Wanneer vertellen aan naasten?

Hi ladies,
Wanneer gaan jullie het aan de wereld vertellen? Maken jullie nog onderscheidt voor bepaalde vrienden of naasten?

Wij hebben het nu enkel met de ouders gedeeld.

Ik twijfel zelf heel erg over of ik moet wachten met vertellen tot na de nipt uitslagen tzt voor de vrienden?

Social media is voor mij heeel ver weg! Haha.

In principe is het risico op een miskraam de eerste 3 maanden het grootste. Om die reden wordt in het algemeen aangeraden het pas na drie maanden te vertellen.
Dus stel jezelf de vraag, met wie zou ik het mogelijke slechte nieuws ook willen delen?
Ook heel veel vrouwen krijgen nooit een miskraam hoor. Dit is niet bedoeld om je bang te maken.

Zelf kreeg ik al snel te veel symptomen om het geheim te houden. Dus heb ik het denk ik bij ongeveer 6 weken moeten vertellen.

Bij beroepen die potentieel schadelijk zijn bij een zwangerschap licht je de werkgever (personeelszaken) zo spoedig mogelijk in.

• Leuk
Waarderingen: Emmx
Wij willen het onze ouders vertellen na de eerste echo (8 weken) en vrienden waarschijnlijk na een 12 weken. Twee goede vrienden van ons weten het nu al, omdat zij ook wisten dat we zwanger probeerden te worden. Ik twijfel nog wel wanneer ik het op werk ga vertellen, maar als het even kan in ieder geval niet eerder dan 12 weken.

• Leuk
Waarderingen: Emmx
Wij willen het onze ouders vertellen na de eerste echo (8 weken) en vrienden waarschijnlijk na een 12 weken. Twee goede vrienden van ons weten het nu al, omdat zij ook wisten dat we zwanger probeerden te worden. Ik twijfel nog wel wanneer ik het op werk ga vertellen, maar als het even kan in ieder geval niet eerder dan 12 weken.
Snap ik helemaal! Wij hadden inderdaad ook eerst een goede eerste echo met kloppend hartje. Dat geeft toch vast wat meer zekerheid.
Heb je al veel last op werk? Vind die werkdagen toch wel lang voelen.. zou schelen als ze het eenmaal weten denk ik. Daar wacht ik ook mee tot 12 weken!

Snap ik helemaal! Wij hadden inderdaad ook eerst een goede eerste echo met kloppend hartje. Dat geeft toch vast wat meer zekerheid.
Heb je al veel last op werk? Vind die werkdagen toch wel lang voelen.. zou schelen als ze het eenmaal weten denk ik. Daar wacht ik ook mee tot 12 weken!

Herkenbaar! Dagen duren inderdaad lang en ik ben erg moe, dus heb wel overwogen het eerder te vertellen. Maar zo lang 't niet per se moet stel ik 't liever toch zo lang mogelijk uit... Gewoon voor de zekerheid. Maar denk dat het inderdaad scheelt als ze het eenmaal weten, dan kan je er wat meer rekening mee houden.

Hoe reageerden jullie ouders?

Herkenbaar! Dagen duren inderdaad lang en ik ben erg moe, dus heb wel overwogen het eerder te vertellen. Maar zo lang 't niet per se moet stel ik 't liever toch zo lang mogelijk uit... Gewoon voor de zekerheid. Maar denk dat het inderdaad scheelt als ze het eenmaal weten, dan kan je er wat meer rekening mee houden.

Hoe reageerden jullie ouders?
Dat snap ik helemaal! Wie weet worden komende werkendagen weer makkelijker, gaat vaak op en af.. succes daarmee!!
Onze ouders reageerde heel lief. Wisten ook al dat we al wat langer deze wens hadden dus ze waren nog extra blij.
Toch mooi om dit met ze te mogen delen :)

Terug
Bovenaan