Ja heb ik ook geprobeerd, ik heb ook heel vaak tegen mijn partner gezegd dat ik nu extra moe ben en gewoon even de tijd wil hebben met zijn drietjes nu die kleine er ook is en dat dit allemaal extra stress levert. Hij probeert alleen maar goed te praten dat zijn ouders kunnen helpen juist nu.Ik begrijp dan wel dat je een grens wil stellen als je schoonmoeder best heftig reageert.
Misschien kan je het zo brengen naar je partner dat voor jouw welbevinden dat je grenzen moet stellen.
Omdat je partner je gevoel anders een beetje negeert.
Je bent hoogzwanger en je zult je ook wel wat meer moe voelen denk ik.
Ik zeg ook eerlijk tegen hem dat ik daar gewoon op dit moment niet op zit te wachten, maar ik weet niet hij vergeet het weer en stuurt dan berichten vanuit werk of het goed is als wij dan dat weekend met zijn ouders een huisje huren. Terwijl ik al duizend keer aangaf dat ik er niet over wil nadenken nu en gewoon als gezin eerst wat wil gaan doen. Daarom denk ik zelf ook misschien dat een relatietherapeut niet zo’n slecht idee is en hopelijk kan hij daardoor een andere kijk krijgen anders ben ik in zijn ogen steeds de boe man, terwijl ik juist in deze fase nu even aan ons als gezin denk en niemand voortrek. Ik heb ook tegen hem gezegd dat ik tijdens de kraamweek gewoon echt geen bezoek wil en dat ik de kraamverzorgster dat ga zeggen. Omdat het de vorige keer allemaal zo heftig is geweest met bezoek in het ziekenhuis gelijk nadat de baby is geboren. Misschien verander ik wel van gedachte tijdens die week, maar voor nu geeft dat gevoel dat ik dat kan zeggen mijzelf rust