Zoekresultaten

1. B

Doorslapen

Goedemiddag, Mijn zoontje van 9 weken heeft van gisteren 9 uur savonds tot vanmorgen half 7 geslapen. Nu is dit heerlijk maar ik vraag me af of dat niet te lang is voor hem zonder flesje. Hoeveel uren kan en mag hij maximaal slapen zonder een fles te drinken?
  2. B

Koud of warme fles?

Hallo dames, Ik heb een zoontje van 2 maanden nu. <br />Een zeer warmbloedig kindje, hij is altijd snel warm namelijk. <br />Nu vroeg ik me af met de stijgende temperaturen, is het dan nog wel fijn voor hem om de fles zo warm te maken? Of kan het bijvoorbeeld ook lauw of zelfs koud...
  3. B

Dreamfeed of niet

Je zou er ook voor kunnen kiezen om overdag iets meer te geven en snachts niet te voeden. Zo kom je onderaan de streep op hetzelfde uit. Doen wij ook. Succes!
  4. B

Navel geneest niet

Goedemorgen dames, Zoals de titel al zegt geneest de navel van onze zoon niet. Wij hebben een echo van zijn navel gehad en wachten nu op de uitslag. De kinderarts vermoed een abces in de buik onder de navel maar heeft ons ook voorbereid dat de navel misschien is gaan verbinden met blaas of darm...
  5. B

Baby’s van maart/ april 2022

Ik was 21 maart uitgerekend maar 8 maart bevallen. Ook van een zoontje ?
  6. B

Slapen op je rug

Ik viel vaak keurig op mijn zij in slaap maar zodra ik sliep rolde ik op mn rug en bleef zo liggen haha. Je kan er wat duizelig van worden dus rustig opstaan is wel handig maar verder kan het niet echt kwaad. Ik heb hier een prachtig gezond zoontje ? Mocht je dit trouwens toch niet prettig...
  7. B

Ernstige krampjes

Ik heb ook een redelijk sterk toeschiet reflex. Wat je hieraan zou kunnen doen is even wat kolven voor het voeden zodat de druk er wat af gaat of voeden met een tepelhoedje zodat het niet meteen in de keel kan schieten. Hopelijk heb je er iets aan!
  8. B

Baby in eigen bed wakker na 30 min door spugen/boertjes

Ons zoontje heeft hier ook veel last van. Ik heb bij de action voor hem van die slabbetjes gekocht met een plastic achterkant zodat als we hem vast hebben en hij spuugt het tenminste niet helemaal over zn kleding zit. Hij boert namelijk vaak met wat "extra". Ook laten we hem tussen het...
  9. B

Activiteiten met een jonge baby

Mijn zoontje vind het heel leuk om dingen vast te pakken. Ik heb bijvoorbeeld een beertje in een ring. Die ring kan hij met zn handjes beetpakken. En dingetjes met geluidjes zoals een klein belletje of knispertje. Maar vooral lekker mamas gezicht aanraken en kusjes op het buikje...
  10. B

Topic niet meer actief

Omgeving?
  11. B

Flessenwarmer

Hallo dames, Ik heb een flessenwarmer gekocht, nu staat in de instructies dat je de hoeveelheid water even hoog moet hebben als de hoeveelheid melk. Het gedeelte met de melk moet dus volledig onder water. Maar mijn baby drinkt al zo veel dat de melk boven het water uitkomt. Er past geen...
  12. B

Geen zin in bezoek

Ik heb dit ook. Mijn zoontje is bijna 4 weken en ik vind het nog steeds onmogelijk om bezoek te plannen omdat ik er gewoon geen zin in heb en ook graag andere dingen wil doen als ik even de tijd heb. Het voelt allemaal zo verplicht. Ik ben superblij dat de kraambezoek achter de rug is en ik...
  13. B

Baby 4 weken huilt ontroostbaar en slaapt slecht

Lieve mama, Mijn zoontje is nu bijna 4 weekjes en het is of ik mijn eigen verhaal lees. Hij heeft ook last van reflux maar ook van zn darmpjes. Overdag is hij redelijk oke en snachts hele nachten huilen. We hebben morgen een bel afspraak met de kinderarts. Ik hoop dat ze iets voor ons...
  14. B

