Baby 4 maanden slaap erg veel

Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje mijn dochtertje is nu 4 maanden oud en slaapt erg veel (zeker 20 uur).
We moeten haar wakker maken voor de fles anders komt ze niet.
Nu drinkt ze ook totaal niet goed, ze laat bij elke fles 40 tot 50 staan drinkt nooit haar flesje leeg, alsof ze ergens pijn heeft.
We hebben al verschillende dingen geprobeerd anderen fles anderen speen niks dat werkt.
Spelen lukt bijna niet want of ze is te moe en valt in slaap tijdens de fles of ze wordt chagrijnig dat ze niet op tijd naar bed is gebracht.
We hebben al vaak zat aangegeven aan consultatie bureau of dokter dat wij denken dat er iets met haar aan de hand is maar niemand wilt ons geloven.
Wie ow wie kan mij helpen of een goede tip geven wat wij weten het echt niet meer……

Wat lastig voor jullie.
Heeft ze genoeg natte luiers? En groeit ze goed volgend haar groeilijn?
Dan is 20u slapen veel maar niet heel gek.
Blijft ze ook heel suf of loopt ze motorisch achter? Misschien kan een kinder fysio een keer meekijken.
En je mag altijd om een second opinion vragen.

Ja ze plast gelukkig goed, en ze groeit ook gelukkig goed maar ze weegt wel weinig.
Motorisch loopt ze gelukkig niet achter.
Fysio & osteopaat zijn we al geweest allebei zeggen ze dat ze te veel spanning heeft in haar lijf maar niemand wilt wat doen.
Als het goed is belt morgen de kinderarts opnieuw en dan gaan we voor een second opinion vragen wat zelf denken we dat ze last heeft van haar maag of slokdarm of haar mondmotoriek want ze klakt ook heel veel tijds haar fles.
Wij weten het niet meer we hebben echt alles geprobeerd hoop dat ze snel wat kunnen vinden wat het is gewoon zielig

Ja ze plast gelukkig goed, en ze groeit ook gelukkig goed maar ze weegt wel weinig.
Motorisch loopt ze gelukkig niet achter.
Fysio & osteopaat zijn we al geweest allebei zeggen ze dat ze te veel spanning heeft in haar lijf maar niemand wilt wat doen.
Als het goed is belt morgen de kinderarts opnieuw en dan gaan we voor een second opinion vragen wat zelf denken we dat ze last heeft van haar maag of slokdarm of haar mondmotoriek want ze klakt ook heel veel tijds haar fles.
Wij weten het niet meer we hebben echt alles geprobeerd hoop dat ze snel wat kunnen vinden wat het is gewoon zielig
Veel klakken kan duiden op spruw. Spruw is vaak zichtbaar als een wit laagje. Maar soms ook gewoon niet zichtbaar. Kan het slechte drinken wel verklaren.

Veel klakken kan duiden op spruw. Spruw is vaak zichtbaar als een wit laagje. Maar soms ook gewoon niet zichtbaar. Kan het slechte drinken wel verklaren.
Ja klopt ook al vaak laten controleren maar welke keer geven ze aan dat er niks te zien is en dat ze vrolijk is dus met anderen worden ze is gezond

Ja klopt ook al vaak laten controleren maar welke keer geven ze aan dat er niks te zien is en dat ze vrolijk is dus met anderen worden ze is gezond
In mijn ervaring gaat men ervanuit dat spruw zichtbaar is. Bij mij was het niet zichtbaar. Wel flink last van gehad. Tot er eindelijk iemand meekeek die wel wist dat het niet altijd zichtbaar is. Vandaar dat ik het vermeld.

Ook in deze patiënten folder wordt aangegeven dat het niet altijd zichtbaar is:

Hoewel spruw verder los staat van het vele slapen. Hongerige baby's kunnen vaak juist niet slapen van de honger. Tenzij ze zodanig uitgehongerd zijn dat ze de energie niet meer hebben om te huilen. Maar als de baby wel goed groeit, is dat niet heel waarschijnlijk lijkt mij.

Terug
Bovenaan