Zoekresultaten

1. G

Dreumes/peuter snacks

Snoepgroentes en popcorn. Maar ook eierkoek, rozijnen, yoghurt, noten of zelfgemaakte yogurt of waterijs.
  2. G

Middag slaap

Dag allemaal, Zoonlief van 3 jaar doet al enige tiid geen middagdut meer. Maar is wel erg moe. Meestal kwam hij prima de dag door en lag dan uiterlijk 1900uur in bed. Maar sinds een paar weken valt hij toch rond 3 of 4 uur in slaap. Waardoor hij niet eerder dan 2100 uur in de avond naar bed...
  3. G

Stress om geld

Om je zorgen (deels) weg te nemen en wat meer zelfvertrouwen te krijgen kan je een financiële coach inschakelen. Dit kan meestal via de gemeente, vrijwilligers via bijv humanitas. Google even en kijk wat bij je past. Hierdoor lrijg je meer zicht in je financien en weet je precies wat je kan doen...
  4. G

Sprong 10 maanden

Wat denk je zelf dat het is? Klopt het met de omschrijving van nachtterrors? Dan is dat het. Ongeacht wat anderen zeggen.  ervaring met nacht terrors hebben wij ook. Zoals hierboven staat sinds de 1e verjaardag. Dus het kan wel. Dan kan je kijken wat het beste werkt. Meestal is niks doen het...
  5. G

Niet in slaap komen

Eens met bovenstaande reactie: je baby heeft geen besef van dag en nacht. Dat moet ze van jullie leren. Bijvoorbeeld door overdag met gordijnen open te slapen. Of geluiden als stofzuigen en muziek te horen.  krampjes zijn rot maar gaan over. Kijk bij de drogist naar infacol  speciaal voor...
  6. G

Toe aan school... (hij of ik)

Het klinkt erg pittig allemaal voor je.  Het moe zijn rond 16u is hier ook. Ik vermoed omdat het midden dutje eraf zal gaan binnenkort. Dus soms is het niet zo gezellig. Ik probeer dan juist alle prikkels te minderen. Licht dimmen, helft v d gordijnen sluiten. Schermen uit kaarsje aan. Hele...
  7. G

Speelgoed delen

Wij hebben alleen een zoon maar wel met veel vriendjes en nichtjes en neefjes. Delen blijft moeilijk. Maar we stimuleren samen spelen. Al is bet speelgoed van jouw. Delen is goed en je krijgt je eigen speelgoed weer terug. Ik denk dat ik zo zoiets elke keer duidelijk aangeven op de lange termijn...
  8. G

Baby word elke avond krijsend wakker en niks helpt

Klinkt als night terrors. Hebben wij ook gehad. Het beste is even niks doen. Aanraken kan ook averechts werken. Geruststelling met woorden kan wel. Binnen een oaar minuten is het over. Ziet er eng uit maar je kindje weet er niks meer van. 
  9. G

In- en doorslapen kind 15 maanden

Over de melk...Wij hebben dit ook lang gehad. Zoon is net 3 jaar en krijgt af en toe nog een flesje voor het slapen gaan of bij het opstaan. Wij vonden het ook te veel melk en verkeerde associatie en hebben toen bedacht om de koemlk/ sojamelk max 100 cc aan te vullen met water. Dat zorgde ervoor...
  10. G

Slimmer als andere of niet? (Bijna 3)

Ik raad het HB forum aan waar je gepast advies kan krijgen. Want daar klinkt het wel naar.  Ben het zeker niet eens met de leerkracht. Heel gevaarlijk om er nu niet op te letten. Kan zo misgaan ookal lijkt ze nu nergens last van te hebben. Leidsters op de opvang zijn er niet voor getraind. ...
  11. G

Baby doet gek in zijn slaap

Klinkt ala nachtangsten. Hebben wij ook last van gehad. Het wordt minder. Maar google er even op dan kan je beter inschatten of dat het daadwerkelijk is.  zo ja dan kan je weinig doen hoe naar het ook is om naar te kijken. Blijf aangeven dat je in de buurt bent. Dat je kindje veilig is en...
  12. G

Ritme

Wat bedoel je met het is een hele klus? Wat voor gedrag vertoont ze dan? Als je haar behoefte volgt zoals je zegt zou ze dus gewoon een fles moeten. Maar tegelijkertijd volg je dus een schema. Dat maakt nu echt niet uit. In een paar weken/ maanden is het heel anders. Die tijden van slapen...
  13. G

Baby 3 maand wil enkel op zij slapen

Inbakeren als je wilt dat hij op zijn rug slaapt zonder om zich heen te slaan. En op hun zij kunnen ze best slapen. Zeker met zo een kussen. 
  14. G

Help! Kind trekt slaapzak zelf uit

Met die leeftijd kunnen ze wel zelf aangeven of het te warm of koud is. Dus een dekentje die van haar af gaat kan ook weer getrokken worden. Met een dikkere pyjama zou dat toch prima gaan. Lijkt me onnodig een slaapzak te gebruiken als je zo ingewikkeld moet doen. 
  15. G

Help! Inbakeren afbouwen lukt niet

Wij gingen vrij snel over tot buik slapen. Maar hier moet je je goed bij voelen. succes! 
  16. G

Hoeveel ml borstvoeding in zakjes maar kdv?

