Zoekresultaten

1. C

Kind ziek. Slaat zichzelf

Dankjewel voor je reactie. Heel prettig om je ervaring te lezen. Wel een heel erg heftig verhaal. Ik hoop dat het inmiddels beter gaat met je dochter en dat zij weer in gewicht is aangekomen. Het is echt wel ingewikkeld als je gewoon weet dat er iets speelt waar je de vinger niet op kan leggen...
  2. C

Kind ziek. Slaat zichzelf

Hi, Hier volgt een lang verhaal, maar ik ben benieuwd of iemand zich hierin herkend en wellicht ervaring hiermee heeft: Vorige week wo op do nacht heeft onze dochter overgegeven. Zij werd in de loop der dagen steeds jengeliger en de ontlasting werd steeds dunner. Niet gek, want ook wij waren...
  3. C

Jengelig na dag opvang

Onze dochter is nu net 1 jaar oud. Wij hebben de indruk dat zij het erg naar haar zin heeft en dit horen wij ook terug van de leidsters. Toch is onze dochter na een dag op kdv erg jengelig en weet ze zelf eigenlijk ook niet wat zij zelf wil. Dit maakt het voor haar en voor onszelf dan ook wat...
  4. C

Dutjes inkorten?

Het klinkt inderdaad alsof je echt een super ritme hebt gevonden. Overdag voldoende slaap is belangrijk voor een goede nacht. Het zou kunnen dat de slaapregressie nu wat roet in het eten gooit. Ik herken het wel in je verhaal. Daar heb je naar mijn ervaring weinig invloed op. Wij zijn voor het...
  5. C

8 maanden slapen (dus niet..)

Het duurt hier al zeker 9 weken en het gaat op en neer. Af en toe zit er een wat betere nacht tussen maar de laatste nachten zijn erg onrustig weer. Er komen tandjes door (poeh wat duurt dat lang) en daarnaast rolt ze sinds 3 weken ook op haar buik in haar bedje. Ik merk ook dat de...
  6. C

Tips slaapritme

Wij maken op dit moment ongeveer hetzelfde mee. Onze dochter slaapt tot 5.30u - 6u in de ochtend. Tegen 8.45u begint haar eerste slaapje. Deze duurt 45 minuten (soms ook 30 minuten), en rond 12.30u begint slaapje 2. Hier hetzelfde verhaal. Het derde slaapje weigert zij. Zodra de nacht begint...
  7. C

Baby 8 maanden korte slaapjes

Super bedankt voor al jullie ervaringen en tips. Het zijn allemaal weer nieuwe ideeën, waar ik mee verder kan. Het ene kind is het andere kind natuurlijk niet en wat bij de een werkt wil bij de ander misschien niet werken.. het geeft in ieder geval wel nieuwe inzichten door hier op het forum...
  8. C

Ik heb het daar wel over gehad en kon niets anders ontdekken, behalve misschien dat er meer prikkels op kdv zijn en mogelijk is de ruimte donkerder daar.. 
  9. C

<p>Hoi hoi,</p><p>Onze dochter doet over dag steeds slaapjes van 30 minuten. Haar wakker tijd is ongeveer 3u. Vaak moet ik tegen 16.30u nog een 3e slaapje inlassen, waarna zij ook weer precies na 30 minuten wakker wordt. Op deze manier heeft zij weinig rust over dag. Heeft...
  10. C

Ritme en voedingen

<p>Hoi hoi,</p><p>Onze dochter is 6 maanden oud. Sinds zij weken geleden ziek was, slaapt zij niet meer door in de nacht.</p><p>Ik weet dat het bieden van een goed ritme heel belangrijk is. Daardoor gaan overdag de slaapjes goed. Soms alleen valt het 3e slaapje rond...
  11. C

Baby 5.5 maand slaapt niet meer door

<p>Sinds een paar weken, slaapt onze dochter niet meer door in de nacht. Zij is ziek geweest en sindsdien helaas is haar nacht ritme veranderd.</p><p>Rond 20u is Zij lekker aan het slapen, maar na 3,5 tot 4u wordt Zij weer wakker. Ik geef haar dan weer een flesje melk. Zij...
  12. C

Prut oogjes

<p>Mijn dochter van 4.5 maand heeft sinds vorige week donderdag al last van verkoudheid en prut oogjes. Achteraf bleek dit te heersen op kdv. We doen sindsdien al ons best om het schoon te maken met een gaasje maar toch is haar andere oogje nu ook besmet. Komt ook doordat zij er zelf in...
  13. C

In januari weer aan het werk

Ik snap je helemaal. In september bevallen en maandag weer aan het werk. Ik vind het verschrikkelijk dat zij naar het kdv moet.  ik werk in de zorg, dus mijn dienst begint om 7u.. mijn man heeft dus de taak om haar weg te brengen. Het is iets waar je als ouder allemaal doorheen moet.. het stukje...
  14. C

