Zoekresultaten

1. G

Vakantie Lanzarote

Ik was ongeveer 16 weken zwanger op Lanzarote. Ik heb er opgelet dat ik geen rauwe groentes at, deed geen ijsblokjes in mijn drinken en heb geen kraanwater gedronken. Dit voelde voor mij goed om het zo te doen en heb verder gewoon ontzettend genoten.  Je gezond verstand en je gevoel volgen dan...
  2. G

Speen afleren

Wat jammer dat als iemand een normale vraag stelt en hulp zoekt, en ook nog eens aangeeft geen commentaar te willen maar adviezen, dat er dan zulke antwoorden komen.  Iedereen mag zijn eigen mening geven maar aub denk eens aan anderen hun gevoelens. Straks durf je hier nooit meer een vraag te...
  3. G

Baby 8.5 maand vroeg wakker

Momenteel: 7:00 fles 180 + 6 8:30 dutje van meestal 45 min 9:30 1 of 1,5 stuks gepureerd fruit met slokjes water 11:30 1 boterham zonder korstjes met boter of fruitpuree, slokjes water  12:00/12:30 fles 120 + 4 Dutje varieert per dag hoe lang hij slaapt. 15:00 fruit of brood met slokjes water/...
  4. G

Baby 8.5 maand vroeg wakker

Onze zoon (7 maanden) is ook iedereen ochtend rond 5:00/6:00 wakker. Wij laten hem ook nog liggen tot zeker 6:30. Hij is zichzelf dan bezig aan het houden. Hij gaat meestal rond 18:30 naar bed. Hoe later hij gaat slapen hoe vroeger hij wakker is.  Wij geven nu sinds deze week 3 flessen. De fles...
  5. G

hoe doen jullie dat met vakantie naar een Zika land?

Wij hadden een reis naar Cuba geboekt maar toen ik zwanger bleek ook meteen geannuleerd.  De gynaecoloog zei ook, zeker niet doen. Waarom zou je onnodig risico nemen. Dat vergeef je jezelf nooit.
  6. G

Nat s'nachts

Wij gebruiken sinds kort luierbroekjes van pampers en hier is hij nog geen 1x doorgelekt! Overdag wel nog gewone pampers. 
  7. G

Puckababy 4 season

Onze zoon draagt de wintervariant met romper, pyjama, sokken en dekentje. Het is 18 graden in zijn kamer maar heeft dit toch echt nodig. Denk dat het inderdaad echt per kindje verschilt. 
  8. G

Foute echo.. toch zwanger?

Ik was eigenlijk benieuwd of je al in het ziekenhuis geweest bent.  Hopelijk heb je goed nieuws mogen ontvangen! 
  9. G

Foute echo.. toch zwanger?

Vreselijk hè?! Hier precies hetzelfde. Bij ons zei ze echter dit is heel vroeg in de zwangerschap al misgegaan. Alle papieren meegekregen met info over miskramen. Maar toen ze inzoomde twijfelde ze wel een beetje. Een week later op controle bij de gynaecoloog en het eerste wat we zagen was een...
  10. G

Help! Oplossing voor rustig slapen baby 4 maanden

Grappig dat iedereen de Puckababy piep noemt. Onze zoon paste daar na 2 maanden al niet meer in. Als je die overweegt aan te schaffen bedenk dat ook dat deze misschien niet helemaal meer past. Onze zoon sliep hier overigens wel rustig in. Nu slaapt hij in de puckababy mini. Wel met zijn armen...
  11. G

Baby 3 maanden oud voedingspatroon

Hihi CvB en I-G hier ook zo. Onze zoon is 16 weken vandaag maar slaapt ook nog niet door. We maken hem om 23:00 wakker voor een fles. Dan komt hij meestal tussen 04:00 en 05:00. Ik voed ook op verzoek en kan echt niet zeggen hoe de dag verloopt. Tijden komen meestal wel enigszins overheen maar...
  12. G

Wat zijn de leukste invulboekjes?

Koetjes en Kaartjes! 
  13. G

Menstruatie na zwangerschap

Ik werd na 10 weken weer ongesteld. (3 weken borstvoeding gegeven, daarna over op flesvoeding). 
  14. G

Wanneer bevallen van eerste?

39+5. Aardbeien geplukt in de tuin (veel squatten ?), wandeling maken om een ijsje te halen en ‘s avonds braken mijn vliezen. 
  15. G

Co-sleeper ophogen

Wij hebben een chicco next to me en ook een houten verhoginkje onder de poten gemaakt. Dit was een voorstel van de kraamzorg en werkte perfect. 
  16. G

Veel harde buiken

Ik heb dit ook gehad vanaf een week of 15. Urine meermaals getest, uitstrijkje moeten laten maken, meer rusten. Nergens kwam iets uit of hielp. De verloskundige kon het niet verklaren maar dacht dat het met de bouw van mijn lichaam te maken had (korte romp en lange baby). Uiteindelijk rond de 30...
  17. G

Co sleeper hoge boxspring

Wij hebben onze co sleeper (chicco next to me) op 2 houten balkjes geplaatst. Zo kan je iedere co sleeper bestellen die je wilt en staat hij op de perfecte hoogte. Dit was een tip van onze kraamverzorgster. Werkt perfect :) 
Terug
Bovenaan