Post natale depressie

Dag dames, Ik zit met een post natale depressie en ben nu net begonnen met het zoeken van hulp. Nu merk ik dat dit heel erg moeilijk gaat. Ook heb ik totaal geen idee wat ik kan verwachten. Ik ben heel bang dat ze me een pilletje en wat gesprekjes geven en dan klaar. Dat zou eigenlijk...
  15. B

Canesten gyno creme

Dit product heeft voor mij nog nooit gewerkt. Kuur na kuur kreeg ik ervan voorgeschreven. Uiteindelijk heb ik gyno daktarin gekregen. 3 van die eitjes die je vaginaal inbrengt. En toen pas was het klaar. Succes!
  16. B

13+5 wkn zwanger en corona

Ik ben vandaag 38 weken zwanger en heb vorige week corona gehad. Het gaat nu eigenlijk heel goed. Al met al heeft het 5 dagen geduurd en toen was ik weer mezelf. Pak gewoon goed je rust en zorg dat je voldoende drinkt. Beterschap! Kleintje lijkt het trouwens ook nog steeds prima te doen...
  17. B

Echo

Ik wilde ook alles van de daken schreeuwen hoor haha. Gefeliciteerd! Zou me niks van aantrekken en lekker blij zijn ?
  18. B

34 weken

Ik ben maandag 38 weken zwanger. Ik heb op dit moment corona en ben ook al weken standaard om 5 uur smorgens wakker. Ik denk dat ik wel een beetje kan begrijpen waar je mee zit. Maar 34 weken is wel vroeg hoor. Kleintje is nog niet helemaal klaar ervoor. Ik vind het zelf echt heerlijk om...
  19. B

Misselijk

Probeer eens voor elke maaltijd een paar hapjes banaan te eten. En ook om vaker kleine beetjes te eten. Verder goed door je neus en je mond blijven ademhalen. Schouders naar beneden laten zakken.
  20. B

3 dagen overtijd, negatieve test

Ik was een week overtijd voordat ik positief werd. Kijk het even aan en probeer over een paar dagen nog een keer. Succes!
  21. B

Jeuk aan de vagina, maar geen schimmelinfectie

Misschien het elastiek in de onderbroek wat irriteert? Eventueel in combinatie met zweet? Of haargroei?
  22. B

Lichte test, 1.5 week overtijd

Ik was een week overtijd. En had alleen negatieve testen. Ik heb toen na die week een action test gedaan en kreeg maar een heel licht roze streepje. Nooit een echte knaltest gehad. Nu ben ik morgen al 37 weken zwanger. Als de clearblue zegt dat je zwanger bent mag je daar denk ik wel voorzichtig...
  23. B

Misselijk einde zwangerschap?

Thank you! Ik heb inderdaad mediciatie gekregen tegen de maagzuur maar geen idee of het ook iets tegen de misselijkheid doet. Ik heb omeprazol.
  24. B

Misselijk einde zwangerschap?

Hallo dames, Bijna de hele zwangerschap niet misselijk geweest alleen veel maagzuur maar ook dit was te doen. Nu ben ik 36 + 3 weken en extreem maagzuur en aldoor misselijk erbij. Hebben meer vrouwen dit zo gehad?
  25. B

Jongensnaam

Ik had mijn zoontje supergraag Anthony genoemd maar helaas krijg ik daar mijn man niet in mee ?
  26. B

Citytrip met bekkenpijn

Misschien helpt het ook om te investeren in een goede buikband om je bekken wat meer steun te geven?
  27. B

Ervaring cb digitaal+action

Mijn Action test was ook maar lichtroze na een week overtijd te zijn. Ben nu 36 weken zwanger ?
  28. B

Niet in slaap kunnen komen

Wat mij helpt is inderdaad ook om het op te schrijven zodat ik weet: als ik het nu loslaat en vergeet kan ik het later teruglezen. Ook helpt het mij heel erg om in mijn hoofd hardop te tellen of liedjes te zingen ter afleiding. Mijn man slaapt vaak met de tv aan om zijn gedachten een beetje...
  29. B

7 weken zwanger vandaag niet misselijk

Ik begrijp heel goed dat je je zorgen maakt. Ik had eerst geen klachten. Toen 2 dagen spuugmisselijk en toen ineens geen klachten meer gehad tot ongeveer 18 weken . De verloskundige heeft me toen uitgelegd dat de klachten niet samen hangen met hoe goed het gaat met de baby. Misschien inderdaad...
Terug
Bovenaan