10 minuten regel

Dat is wel fijn dat je aan kon geven hoe jullie het deden. Ik snap ook wel dat de liefde die je thuis geeft niet uitgebreid mogelijk is bij de opvang. Dus dat stukje probeer ik wel los te laten. Voor nu heb ik aangegeven niet achter deze methode te staan en dus geen toestemming te geven. We gaan...
  15. C

Boosterprik en eisprong/bevruchting

Veel zaken kunnen van invloed zijn op je menstruatie en eisprong. Bij mij was het mijn drukke leven bijvoorbeeld..  3x sporten in de week en veel werken. Per lockdown versnelde mijn cyclus weer.. ik snap je zorgen maar sta echt liever aan de kant van de wetenschap. Heb zelf ook 2 vaccinaties...
  16. C

10 minuten regel

Haha, nou het is echt benoemd bij de intake. Maar de slaap regel dus. Na 10 minuten geen oogcontact maken en alleen een speentje geven.... dat werd zo benoemd.  
  17. C

10 minuten regel

<p>Bij de intake van kdv werd vertelt dat zij de 10 minuten regel toepassen.</p><p> </p><p>Persoonlijk vind ik een kind van 3-4 maanden veel te jong om 10 minuten te laten jammeren/huilen. Ik merk dat mijn dochter ons echt nog dichtbij zich nodig...
  18. C

Slabbetjes

Zij is nu 3 maanden oud. De tip van de hydrofiele doek als slab vind ik een hele goede. Ga ik zeker doen. Slabbetjes zijn best duur inderdaad en het werkt helaas niet super. Bedankt allemaal voor de tips!!
  19. C

Slabbetjes

<p>Welke slabbetjes raden jullie aan?</p><p>Onze dochter heeft toch best wat mondjes per voeding. Ik gebruik badstoffen slabbetjes maar het loopt er soms gewoon af.</p><p> </p>
  20. C

Drinkt zijn fles niet

Hoe gaat het nu? Kort geleden dit ook meegemaakt. Bleek toch wel wat ontlasting dwars te zitten en lucht waardoor zij ook niet meer voeding tot zich kon nemen..  Na een paar dagen kwam alles los en pakte zij haar gewone ritme weer op..
  21. C

Ineens paniek

Ben je inmiddels al wat wijzer? Zelf herken ik het een beetje en heb ik op dit forum ook een vraag gesteld over nacht angst.. Zou het kunnen dat je kindje die dag veel prikkels te verwerken heeft gehad? Ik heb wel eens gelezen dat kindjes dit allemaal moeten verwerken en soms huilend daardoor...
  22. C

Onrustig tijdens fles

Dit hebben wij inderdaad ook meegemaakt. Voor mijn gevoel kwam dit door reflux. Kan dit bij jou ook zo zijn? Het is inmiddels wel een beetje overgewaaid bij ons
  23. C

Nachtangst?

<p>Onze dochter is 12 weken oud, en begin van de nacht was de tweede keer dat zij uit het niets hard begint te gillen. Met gillen bedoel ik echt gillen, want het gaat door merg en been. Eigenlijk helpt niets om haar te troosten en ik heb ook niet het gevoel contact met haar te kunnen...
  24. C

Herslikken/maagzuur?

Ik vind persoonlijk ook dat de huisarts wat makkelijk kan reageren op zulke verhalen. 'Alle baby's hebben reflux', kreeg ik te horen. Het slikken herken ik. Vaak met de hik tot gevolg. In de nacht zou je haar hoofd iets hoger kunnen leggen dan haar onder lichaam. 
  25. C

Hero voeding standaard 1

Wij gebruiken het nu een dag, maar merk wel dat mijn dochter sneller spuugt en het ruikt behoorlijk zuur. Het ruikt steeds naar zure melk helaas.
  26. C

Hero voeding standaard 1

<p>Heeft iemand ervaring met Hero voeding standaard 1? Ik zit eraan te denken om over te stappen, aangezien de kdv deze voeding ook aanbieden.</p><p>Zelf gebruik ik nu Kruidvat voeding, maar onze dochter heeft nog erg last van krampjes en ontlasting die niet makkelijk...
  27. C

Baby 3 maanden drinkt erg weinig

Ik herken je verhaal. Onze dochter liet opeens ook veel ml voedingen staan. Ik begon mij zorgen te maken en hield ook het aantal ml per dag bij wat zij gedronken had. Ik merkte wel dat het een doel op zich begon te worden om er maar voedingen in te krijgen en dan hoopte ik nog op minimaal 600ml...
Terug
Bovenaan