Als je het heel zonde vindt (wat ik me kan voorstellen) zou ik zaljes van 50ml doen. Maar dan moet er wel elke keer bijgeschonken worden als dit op is. Dus moet je kindje elke keer wachten op een nieuwe fles. Of wil je dat ze meteen flesjes van 100ml maken? Kan je met ze overleggen wat zij...
  17. G

Altijd huilen bij slaapjes

Herkenbaar en normaal. Ze moeten dit leren. Zo jong willen ze dicht bij je zijn en niet alleen in een koud bedje natuurlijk;) 2 tot 5 min is niet lang om even te huilen. Hoort een beetje bij zelf leren slapen 
  18. G

Overdag slaapjes

Heel normaal voor de leeftijd. Hij is nog zo klein. Je leert hem geen foute gewoonte aan. Dit is gewoon zijn behoefte op dit moment. Zelf leren slapen in een eigen bed kunenn ze nu nog niet.  Laten huilen hebben wij persoonlijk nooit gedaan met onze zoon. En oo de opvang houden ze je zoontje...
  19. G

Tips langer slapen, vroeg wakker

Het klinkt als hele normale slaaptijden en normale ochtend tijden. Zelfs luxe vergeleken met veel andere kinderen.  ik denk ook niet dat je er veel aan doet. Wij hebben veel fases gehad waarin de kleine soms 5u al wakker was of niet voor 8u eruit kwam. Je geeft al aan dat de middag dut nodig...
  20. G

Baby 1 jaar 05.00 wakker

Het is gewoon een fase. Hebben wij twee fases van gehad die elk enkele weken duurde. Nu komt hij om 7u nog niet eruit. 
  21. G

Onze zoon wil ‘s nachts niet meer in eigen bed

Hebben wij ook gehad. Maar toch aan toe gegeven. Want uiteindelijk  ben je zelf doodmoe. Nou is onze zoon altijd een slechte slaper geweest. Hij wilt altijd ons even voelen/ zien.  Als jullie hem echt niet in jullie bed willen zal je er achter moeten komen wat hij wilt in de nacht. Klinkt...
  22. G

Over naar 1 dutje?

Onze zoon ging vanaf 1,5 jaar over naar 1 dutje. Dat is nu met 2,5 jaar nog zo. Hij gaat 19.30 uur naar bed. Is 7u wakker en doet van 13u tot 15u/ 15.30u zijn dutje.    misschien begrijp ik het niet goed. Maar als ze al 3 uren slaapt... zelf aangeeft geen middagdut te willen doen en de nachten...
  23. G

Natuurlijke haargel/wax

<p>Dag allemaal,</p><p>Haar van onze zoon groeit als kool en elke maand naar de kapper is best prijzig. Ook vind hij er niks aan. Daarom wil ik het langer laten groeien maar moet nu wel een natuurlijke wax of gel gebruiken om het onder controle te houden. De haarlotion van...
  24. G

Kleding

Broeken van de zara vallen goed hier. Wel net een maat groter vanwege de lengte
  25. G

Varen met baby

Geen ervaring met een baby op een boot. Maar nog nooit gezien dat de babys met gewone pampers met de billen omhoog drijven.  de zwemluier werkt hier ontstekend voor alles wat eruit komt.  geen tips maar ik zie het probleem dan ook niet echt. 
  26. G

Zonnebrand Zwitsal

Fijne zonnebrand. Maar onze kleine heeft een droge huid waardoor wij NAIF gebruiken.  Gaat je kind naar de opvang? Je kan ook navragen wat voor zonnebrand ze daar hebben als je hetzelfde wilt gebruiken
  27. G

Avondafspraken in de zomer vs. ritme opbouwen

Niet zo druk om maken idd. Zo lang blijven ze niet waker. En wie moe is valt echt wel in slaap ongeacht ritme. Je ouders bij jouw laten eten kan ook altijd toch?! 
  28. G

Middagslaapje afbouwen

Hebben jullie op eigen initiatief besloten geen middag dut te doen of geeft hij dit zelf aan niet te willen doen?  als hij beter af is met een middag dut waarom afbouwen? Dan gaat hij maar 21uur naar bed. Wanneer hij naar school gaat zal dat automatisch vervroegen kmdat hij moe zal zijn van...
  29. G

Balans zoeken werk en privé

Wat lastig voor jullie. Ik ben zelf nog erg zoekende in werk prive balans dus snap de keuzestress de wel.  Kan het niet allemaal tegelijk? Een zwangerschap kan even duren soms. En intussen kan je kijken naar een andere baan. Dan heb je namelijk de mogelijkheid een baan te zoeken aan de hand...
  30. G

Knuffeldoekjes

Wat fijn dat je er iets nuttigs mee wilt doen.  Het hangt erg af van de staat van de doekjes. Je kan ze naar de kringloop winkel brengen of naar stichting babyspullen. Heb ik ook gedaan. Koningsdag komteraan misschien verkopen? Vrouwen opvang/ blijf van mijn lijf huizen in de buurt opzoeken...
Terug
Bovenaan