Zoekresultaten

1. C

Emoties reguleren

Ik probeer dit ook al een tijdje bij hem aan te geven idd. Op een rustig moment vraag ik waarom hij toen zo boos/verdrietig/teleurgesteld was. Hij weet het dan eigenlijk niet. Ik benoem regelmatig dat hij boos mag zijn, maar dat het niet oké is om te gaan schreeuwen en dat hij om hulp moet...
  2. C

Emoties reguleren

Hoi allemaal. Ik schrijf dit omdat ik enerzijds een stukje (h)erkenning zoek, maar ook eventuele tips. Onze zoon van 5 is een vrolijke, maar ook gevoelige jongen. Hij gaat met plezier naar school. Nu zijn er echter in de afgelopen weken een paar situaties geweest waarbij hij ineens niet naar...
  3. C

Mama’s omgeving Tilburg gezocht ??

Hoi! Ik ben een mama van 31 jaar met 2 zoontjes (3 jaar en 9 maanden). Wij wonen in Diessen. Misschien leuk om een whatsapp groepje aan te maken? Laat maar weten wie er aan wilt sluiten, maak ik m wel aan ?. Lijkt mij altijd leuk om andere mama's te leren kennen 
  4. C

Breath holding spell…

Beste wat je kunt doen is zo rustig mogelijk blijven. Ons zoontje had dit ook. Iemand zei me ooit dat het ergste wat kan gebeuren is flauwvallen. Dan neemt de ademreflex het weer over en ademen ze dus weer vanzelf. Heel eng uiteraard, maar ze zullen er dus niet dusdanig in blijven hangen dat ze...
  5. C

Baby (5 maanden) slaapt ‘s avonds niet

Misschien minder naar de wakkertijden kijken, maar meer naar de vermoeidheidssignalen? Wie weet kan hij toch langer wakker zijn dan die 1,5-2 uur en is hij gewoon nog niet moe ofzo? Echt een zoektocht, kan me voorstellen dat je het echt niet meer weet. Verder doe je het super goed zo te zien...
  6. C

Slecht gevoel

@gebruiker ...407, bedankt voor jouw verhaal. En wat ontzettend dapper dat je het met ons wilt delen. Heel fijn dat je de hulp krijgt die je nodig hebt.  Het is denk ik idd een groot stuk angst voor falen ofzo, dat heb ik ook. Angst voor van alles. Ik heb gelukkig geen suïcidale gedachten, maar...
  7. C

Slecht gevoel

@Gebruiker ...368, dankjewel wat super lief! Het is idd een fase, alleen ik weet van mezelf dat dit toch wel in mij zit. Het komt er nu alleen versterkt uit omdat een baby nu eenmaal niet altijd het ritme aanhoudt wat ik in mijn hoofd heb haha. 
  8. C

Slecht gevoel

Hoi Siha, dankjewel! Ook wat jij beschrijft is enorm herkenbaar voor mij. Dat wanneer het weer rustig is, dat je dan pas kan relativeren. Terwijl het zoveel meer rust zou scheppen als je gewoon de hele dag door beter kan relativeren ?. Wat jij hebt geprobeerd, probeer ik ook de hele dag door...
  9. C

Verlatingsangst?

Bedankt voor jullie reacties! @Famkeh, dat is idd waar ik echt voor wil waken, dat hij niet zo van mij afhankelijk gaat worden dat hij dit als vanzelfsprekend gaat vinden ? @RS, ja ben het er zeker mee eens dat hij dit gewoon even nodig heeft, en ik bied hem dat dan ook, maar wil niet dat het...
  10. C

Verlatingsangst?

Hoi! Ons zoontje van 6,5 maand was al vrij snel een goede slaper. Kon ook heel goed zelfstandig in slaap vallen, en hadden ook echt een ritme te pakken. Maar nu…sprong 5, vermoeden van een tandje en volgens mij ook verlatingsangst. Nu iedere avond als we hem in bed leggen en we lopen de kamer...
  11. C

Baby 9 maanden lastig met bijvoeding

Heb je geprobeerd om de fles van half 4 eerst af te bouwen, ipv plotseling weg te laten? Een fles van 210 is best een flinke, kan me voorstellen dat ze het niet accepteert als die zomaar weg gelaten worden. Misschien de hoeveelheid van de andere flessen ook aanpassen?
  12. C

Sprong 1?

Dat kan. Ook zou het kunnen dat hij last heeft van krampjes. Veel knuffelen en eventueel in een draagzak bij je dragen als hij/jij dat fijn vindt. Die kleine kindjes hebben nog heel veel nabijheid en geborgenheid nodig.
  13. C

Ervaring elektrische fiets

Ik heb de Cortina e-common family. Opzich een hele fijne fiets, alleen mis ik daar wel wat vering in de voorvork, wat juist wel fijn zou zijn als je een kindje voorop hebt… Verder merk ik wat dingen die volgens mij wel bij iedere elektrische mamafiets van toepassing zijn: heel erg zwaar, zeker...
  14. C

Ervaring osteopaat

Ik ben zelf vrij neutraal wat betreft osteopaat. Voor onze kindjes heeft het nooit geholpen, maar voor veel mensen uit onze omgeving gelukkig wel. Je zegt dat je kindje dit sinds een paar dagen/weken heeft. Hou er rekening mee dat je kindje dit soort periodes wel vaker gaat hebben, m.n. het...
  15. C

