Baby 4 maanden slaap erg veel

Mijn dochtertje van inmiddels 6,5 was precies zo. Ze is van slapen blijven houden, op haar 2e (oid) stond ze bij de trap als zij vond dat het tijd was voor haar slaapje.

Ze liep als baby inderdaad 3 tot 6 maanden achter op de leeftijdsgenootjes die ik van een ander forum kende. Maar daar was al snel niks meer van te merken toen ze actiever werd.

Als de artsen verder zeggen dat het goed zit, zou ik er niet veel aan doen.

Ja ze plast gelukkig goed, en ze groeit ook gelukkig goed maar ze weegt wel weinig.
Motorisch loopt ze gelukkig niet achter.
Fysio & osteopaat zijn we al geweest allebei zeggen ze dat ze te veel spanning heeft in haar lijf maar niemand wilt wat doen.
Als het goed is belt morgen de kinderarts opnieuw en dan gaan we voor een second opinion vragen wat zelf denken we dat ze last heeft van haar maag of slokdarm of haar mondmotoriek want ze klakt ook heel veel tijds haar fles.
Wij weten het niet meer we hebben echt alles geprobeerd hoop dat ze snel wat kunnen vinden wat het is gewoon zielig

Wat je wel zelf kunt gaan doen is zachte baby massage. Je zou het kunnen doen nadat ze in bad is geweest. Vind ze het fijn om in water te zijn. Heb je het idee dat ze iets ontspant daarvan?
Na haar badje zou je haar op jullie bed kunnen leggen. In een warme kamer. Dan masseer je zacht maar met een goede aanraking haar handjes en voetjes, haar beentjes en armen. Haar hoofdje. Laat haar buik maar voor nu omdat je niet precies weet wat er gaande is.
Je zult vrij snel in de gaten krijgen of ze de aanraking over het algemeen prettig vindt.
Ik zoek even een link met video over algemene baby massage.
Vaak reageren ze er heel positief op em het kan veel goede dingen brengen.

Dit is een kort filmpje van baby massage. Het is in het engels maar geeft een beetje idee wat je zelf kunt doen. Je kunt niet veel fout doen, aanraking is vooral erg prettig meestal. Ook als je oogkontakt maakt en dan is het echt een verbindingsmomentje tussen ouder en baby. Em je kunt het onder geleide doen van baby’s reaktie.

Het klinkt als een medische oorzaak (zoals reflux of pijn). Vraag om een second opinion bij een andere arts of kinderarts. Soms kunnen baby’s moeilijk drinken door ongemak. Blijf aandringen voor antwoorden, je hebt gelijk om je zorgen te uiten. Veel sterkte!

Terug
Bovenaan