Me kind komt moeilijk in slaap

Goedeavond ik heb een vraagje mijn zoontje is nu 1jaar en maand uit ma al vanaf dat hij baby is legt me man hem in bed en dan loopt me man weg en dan blijft hij huilen en soms nog wel krijsen
Wat kunnen we beter doen tips zijn welkom

Rond deze leeftijd kan verlatingsangst een rol spelen.
Maar je geeft aan dat dit al langer zo is, dan hebben jullie waarschijnlijk ook al diverse dingen geprobeerd?

Veel mensen zweren bij laten huilen, maar daarbij is het wel van belang, om welk huiltje het gaat.
Klinkt de baby een beetje als een walvis, dan is het echt vermoeidheid, en kan je inderdaad proberen de baby te laten huilen. Dan moet die het gewoon eventjes kwijt.

Klinkt de baby meer als een startmotor, dan heeft de baby honger. En kan hij niet slapen van de honger.

Zie onderstaand artikel voor meer informatie over verschillende huiltjes: https://www.oudersvannu.nl/baby/dunstan-babytaal-de-geheime-taal-van-je-pasgeboren-baby~7ff5419

In mijn ervaring is krijsen niet echt een aanduiding dat je met de baby alleen laten op het juiste spoor zit. Hij kan overprikkeld zijn, dan kunnen rust reinheid en regelmaat consequent toepassen helpen.
Hij kan onderprikkeld zijn, dan kan het helpen om meer naar buiten te gaan overdag.

En de baby kan ook jullie stress aanvoelen, in het geval er veel stress is in jullie huishouden.

Hoi, er kunnen meerdere faktoren meespelen. Wat je zou kunnen leren is babymassage. Hier leer je baby masseren en het kan enorme verbetering geven in hoe baby zich voelt. Hij kan beter in z’n vel komen zitten waardoor hij zich rustiger, prettiger voelt en wat ook voor verbetering van slaap kan zorgen.
Er worden regelmatig cursussen gegeven.

Terug
Bovenaan