heel voorzichtig voorgesteld als 'een vriendin''

Het meest gelezen artikel van afgelopen week is het artikel van Serena die bonus moeder is! Ooit had ze het zich niet kunnen voorstellen: verliefd worden op een gescheiden vader en de bijzondere band met zijn zoon. Maar zo begon Serena's avontuur twaalf jaar geleden, toen ze Martijn en zijn...
  18. J

Biechtstoel: ''Had ik maar geweten wat het ouderschap inhoudt, dan was ik er niet aan begonnen''

Tien jaar geleden begon theatermaker Minou Bosua aan het ouderschap, niet wetend dat dit avontuur voor haar zo overweldigend zou zijn. Haar vriendin baarde hun zoon. Na zijn geboorte was de schok zo groot dat ze de eerste twee jaar met oordoppen in de logeerkamer sliep, bang dat ze nooit meer...
  19. J

Nieuw op het forum: de Biechtstoel

Ouderschap is prachtig, maar laten we eerlijk zijn: soms gaat het gewoon even mis. De kinderen de hele dag voor de tv gezet? Luiertas vergeten op een feestje? Oeps! In De Biechtstoel kun je elke week je momenten delen die niet perfect waren. Geen schaamte, wél herkenning, een lach en handige...
  20. J

Ouders zijn volgend jaar tot €1000,- euro meer kwijt aan kinderopvang door bevriezing toeslag

Deze week in het nieuws bij Ouders van Nu.nl, ook weer een artikel dat veel gesprekken en reacties heeft losgemaakt. Het artikel van deze week gaat over de stijgende kosten van de kinderdagopvang. ''In 2026 moeten ouders flink dieper in de buidel tasten voor kinderopvang. Door bevriezing van...
  21. J

'Had ik maar niet zo lang gewacht met kinderen krijgen'

✨ Nieuws van de Week bij Ouders van Nu ✨ Vanaf deze week delen we hier op het forum wekelijks het meest gelezen artikel van Oudersvannu.nl. Deze week is het een artikel dat veel gesprekken en reacties heeft losgemaakt. Het artikel komt uit onze "Had ik maar"-rubriek. In onze "Had ik...
  22. J

Bruine afscheiding? Is het bloed of wat anders?

Bruine afscheiding kan verontrustend lijken, vooral als je niet precies weet wat het betekent. Veel vrouwen ervaren op een bepaald moment in hun leven bruine afscheiding, maar het kan verschillende oorzaken hebben. Ik heb hier beknopt een overzichtje met handige informatie omtrent bruine...
  23. J

Wat heeft jouw voorkeur als het op babyvoeding aankomt? zelfgemaakt of een potje?

Bij het kiezen van babyvoeding staan ouders vaak voor de vraag: ga je voor zelfgemaakte maaltijden of kies je voor wat meer gemak van kant-en-klare opties? Beide opties hebben hun voor- en nadelen. Zelf koken kan leiden tot een grotere variatie aan smaken en texturen, maar vraagt tijd en...
  24. J

Thuis bevallen of in het ziekenhuis bevallen, wat heeft jullie voorkeur en waarom?

Bevallen is een van de meest persoonlijke en belangrijke momenten in je leven en de keuze van de plek kan een grote impact hebben op je ervaring. Sommige vrouwen voelen zich het meest op hun gemak in de vertrouwde omgeving van hun eigen huis, terwijl anderen liever de medische faciliteiten en...
  25. J

Kinderbijslag 2025: hier heb je recht op

Een kind kost behoorlijk wat geld. In Nederland krijg je, elk kwartaal kinderbijslag als tegemoetkoming in de kosten. In het onderstaande artikel lees je waar je in 2025 recht op hebt! Misschien heb je eerst de vraag, wat is kinderbijslag? Kinderbijslag is een tegemoetkoming van de Nederlandse...
  26. J

Oproep rubriek: Seksdagboek

Voor onze rubriek Seksdagboek zijn wij op zoek naar mensen die graag (anoniem) willen vertellen over hoe het krijgen van kinderen (zowel voor de bevalling als erna) invloed heeft (gehad) op hun seksleven. Kreeg je tijdens de zwangerschap een enorm hoog libido door alle hormonen of had je juist...
  27. J

Opeens pijnlijke eisprong na tweede zwangerschap

Hi iedereen, ik vroeg me af. Ik heb sinds mijn tweede zwangerschap een hele andere cyclus en andere klachten dan voorheen. Zo heb ik nu een onregelmatigere cyclus en veel langere cyclus dan eerst en heb ik nu een hele week last van mijn eisprong (pijn). Eerder voelde ik mijn eisprong niet. Ook...
  28. J

♀️ Gezocht: vrouwen die hun ervaring willen delen over het eruit laten halen van hun spiraal.

Voor een artikel op Ouders van Nu zijn we op zoek naar vrouwen die hun ervaring willen delen over het eruit laten halen van hun spiraal. Ging je door de grond van pijn of vond je het juist een fluitje van een cent? Laat het ons weten en laat hieronder je ervaring achter. Als je liever een DM...
  29. J

Peuter opeens iedere ochtend zeer gehumeurd, moe, huilerig, hangerig en dwars

Hi iedereen, sinds een week of twee is mijn zoontje opeens iedere ochtend zeer gehumeurd, moe, huilerig, hangerig en doet hij ontzettend dwars. Dit is vooral vervelend als hij naar de voorschool moet en wij naar ons werk, dan kom je daardoor écht tijd te kort. Als hij een dagje thuis is valt het...
  30. J

Sinterklaas is in het land, wat voor (schoen) cadeautjes kopen jullie?

Sinterklaas is een bijzondere tijd vol tradities, surprises en gezelligheid! Maar het kan ook best uitdagend zijn om alles goed te organiseren. Laten we onze ervaringen delen om elkaar te helpen de feestdagen efficiënter door te komen. Zowel met tijd als budgetwise.
Terug
Bovenaan