Slecht gevoel

@ gebruiker, heel lief dankjewel. Fijn dat het voor jou laagdrempelig al veel kon betekenen. Ik ben in de afgelopen 3 jaar al 2 keer bij de praktijkondersteuner geweest. Ook ik vind het fijn om mijn verhaal kwijt te kunnen daar, maar dat is helaas voor mij niet voldoende. Vervolgens krijg ik...
  16. C

Slecht gevoel

Hoi Elisabeth, bedankt voor jouw verhaal. Mag ik vragen wat voor medicatie je dan hebt gekregen? En heb je daar bijwerkingen van? Of is dat echt iets voor de ADHD? Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met mijn acupuncturiste, een ontzettend fijn persoon waar ik heel goed mijn verhaal...
  17. C

Verlof

Je hebt in totaal gewoon recht op 16 weken verlof. Dus als je eerder bevalt blijven de weken gewoon gelijk. Je hoeft dan niet eerder dan gepland weer aan het werk. Dus de datum die je nu stelt dat je weer moet werken, wordt ook echt de vroegste datum. Eerder dan die datum hoef je niet te werken...
  18. C

Slecht gevoel

Dankjewel! Heb het gelijk opgezocht, de benaming alleen al beschrijft echt zoals het voelt. Jeetje wat klinkt dit herkenbaar allemaal zeg. Nu kan ik er tenminste ook een begrip aanhangen. Fijn dat jij de hulp hebt gekregen die je nodig had en dat het heeft gewerkt!
  19. C

Slecht gevoel

Hoi Essil,Bedankt voor je reactie. Was het alleen maar zo simpel als een paracetamol. Bovendien speelt dit nu al 3 jaar, niet pas sinds een week. Ook is het geen vermoeidheid, maar het probleem is mijn reactie en omgang met bepaalde situaties.
  20. C

Slecht gevoel

Bedankt voor je lieve reactie! Ik kan idd ook helemaal in de stress raken. Net alsof dat wanneer hij bijvoorbeeld niet goed slaapt, dat hij dat dan de komende jaren zo blijft doen. Is gewoon nergens op gebaseerd. Is gewoon een angst van mij ofzo, die ook echt nergens op gebaseerd is zover ik...
  21. C

Slecht gevoel

Hoi mama’s, Even een berichtje waarin ik me heel kwetsbaar op wil stellen, in de hoop tips of in ieder geval erkenning te krijgen. Ik ben een mama van 2 prachtige jongens, de ene is bijna 3 en de andere 6 maanden. Mijn man en ik zijn 7 jaar samen en hij is de beste man die ik me maar kan...
  22. C

Kind 1 jaar slaapt niet

Ach meid wat ontzettend verdrietig voor jullie. Ben het echt eens met wat hierboven wordt gezegd. Ga naar de arts en laat je niet afschepen. Een kind wat niet wil slapen en helemaal overstuur is heeft ergens last van, dat kan niet anders in mijn ogen. Ik hoop echt voor jullie dat het snel beter...
  23. C

Keizersnee, hoelang geen last meer?

Natuurlijk, het is allemaal echt niet niks! Hoop van harte dat de therapie gaat helpen voor je. Ik had er zelf erg goede resultaten mee, weliswaar voor iets anders, maar het kan dus zeker beter worden ☺️. Verder geen tips voor je wat betreft het litteken. Het zal zeker wat tijd nodig hebben, hoe...
  24. C

Ah ja ik snap het. Dat kan zeker traumatiserend zijn! Hopelijk krijg je daar wel begeleiding in ?. Bij mij is het nog niet weg, maar het is al wel een flink stuk minder geworden. Maar betwijfel of het ooit echt helemaal vlak gaat worden, denk het niet. Mijn eerste kz is inmiddels 3 jaar geleden...
  25. C

Hoi! De haakjes bij het woord bevallen mag je wat mij betreft weghalen. Ook een keizersnede is een bevalling! ;). Ik ben zelf 2x bevallen middels een kz en heb dit bij beide keren ook (gehad). De laatste is 6 maanden geleden en er zit nog steeds een verdikking boven het litteken. Dat komt omdat...
  26. C

Opkijken tegen afbouwen inbakeren

Zoo herkenbaar! Ons zoontje ook vanaf begin af aan ingebakerd, en durfde het ook maar niet. Heel vaak uitgesteld. Hij is nu 6 maanden en zijn 2 weken geleden cold turkey overgegaan om met de armpjes los te slapen. Ging gewoon prima! En dat terwijl hij ook super beweeglijk is en heel veel met...
  27. C

Zindelijk worden

Je doet het goed hoor. De kunst is dat ze zelf gaat aanvoelen wanneer ze moet plassen en dan dus zelf de link gaat maken om naar de wc/potje te gaan. Heel normaal dat er veel ongelukjes zijn de eerste dag, maar probeer haar niet ieder kwartier te herinneren aan het potje. Ze moet dit echt zelf...
  28. C

Voedingsschema zonder late voeding

Overigens mag je ook al beginnen met oefenhapjes, mochten jij en je kindje daaraan toe zijn
  29. C

Voedingsschema zonder late voeding

Hij kreeg gewoon een fles minder. Hij bleef gewoon tevreden en sliep ook prima. Heb het wel voor de zekerheid even overlegd met het cb, maar zij vonden het goed. Zolang ze maar op gewicht zijn en blijven. Gewoon lekker proberen. Het was voor mij een verademing. Bij onze oudste hebben we de fles...
  30. C

Warmte

Wij hebben de aeromoov air layer in de maxi cosi. Haalde mijn kindje eerst ook bezweet eruit, maar sindsdien niet meer. Ik zweer erbij
Terug
Bovenaan